Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-05 23:27
Hallo allemaal,

Ik heb een D-link DNS 320L nas. Deze is aangesloten op een 8 poort TP link switch die op zijn beurt weer aangesloten is op een linksys modem. Tot gisteravond heeft dit altijd goed gewerkt.

Gister avond is heel even de stroom van mijn stekkerdoos geweest. Toen ik alles weer inplugde deed alles het weer. De ledjes van de NAS gingen ook weer braaf branden. Mijn computer gaf echter aan dat de netwerk verbinding verbroken was.

Normaal gebruik ik dan de bijgeleverde 'Storage Utility' software en kan ik de NAS aan een bepaald station letter toewijzen. Het probleem is nu dat de hele nas gewoon in dit programma niet gezien wordt.

- De stroom heb ik al een tijd eraf gelaten en vervolgens weer aangesloten: had geen nut
- Een andere netwerkkabel gebruiken: had geen nut
- Aansluiten op modem ipv switch: had geen nut

Ik ben dus echt even ten einde raad en ik snap maar niet waarom ik die verdraaide NAS niet zichtbaar krijgt.
Wie iemand me helpen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Mogelijk is de schijf in de NAS of de NAS zelf beschadigd. Als je hem aan de PC hangt en het apparaat is gerest moet je hem zeker kunnen zien anders word het denk ik RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Ook zonder schijven moet de NAS normaal gezien kunnen worden, dat hielp ook niet. Ik las nu ergens dat onder de nas een klein reset knopje is. Dat zal ik nog eens een tijd indrukken, in de hoop dat dat wat uithaalt en anders mag de plek waar ik hem gekocht heb hem eens even nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Ik kon hem heel even zien, daarna weigerde hij weer alles. Ik ben er klaar mee, het ding gaat ter reparatie. Nu hoop ik dat ik de data van mijn schijven kan afhalen met het programma R-Studio.