Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Onduidelijke hover in de PW

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Om dit soort topics in het vervolg te voorkomen:
Verkeerde product gelinkt

Is het verstandig om goed na te denken of een hover wel logisch is op de plekken waar je die denkt te gaan maken. Van een prijs een link maken is so-so. Hoveren over een prijs om nog allerlei andere opties te krijgen, is raar. De notatie van een prijs schreeuwt niet dat er nog meer dingen achter verstopt zitten.

Een link is een link en je klikt er onmiddelijk op. Dus van een link een hover maken, kan op zich wel, maar die hover moet dan onmiddelijk verschijnen. Los daarvan is een prijs eigenlijk geen logisch element om een link van te maken. Je zegt niet "ga naar €399" toch? :)

Ik hou het verder liever kort, want in het gelinkte topic staat meer info.

日本!🎌

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik ben het helemaal met je eens, hovers zijn een crime en moeten dood :)

Intentionally left blank

Verwijderd

Ik vind het anders wel een nette oplossing. Hoe zouden jullie het anders doen? In de pop-up zie je hoe de prijs is opgebouwd, wat me best handig lijkt.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:09:
Ik vind het anders wel een nette oplossing. Hoe zouden jullie het anders doen? In de pop-up zie je hoe de prijs is opgebouwd, wat me best handig lijkt.
Ik zou een Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/if/icons/information.png achter de prijs zetten en die klik/tapbaar maken om de popup op te roepen.

Intentionally left blank

Verwijderd

crisp schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:35:
[...]

Ik zou een [afbeelding] achter de prijs zetten en die klik/tapbaar maken om de popup op te roepen.
Oh ok, misverstandje langs mijn kant. Ik dacht dat je ineens ook alle pop-ups wou bannen ;)

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Bijvoorbeeld, of een driehoekje die de tablerow uitklapt met de extra opties. Is wat meer "persistent", zodat de popup niet verdwijnt als je muis of vinger perongeluk (of expres) ergens anders komt. Popups moet je qua layout vooral op kleine mobiele schermpjes mee uitkijken (hoewel tweakers.net toch al niet adaptive is, dus zoveel maakt dat ook weer niet uit).

En nee, Rubinski, niet *alle* popups zijn evil. Er zijn er genoeg die gewoon logisch zijn, Bijvoorbeeld als het kraakhelder is dat een element een menu moet voorstellen. Dan is het volkomen normaal dat dat uitklapt bij hover of tappen.

[ Voor 12% gewijzigd door _Thanatos_ op 11-04-2013 13:03 ]

日本!🎌

Verwijderd

_Thanatos_ schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:01:
Bijvoorbeeld, of een driehoekje die de tablerow uitklapt met de extra opties. Is wat meer "persistent", zodat de popup niet verdwijnt als je muis of vinger perongeluk (of expres) ergens anders komt. Popups moet je qua layout vooral op kleine mobiele schermpjes mee uitkijken (hoewel tweakers.net toch al niet adaptive is, dus zoveel maakt dat ook weer niet uit).

En nee, Rubinski, niet *alle* popups zijn evil. Er zijn er genoeg die gewoon logisch zijn, Bijvoorbeeld als het kraakhelder is dat een element een menu moet voorstellen. Dan is het volkomen normaal dat dat uitklapt bij hover of tappen.
Dat is dus net wat ik dacht. Vandaar mijn verwarring ;)

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
Zoals je in beide topics leest zijn de meningen over hovers nogal verdeeld. In het geval van de popup met prijzen kan ik me voorstellen dat deze lastig gevonden wordt. Als je weet dat het er is zul je wellicht een moment wachten om naar de prijzen te kijken. Als je dit niet weet, maken we het je niet makkelijk om daar achter te komen ;). Daar kunnen we nog wel wat aan verbeteren.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik denk dat de menigen over hovers wel redelijk unaniem zijn: het is niet duidelijk dat er ergens extra informatie achter verborgen zit, zorgt daardoor ook voor onverwacht gedrag en het werkt niet voor devices zonder mousepointer. Daarom hebben we in T7 de hover-behaviour op bijna alle plekken afgeschaft, behalve hier...

Intentionally left blank

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-11 21:55

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik ben ook geen voorstander van zenuwachtige popups die zomaar bij een hover verschijnen. Het probleem is dat we altijd wel een paar gebruikers hebben die het nodig vinden om aanvullende informatie zoals de breakdown van de beoordeling van de shop en de opbouw van de prijs bij de hand te hebben. Als er losse controls moeten komen om die informatie toegankelijk te maken in een overlay wordt de prijslijst weer een stuk drukker. Een normale gebruiker heeft daar genoeg aan Shopnaam + beoordeling + levertijd + prijs.

Prijsopbouw vind ik persoonlijk overbodige informatie als er al twee kolommen zijn voor basisprijs en totaalprijs. Overlay met de opbouw van de beoordeling is ook niet per se nodig worden of met een klik geopend worden op de sterren. Blijft over een knopje om een prijsfout te melden. Het liefst zou ik die pas bij een hover over de rij zichtbaar willen maken maar dat werkt dan weer niet op een touch device. Zulke knopjes gaan waarschijnlijk in minder dan 0,01 procent van de views gebruikt worden maar zullen met dertig op een rij wel buitensporig veel aandacht trekken.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Maar het gaat hier om content die alléén in een hover te vinden is, in dit geval het linkje "Onjuiste prijs melden".

Het is inderdaad irritant als popups te pas en te onpas op poppen, maar het is veel lastiger als die popups essentieel zijn om bij bepaalde informatie te komen. Hoe dan ook zou iedere site er rekening mee moeten houden dat er geen popups zijn, ook vóór het tijdperk van touchscreens - hoeveel mensen gaan de pagina niet af met hun ogen en gaan daarná pas aan de muis zitten ;)

En zelfs dat nog los van dat je ook grafisch duidelijk moet maken waar een hover verhult wordt. Zo'n (i) knopje is daar geschikt voor, maar bijv ook een dotted underline, of een menu-achtig knopje.

Gebruikers die informatiegeil zijn en van alles een breakdown willen kunnen zien, dat kan natuurlijk, en dat kun je ook prima in popupjes verhullen. En je zou in bepaalde gevallen kunnen beslissen om die popupjes te tonen bij een klik ipv een hover. Zeker als de popup verschijnt onder een link, want een link daar klik je op.

disclaimer: waar ik "popup" zeg, bedoel ik natuurlijk een popover/hoverelement, geen window.open() ;)

[ Voor 6% gewijzigd door _Thanatos_ op 17-04-2013 13:29 ]

日本!🎌

Pagina: 1