Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• macindroid
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-05 07:09
Voor mijn oom ben ik opzoek naar een smartphone met als doel dat hij zo laag drempelig mogelijk zijn sociale media kan beheren (stukjes schrijven, foto's en filmpjes uploaden).

Ooit had ik zelf een lumia 800 die ik heel fijn vond maar ik ben nooit actief op sociale media. Ooit heb ik 1 x geprobeerd een foto te uploaden naar facebook maar dit lukte steeds niet. Ik ga ervan uit dat dit een incident was. Heeft er Iemand ervaringen met WP en sociale media?

Mijn oom is niet handig met telefoons, dus ik neig naar WP omdat android voor hem misschien wat te veel instellingen heeft.. Ook overweeg ik een oudere iphone.
Het zou fijn zijn als er een relatief goede camera opzit voor een lage prijs.. geen high end camera, maar wel eentje geschikt voor wat sfeer impressies.
de resolutie maakt niet veel uit, dat verschil zien ouderen vaak toch niet (leesbrillen etc)

Zelf zit ik te denken aan de Nokia 520 of 620.. Ik weet alleen niet of deze fatsoenlijke camera's hebben.

iemand suggesties?

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:02
Windows Phone is zo'n beetje uitgevonden voor social media. Heb zelf een iPhone, een symbian toestel (Nokia 808 Pureview) en een Lumia 800 (Windows Phone 7.8), maar de Lumia wint het als het gaat om snel en gemakkelijk social media bijhouden. Dit komt vooral door de in het systeem ingebakken peope hub. Ik heb een apart 'hubje' met mij gezinsleden, waarmee ik gemakkelijk kan zien wat mijn vrouw en kinderen posten. Android is denk ik voor je oom te chaotisch, alhowel mijn eigen ervaring beperkt is tot een aantal weken Galaxy S. Met het uploaden van foto's naar Facebook, twitter e.d. heb ik met de Lumia nooit problemen gehad. Zou gewoon goed moeten gaan.

Resolutie is niet zo'n punt misschien, maar schermgrootte weer wel. In WP7 is de systeemlettergrootte niet in te stellen. Mijn leesvermogen wordt wat minder (ik ben 48) en dat is dan toch wel een nadeel van de Lumia 800 met een 3.7 inch scherm. Ik heb som wat moeite met de letters van bijvoorbeeld sms berichten. Bij de iPhone zijn er heel veel mogelijkheden om letters of iconen te vergroten. WP7 heeft dit niet. In WP8 zijn daar wel mogelijkheden voor, maar het is wel goed om even te checken.

De combinatie met Wordpress heb ik nooit gebruikt, kan ik niets over zeggen.

Overweeg ook eens de Lumia 720. Is natuurlijk weer iets duurder. Ik lees daar goede dingen over, ook over de camera.

Succes met de keuze.

[ Voor 3% gewijzigd door coenox op 11-04-2013 14:16 ]

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
coenox schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:14:
Overweeg ook eens de Lumia 720. Is natuurlijk weer iets duurder. Ik lees daar goede dingen over, ook over de camera.
Voor een mid range toestel heeft de 720 met afstand de beste camera! Nadeel is dat dit toestel pas vanaf half april in Nederland verkrijgbaar zal zijn.

• macindroid
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-05 07:09
Bedankt voor tips!

Voor mezelf zit ik ook te wachten op de 720, ik heb alleen mijn 800 iets te snel verkocht ;)
Maar als de 720 een aanzienlijk betere camera krijgt ga ik maar eens kijken of ik korting kan krijgen als ik er twee bestel ;)

Wat wordpress betreft, ik zag dat voor iedere platform een app beschikbaar was.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
De Lumia 620 maakt, voor zijn prijsklasse, zeer behoorlijke foto's, check de foto-sectie van Esato maar eens, met foto's van "echte" gebruikers, geen reviewers :
http://www.esato.com/phon...ake=nokia&model=Lumia+620

De camera van de Lumia 720 zal wel wat beter zijn, maar 't toestel is ook weer duurder. Voor wat je oom ermee wil, is de kwaliteit van de foto's van de Lumia 620 waarschijnlijk meer dan voldoende..