Welke OS is geschikt om te gamen?

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:47
Ik wil weten welke OS nu geschikt is om mee te geven of welke nou de hoogste 3dmark scores geeft. Dus win98 of winME of win2k????????

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/12"]Spielerij[/url] <<

Verwijderd

Win98 SE zonder twijfel

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 11:25

Beaves

Usque ad Finem

Win98 SE
100 procent zeker
Win2K met SP1 of 2 en DirecX 8 haalt overal hogere score's dan welk 9x OS dan ook. 100% niet zeker dus.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• eX0duS
  • Laatst online: 10:47
Ja ik heb ook win2k, en ik moet zeggen dat de games er goed onder draaien, maar niet alle spellen, en het beeld knippert bij mij als de ziekte omdat ik de refreshrates niet goed in kan stellen, en ik kan je vertellen: 60hz op een 21" monitor is geen PRETJE!

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-02 05:33
Op zondag 03 juni 2001 21:57 schreef het_beest het volgende:
Ja ik heb ook win2k, en ik moet zeggen dat de games er goed onder draaien, maar niet alle spellen, en het beeld knippert bij mij als de ziekte omdat ik de refreshrates niet goed in kan stellen, en ik kan je vertellen: 60hz op een 21" monitor is geen PRETJE!
Zoek en gebruik nvreffix!! Met een paar muisklikken maximale refresh onder alle reso's... Gebruik het zelf op m'n gf2mx: IDEAAL!!
Je monitor moet wel als PnP geinstalleerd zijn, anders moet je zelf per reso/colordepth de refresh instellen.

edit:
http://www.planetquake.com/ztn

Verwijderd

Ik gebruik zelf win2k en het werkt prima.

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 19:57
Ik gebruik ook Win2k om te gamen.

P.S. Hey insoft leuke usericon

Verwijderd

Win2K is absoluut langzamer voor games. Ik zou voor 98SE en anders ME gaan.

Win2K is alleen maar voor stabiliteit freaks, niet voor gamers.

Vriend van me met dual boot heeft onlangs getest met Q3 en scheelde zo'n 5 FPS tussen 98 en 2K.

• IceStorm
  • Laatst online: 08:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Win98 heeft het voordeel dat bijna alle games ervoor 'gemaakt' worden. Met win2k is het toch vaak iets meer prutsen om alles werkend te krijgen.

Verwijderd

- win98: bijna alle games
- win2k: bijna alle nieuwe games en redelijk wat ouwe
- winME: mislukt OS

:)

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op maandag 04 juni 2001 00:35 schreef IceStorm het volgende:
Win98 heeft het voordeel dat bijna alle games ervoor 'gemaakt' worden. Met win2k is het toch vaak iets meer prutsen om alles werkend te krijgen.
Ja, is nog wel zo. Vooral met oudere spellen, maar argument wordt steeds minder krachtig (ikzelf heb iig geen last van win2k met spellen).
Spelletjes makers hebben ook wel door dat win2k steeds meer gebruikt wordt, en zorgen dus wel dat het draait.
Als je niet 'ranzig' programmeerd dan draait het.

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 00:39 schreef Marius het volgende:
- win98: bijna alle games
- win2k: bijna alle nieuwe games en redelijk wat ouwe
- winME: mislukt OS

:)
Helemaal mee eens vooral dat laaste me is om te :r :r :r :r

Verwijderd

Jake, "ranzig" programmeren dat is een nieuwe :)
Is ook een manier om "knudde programmeerwerk"
(zo noem ik het) te omschrijven

Er zijn ook ranzige dingen natuurlijk die niet verkeerd zijn ;) (het is natuurlijk net weer de vraag wat mensen onder ranzig verstaan)

Verwijderd

Win2k is dus ABSOLUUT NIET LANGZAMER dan win98.

In het begin misschien wel maar dat kwam door trage drivers.
Op win2k haal ik makkelijk de perfomance van een win98 bak, zo niet sneller!

Ook doen alle spellen het behalve wat zeer oude.
Dus win2k voor games EN stabiliteit :) MS heeft met win2k een zeer goed product neergezet.

Verwijderd

Er zijn anders wel een hoop problemen met refreshrates, ik draai daarom nog steeds de 6.62 drivers... :( Anders zit ik vast aan 75Hz op mijn Iiyama 410 :(
MET nvrefreshfix

Verwijderd

Ik heb hier ook dual boot en ik gebruik voor de zwaardere spellen (Tribes 2 enz.) toch echt Win98SE. Win2k zuipt meer geheugen, dat is gewoon een feit.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op maandag 04 juni 2001 01:17 schreef SuperFlap het volgende:
Er zijn anders wel een hoop problemen met refreshrates, ik draai daarom nog steeds de 6.62 drivers... :( Anders zit ik vast aan 75Hz op mijn Iiyama 410 :(
MET nvrefreshfix
Ja, er zijn nog wat probleempjes met win2k, maar win98 is er nu al 5 jaar ;)
Die problemen worden wel opgelost, vraag is hoe lang het duurt.
Op maandag 04 juni 2001 10:01 schreef 007 het volgende:
Ik heb hier ook dual boot en ik gebruik voor de zwaardere spellen (Tribes 2 enz.) toch echt Win98SE. Win2k zuipt meer geheugen, dat is gewoon een feit.
Gewoon meer geheugen kopen, kost niks meer :)
Je hebt al 256 maar ik ga ook naar 512 in nabije toekomst, omdat het toch niets meer kost. (Je leest nu ook over mensen die 1 GB in de bak gaan proppen)
Win2k gebruikt en Win98 verbruikt geheugen :P

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-01 23:29
Heb nooit probs met ME.
het ligt ook helemaal aan de configuratie van je systeem :)

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Op maandag 04 juni 2001 10:01 schreef 007 het volgende:
Mijn win98SE draait niet meer als 7 uur achter ellkaar omdat ie dan het voor elkaar heeft gekregen om heel mijn 512 mb ram vol te laten lopen :(

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Hier draai ik al een tijdje 2k en tot nu toe hebben bijna alle spellen gewerkt p high-Heat bball na.
Enig verschil in snelheid etc merik ik niet

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• Copyman
  • Laatst online: 13:25

Copyman

Dode muis

98

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 15:28 schreef YakuzA het volgende:

[..]

Mijn win98SE draait niet meer als 7 uur achter ellkaar omdat ie dan het voor elkaar heeft gekregen om heel mijn 512 mb ram vol te laten lopen :(
Ja, daarom gebruik ik dus nu toch meer Win2k. Met de meeste spellen gaat het perfect, maar soms heb ik toch nog ff Win98SE nodig...

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Op maandag 04 juni 2001 16:11 schreef 007 het volgende:

[..]

Ja, daarom gebruik ik dus nu toch meer Win2k. Met de meeste spellen gaat het perfect, maar soms heb ik toch nog ff Win98SE nodig...
Dual-boot ruleert :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
XP schijnt ook wel goed te zijn, maar daar mag ik eigenlijk niet over praten :Z .

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 16:51
W2K roelt.

Steam

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Hangt ook weer af van de hardware en spellen die je wilt spelen, zelf game ik nu onder windows 2000 advanced server, op papier niet meest gunstige maar voor mijn werkzaamheden moet ik dit wel draaien, heb ook tijdje dual boot met 98 gedaan maar nadeel is dat ik ook netwerk server ben dus dan zit de ander weer te vloeken :)

• salutem
  • Laatst online: 16-12-2025
newbie : "wat is er mis met win ME" ?? :?

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Verwijderd

MacOs 9, MacOs X :)

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 16:50
/kwoot:

Win2K is absoluut langzamer voor games. Ik zou voor 98SE en anders ME gaan.
Win2K is alleen maar voor stabiliteit freaks, niet voor gamers.

Vriend van me met dual boot heeft onlangs getest met Q3 en scheelde zo'n 5 FPS tussen 98 en 2K.

/unkwoot

Sorry hoor, maar hier moet ik ff op reageren. Als je Win2k goed configureert is het zeker NIET langzamer dan Win9x. om nog maar te zwijgen van WinME. Het is ook stabieler. Als jij 5 frames minder hebt in q3a moet dat gewoon aan de instellingen liggen (drivers, settings etc)

Ik geloof dat het Realgamer was die een echte test heeft gedaan tussen Win98 en WinME. Er kwam uit dat gemiddeld winME Minstens 10(!) frames LANGZAMER was dan Win98.

Win2k 00wnz. maar je moet het wel goed configureren.

Verwijderd

Als je een beetje gaat benchmarken met win2k en win 98se, dan kom je toch wel voor een verassingkje te staan, ik had met mijn duron 700/gf2mx onder win2k ong. 1800 3dmarks ( 3dmark2000 ) en onder win 98se haalde ik wel 4300.

Verwijderd

Allemaal negatieven dingen over windows ME.... terwijl ik al bijna 4 weken vlekkeloos game met Win ME. Counter-strike doet'et perfect, DF LW ook, Tribes 2 ook... andere doen'et ook nog perfect.

Dus... euh... Naja.. verder nix boeiends te melden.. :)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-02 23:23
Bijna alles is bij mij 10% sneller in w2k dan onder w9x.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Ik zou windows 98 SE gebruiken , ME suckz

Verwijderd

Ik heb een tijdje win2K gedraaid maar ben daar snel van afgestapt. Het werkt perfect hoor niks op aan te merken. Alleen had ik heel veel problemen met de controllers. Hij ondersteunde voor mijn Sidewinder force feedback pro en usb ff wheel van sidewinder geen foorcefeedback. Ja dan heb ik er weinig aan dus nu win98se. Werkt tot nu toe nog steeds het allerfeinst.

Verwijderd

Voor mij win2k... is veel en veel sneller als win98se. Bij mij maakt het 20 tot 40% uit in fps!!! Alles ging sneller: zelfs Sisoft Sandra benchmarks. Ik moest m'n processor alleen wel iets terugklokken om win2k stabiel te krijgen. Terwijl die processor trouwes onder win98se echt superstabiel was... Maar zelfs na het terugklokken is win2k nog steeds veel en veel sneller.

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:38

Entity

9000rpm

Ik gebruik al geruime tijd Windows 2k en de spellen die er onder werken, speel ik ook onder Win2k. Alleen Transport Tycoon Deluxe en racespellen speel ik onder win98 SE (dual boot), racespellen vanwege het Force Feedback stuur dat niet goed werkt onder win2k.

Vooral Quake 3 draait erg lekker onder win2k, beter dan onder win98 se bij mij.

Windows ME is inderdaad niet veel soeps, maar hangt ook van je systeem af. Sommige PC's geven geen problemen, maar de meeste PC's die ik tegen ben gekomen gaan gelijk, of na korte tijd, een stuk onstabieler lopen dan met Windows 98 SE, laat staan Win2k.

Verwijderd

ik heb geen problemen met WinME hoor .... werkt gewoon relaxed bij mij

• AnotherFruitcake
  • Laatst online: 31-01 21:55
Ligt er wel aan hoe je ME onder handen neemt.
System Restore verwijderen levert al heel wat stabiliteit op, evenals het afzetten van je active desktop, want die is brak.
Ook je geheugensettings in system.ini moet je handmatig aanpassen :

ConservativeSwapfileUsage=1
DMABufferSize=64
LocalLoadHigh=1
PageBuffers=32
ff toevoegen aan je 386Enh sectie
deze settings leveren heel veel vrij geheugen op onder Windows en zorgen ervoor dat je swap-file pas in uiterste nood wordt aangesproken :P

en :

minfilecache=8192
maxfilecache=8192
chunksize=512
aan de vcache sectie voor je video-settings, levert ook wel wat snelheid op.

Op die manier zijn ME en 98SE vrijwel gelijkwaardig in snelheid.

Verwijderd

erm, anotherFruitcake zou je mij uit kunnen leggen wat dat allemaal doet (als dat niet te uitgebrijd is) het klinkt wel alsof je er verstand van hebt ;) en ik wil het best wel ff proberen :)
maar omdat ik al andere dingen verandert heb weet ik niet of dat conflicten op gaat leveren.
zou je me kunnen mailen ofzo ?
bvd.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik game vnl in Linux, is sneller dan win2k en evensnel/sneller (afh van het spel) dan win9x, enige probleem is dat niet ieder spel erop draait (wel veel fps-games)

Als je perse voor windows wilt gaan (waarschijnlijk draaien de meeste warez games alleen onder windows) dan zou ik voor 98 se gaan, en zeker niet voor win2k (trager dan win98)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Pagina: 1