Administrator windows 7

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Als ik iets wil kopiëren naar een map krijg ik de volgende foutmelding: u dient administrator machtigingen op te geven om iets naar deze map te kunnen kopieren
Hoe kan ik mezelf administrator maken?
Mijn broer heeft 2weken geleden mijn PC geïnstalleerd maar die is dat vergeten te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 15:52
Ik vraag me af of dit zo'n slim idee is, maar je zult eerst met een account dat wel administrator is moeten inloggen en vervolgens jezelf aan de local admins groep moeten toevoegen. Uiteraard kan je dat onder het user-account niet; jezelf rechten toekennen zou een serieus security-lek zijn ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:46

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Denk dat de vraag eerder is, waarom wil je iets naar een plek kopieren waar meer rechten voor nodig zijn dan standaard? (Program Files enzo).
Die security zit er niet voor niets op....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Ik heb maar 1 account op deze computer, ik heb er zelf niet veel verstand van maar ik kan niks kopiëren naar een map ook foto's bijv. niet, dan heeft mijn broer neem ik aan toch wat verkeerd ingesteld?
Kan ik dat niet zelf handmatig wijzigen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:30

Fiber

Beaches are for storming.

Naar welke map wil je dan kopiëren?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
C: -> Program Files (x86) -> Rockstar Games -> GTA IV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:30

Fiber

Beaches are for storming.

Daar horen ook geen foto's...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:05
Volgens mij heeft het eerder met de UAC instelling te maken dan met het niet Admin zijn op je computer.
Als je naar Start -> Configuratiescherm -> Gebruikers gaat, wat staat daar over jouw account?
Als daar Admin staat, staat dat iig goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
@ Fiber
Maar wel ingame screenshots :)

@Arunia
Jeroen Custers
Administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valen_76
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-04 19:28
Spellen zou ik sinds Vista hoe dan ook niet meer in Program Files laten installeren. Windows controleert of er daar schrijf/verwijder acties gebeuren en genereert UAC interupties (al naar gelang de mate van striktheid-instelling in het configuratie paneel). Zelfs als het programma/spel door een administrator gestart wordt (de allereerste gebruiker die Windows installeerd is altijd lid van de administrators groep) kan deze gevraagd worden om bevestiging. En dan moet je maar hopen dat het spel of programma niet over de zeik gaat terwijl op de achtergrond UAC zeurt.

Als je games hebt die gemod/gepatched moeten worden, of die zelf schermafdrukken of andere bestanden ergens in de Program Files map plaatst, zou ik bij installatie al een map in bijv. C:\Games\Spel opgeven, i.p.v. de default installatie locatie.

Je kan er voor kiezen UAC uit te schakelen. Maar ik heb liever een waarschuwing als malware zijn kans probeert te grijpen. Als je er niet op reageer wordt de actie tevens niet uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Eens met Valen_76
Ik installeer dan altijd mijn games onder G:\Games[Spelnaam bijv: Steam\MafiaII]

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:05
GluonC schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:04:
@ Fiber
Maar wel ingame screenshots :)

@Arunia
Jeroen Custers
Administrator
Jouw account zal dan Jeroen Custers zijn. Het Administrator account zie je normaal gesproken bij het inloggen in Windows 7 niet.

Je wordt automatisch ingelogd op Jeroen Custers.
Als je die aanklikt / opent daar, zie je dan dat het een Administrator account is? Zou er onder moeten staan.

Ook eens met de rest, ik heb nooit spellen onder Program Files staan. Eigenlijk altijd op C:\Games of D:\Games.

[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 11-04-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:42

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

GluonC schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:02:
Mijn broer heeft 2weken geleden mijn PC geïnstalleerd maar die is dat vergeten te doen
Bel je broer op en vraag om het administrator username/wachtwoord en kopieerr je screenshots even onder het admin account... Dat lijkt me de meest voor de hand liggende optie.

Verder ontbreekt in je topicstart ook eigenlijk elke vorm van eigen inzet, je meldt nl. niet waar je zelf al op hebt gezocht en wat je zelf al hebt geprobeerd. En da's wel wat verwacht wordt.

Dit topic gaat daarom op slot.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.