Weergave V&A advertenties - oplichting helpen voorkomen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hieronder een aantal suggesties voor het aanpassen van de V&A-gerelateerde pagina's. Dit komt vooral voort uit het doorlezen van een aantal topics hier en op opgelichtopinternet.nl over mensen die bedonderd zijn.

Adverteerdersgegevens
Onder kopje Adverteerder worden op het moment naam, locatie, beoordelingen en historie genoemd. Ik zou hier graag Tweakers lid sinds $datum bij zien. Deze registratiedatum staat al in het profiel maar blijkbaar is de succesrate van oplichters af en toe best hoog, ook met nieuwe accounts. Door dit gegeven direct bij de advertentie te vermelden wordt het meteen duidelijk dat het een nieuw account betreft.

Bij Historie zou ik ook graag lezen vanaf wanneer iemand actief was op V&A (datum van eerste advertentie ooit). Actief op V&A sinds $datum lijkt me nuttig omdat de historie zoals het nu is niet altijd veel zegt. Als een oplichter eenmalig een batch advertenties neerzet (zeg 4-5) ziet Historie er best aardig en actief uit maar is niet meteen zichtbaar dat het de eerste/enige batch is van die user. En door oplettende users/crew komen veel accounts van oplichters niet verder dan die eerste batch.

Verder zou ik Afhalen mogelijk apart vermelden. Maak maar een verplichte ja/nee radiobutton bij het opstellen van de advertentie. Oplichters houden niet van afhalen en als er "nee" staat is dat alweer een indicator. Ze kunnen natuurlijk gewoon "ja" kiezen en proberen geinteresseerden later af te wimpelen maar dan heeft geinteresseerde hopelijk door dat er een verschil is tussen wat de advertentie zegt en wat de verkoper later beweert.

Ook lijkt het me nuttig om een signaal te geven wanneer een van de weergegeven zaken vraagtekens zou moeten oproepen. Natuurlijk met een melding dat echt niet iedereen een oplichter is maar dat dit soort gegevens wellicht extra aandacht en moeite van de lezer behoeven. Ik denk dan aan
  • Tweakers lid sinds: erg nieuw account
  • Feedback: geen of slechte beoordelingen
  • Historie: geen, of alle advertenties zijn erg recent
  • Afhalen mogelijk: nee
Zaken als karma en postcount zie ik weinig in, ik ben zelf jaren fervent lurker/lezer geweest zonder noemenswaardige activiteit en ik denk dat er zo veel meer zijn. Die users moet je niet meteen willen afschrikken of afschilderen als mogelijk onbetrouwbaar.

Maar voor de genoemde dingen: font rood, achtergrond lichtrood, klein uitroeptekentje, whatever floats your boat. Hoeft zeker geen groot zwaailicht te zijn maar een kleine "Hee lezer, let ff op" lijkt me nuttig.

Verdere suggesties
Wellicht zou een mooi rood kader met de hoogtepunten uit de Howto: Veilig Handelen niet misstaan boven het reactievenster bij iedere advertentie (ook als reacties uitgeschakeld zijn en dat ding er niet staat). Misschien ook een link naar de Howto in het "Stuur een bericht aan adverteerder"-popupje.

En als laatste (en dit moet eigenlijk ergens anders, maar toch hier voor de volledigheid): zet op gebruikersprofielen het kopje Status boven het kopje Statistieken. Is niet alleen logischer omdat de karmagrafiek dan meteen volgt op de tabel waarin karma vermeldt staat, ook zet het de V&A-ads en feedback net even wat promintenter in beeld. Dan nog "0 (neutraal)" voor mensen zonder enige V&A-feedback veranderen in "geen" en we zijn er. Neutraal klinkt namelijk als "is beoordeeld en niet goed of slecht" en past niet bij iemand zonder beoordelingen.

Het komt allemaal misschien wat betuttelend over, maar blijkbaar is het nodig (hallo meneer Vrolijk). En misschien worden nieuwe en eerlijke V&A-ers wat negatief neergezet met flags bij hun advertentie, maar die aandacht voor "verdachte" gegevens staat ook al in de Howto. Daarnaast, als een verkoper eerlijk is en helder communiceert zal dat echt wel opgepikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:47
Bundin schreef op donderdag 11 april 2013 @ 01:15:
[...]
Adverteerdersgegevens
Onder kopje Adverteerder worden op het moment naam, locatie, beoordelingen en historie genoemd. Ik zou hier graag Tweakers lid sinds $datum bij zien. Deze registratiedatum staat al in het profiel maar blijkbaar is de succesrate van oplichters af en toe best hoog, ook met nieuwe accounts. Door dit gegeven direct bij de advertentie te vermelden wordt het meteen duidelijk dat het een nieuw account betreft.
Helemaal mee eens. Ik verbaas me ook steeds dat mensen 2-300 euro overmaken naar iemand zonder enige historie en een account die dezelfde dag is aangemaakt... Misschien dat dit het wat duidelijker maakt
Bij Historie zou ik ook graag lezen vanaf wanneer iemand actief was op V&A (datum van eerste advertentie ooit). Actief op V&A sinds $datum lijkt me nuttig omdat de historie zoals het nu is niet altijd veel zegt. Als een oplichter eenmalig een batch advertenties neerzet (zeg 4-5) ziet Historie er best aardig en actief uit maar is niet meteen zichtbaar dat het de eerste/enige batch is van die user. En door oplettende users/crew komen veel accounts van oplichters niet verder dan die eerste batch.
Ik denk dat dit al redelijk gecovered is door de aanmaakdatum. Een account uit 2003 is normaal geen oplichter, of alle advertenties nou nieuw of oud zijn
Verder zou ik Afhalen mogelijk apart vermelden. Maak maar een verplichte ja/nee radiobutton bij het opstellen van de advertentie. Oplichters houden niet van afhalen en als er "nee" staat is dat alweer een indicator. Ze kunnen natuurlijk gewoon "ja" kiezen en proberen geinteresseerden later af te wimpelen maar dan heeft geinteresseerde hopelijk door dat er een verschil is tussen wat de advertentie zegt en wat de verkoper later beweert.
Misschien nog een stukje sterker, alle hokjes (van betaling tot verzending) een ja/nee keuze maken.
[...]
Maar voor de genoemde dingen: font rood, achtergrond lichtrood, klein uitroeptekentje, whatever floats your boat. Hoeft zeker geen groot zwaailicht te zijn maar een kleine "Hee lezer, let ff op" lijkt me nuttig.
In principe kan dit nuttig zijn. Vergeet echter niet dat het niet de verantwoordelijkheid is van Tweakers om iedere knuppel die niet verder kijkt dan zijn neus lang is te behoeden voor schade

Rood kader lijkt me beetje overbodig, een mooi linkje op de reactiepagina is al voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
The_Zohan schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:18:
Ik denk dat dit al redelijk gecovered is door de aanmaakdatum. Een account uit 2003 is normaal geen oplichter, of alle advertenties nou nieuw of oud zijn
Nee maar wat let je als oplichter om even 17 accounts aan te maken en pas over een aantal maanden de eerste te gebruiken? "Oh al een jaar lid, zal wel loslopen dan"... Dan liever dat ook zichtbaar is wanneer de eerste advertentie geplaatst is. Dan wordt het al meer moeite.
Misschien nog een stukje sterker, alle hokjes (van betaling tot verzending) een ja/nee keuze maken.
Ja waarom niet eigenlijk, zolang er maar een [ ] anders, nl.: ___ optie komt oid.
In principe kan dit nuttig zijn. Vergeet echter niet dat het niet de verantwoordelijkheid is van Tweakers om iedere knuppel die niet verder kijkt dan zijn neus lang is te behoeden voor schade

Rood kader lijkt me beetje overbodig, een mooi linkje op de reactiepagina is al voldoende
Toch blijkt dat een hoop mensen niet lezen, al bied je de link op een presenteerblaadje aan. Een uitroeptekentje oid is echter een directe "waarschuwing", beste kans dat die niet zo snel genegeerd wordt. Als je met relatief weinig moeite misschien wat mensen tegen zichzelf kan beschermen lijkt me dat eigenlijk wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-09 11:12
De laatste tijd valt het me op dat er steeds meer dubieuze V&A advertenties komen. Nieuwe users met 0 posts, rare namen en veelal Iphones, Macbooks e.d aanbieden. Vervolgens lijken de gebruikers in het niets te verdwijnen. Gevolg is dat de V&A sectie steeds onbetrouwbaarder wordt, niet echt tweaker waardig en slecht voor de normale verkopers onder ons.

Dit probleem lijkt me toch makkelijk te omzeilen door nieuwe accounts onder een bepaalde post grens geen V&A rechten te verschaffen. Al is het maar 10 posts, het zorgt voor een drempel en het voorkomt dat mensen klakkeloos advertenties kunnen aanmaken onder random aangemaakte accounts.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theJB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 19:25
InfinityG35, die maatregel is hier al vaker besproken en door de t.net crew vooralsnog niet als valide middel gezien om dit soort praktijken te voorkomen. (vooral omdat ze dan wat moeite in hun accounts zullen gaan steken zodat ze dan nog moeilijker te herkennen zijn).

De registratiedatum suggestie vind ik persoonlijk een erg goede optie, dit was in de oude V&A redelijk zichtbaar maar is tegenwoordig niet zo opvallend meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Bundin schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:23:
[...]
Nee maar wat let je als oplichter om even 17 accounts aan te maken en pas over een aantal maanden de eerste te gebruiken? "Oh al een jaar lid, zal wel loslopen dan"... Dan liever dat ook zichtbaar is wanneer de eerste advertentie geplaatst is. Dan wordt het al meer moeite.
Maar als ik dus nooit een V&A ad heb geplaatst maar wel op andere delen van de site actief ben dan voldoe ik volgens jou nog steeds niet?

Persoonlijk zou ik dan liever iets zien van registreerdatum en tweakotine / karma oid. Gewoon een nietszeggend getal op zichzelf, maar wat wel de activiteit op de totale site aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De weergave wie wat verkoopt zou een stuk duidelijker kunnen inderdaad. Alle info over de verkoper staat verdeeld over de pagina en dan nog is niet alle info zichtbaar.

Zelfde geld voor DM's. Zorg dat standaard de registratiedatum van iemand duidelijk zichtbaar is. Dit aangezien de oplichters mensen met een vraagadvertentie mensen benaderen via DM.

Zorg tevens dat je alleen als je geregistreerd bent V&A advertenties kan zien bijvoorbeeld. Is weer een extra drempel voor mensen die al een ban hebben en dan dus niet via mail iemand kunnen benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04:59
InfinityG35 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:43:
De laatste tijd valt het me op dat er steeds meer dubieuze V&A advertenties komen. Nieuwe users met 0 posts, rare namen en veelal Iphones, Macbooks e.d aanbieden. Vervolgens lijken de gebruikers in het niets te verdwijnen. Gevolg is dat de V&A sectie steeds onbetrouwbaarder wordt, niet echt tweaker waardig en slecht voor de normale verkopers onder ons.
Wat heet last hebben van ? Ik heb de laatste tijd al een aantal gevallen gehad waarvan ik dacht 'hmm, da's interessant, mooi product, scherpe prijs'. Als ik dan iemand zie met geen of nagenoeg geen historie op T.net dan is het simpel: tabblad sluiten, en niet meer aan denken. Ongetwijfeld dat ik daardoor wat legitieme deals gemist heb maar ik denk dat hebberigheid een belangrijk aspect is waarop oplichters inspelen ;)

Negeren van zulke verkopers lukt vooralsnog wel prima hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Gomez12 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:06:
[...]

Maar als ik dus nooit een V&A ad heb geplaatst maar wel op andere delen van de site actief ben dan voldoe ik volgens jou nog steeds niet?

Persoonlijk zou ik dan liever iets zien van registreerdatum en tweakotine / karma oid. Gewoon een nietszeggend getal op zichzelf, maar wat wel de activiteit op de totale site aangeeft.
Het gaat me er niet om of je voldoet of niet, maar dat duidelijk gemaakt wordt of je account wel of geen "risicofactoren" bevat. Ik ben tegen eisen om daadwerkelijk een advertentie te kunnen plaatsen, ook lurkers/lezers/nieuwe tweakers moeten wat mij betreft gewoon gebruik kunnen maken van V&A. Maar een kleine waarschuwing als let op, dit is $user's eerste advertentie ooit, let op: $user heeft geen feedback, let op, $user is erg nieuw kan gewoon handig zijn, dat zijn toch indicatoren waar een aantal draaideur-oplichters herhaaldelijk aan te herkennen waren.

En zoals ik eerder postte, dit alles mét een disclaimer dat écht niet iedereen met een of meer flags per definitie een oplichter is. En met in het achterhoofd dat wanneer een verkoper gewoon een nette advertentie met een nette prijs maakt en daarnaast gewoon helder communiceert, het dan echt wel los zal lopen met die advertentie, al is de account nieuw of is het de eerste advertentie.

Dus iedereen met een account "voldoet" om een ad te plaatsen, maar sommige karakteristieken mogen wat mij betreft even uitgelicht worden.
Carpento schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:22:
Negeren van zulke verkopers lukt vooralsnog wel prima hier :)
Helaas is gebleken dat niet iedereen zo oplettend is (en worden oplichters steeds gewiekster: eerst eea verkopen voor feedback, dan pas scams plaatsen). Daarom heb ik dit topic geopend :)

[ Voor 10% gewijzigd door Bundin op 12-04-2013 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04:59
Bundin schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 17:58:
[...]

Helaas is gebleken dat niet iedereen zo oplettend is (en worden oplichters steeds gewiekster: eerst eea verkopen voor feedback, dan pas scams plaatsen). Daarom heb ik dit topic geopend :)
Op zich nobel maar wanneer de hebberigheid het wint van het verstand helpt niets meer. Echt niet, dan hou je altijd slachtoffers. Daar heb ik op dat moment dan ook niet zo veel medelijden meer mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maak het anders veplicht je rekening nummer op te geven bij registratie ... als deze van een oplichter is gelijk ban erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan geef ik toch een ander rekeningnummer op? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Zaken als karma en postcount zie ik weinig in, ik ben zelf jaren fervent lurker/lezer geweest zonder noemenswaardige activiteit en ik denk dat er zo veel meer zijn. Die users moet je niet meteen willen afschrikken of afschilderen als mogelijk onbetrouwbaar.
- Zaken als registratiedatum zie ik weinig in, want ik ben hier net nieuw maar wel gewoon betrouwbaar!
- Zaken als ophalen/afhalen zie ik weinig in, want in mijn studentenhuis hebben we afgesproken geen vreemden te ontvangen/ ik ben te veel van huis daarvoor/ wens geen onbekenden in huis te hebben
- Zaken als actief op V&A sinds zie ik weinig in, want ik ben al tijden Tweaker maar heb nog nooit wat verkocht, en zou dan opeens wel erg weinig kopers krijgen omdat ik nog niet zo lang actief ben

Ik vind je een beetje selectief in waar je wel wat in ziet en waarin niet, en vooral omdat je motivering daarvoor eigenbelang is...

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 20:28:
Dan geef ik toch een ander rekeningnummer op? :?
je moet je eigen rekeningnummer opgeven , andere rekening nummers die daarna worden opgegeven zijn ongeldig... oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 21:24

SkyStreaker

Move on up!

Een geïntegreerde check (er zijn instanties online waar je kunt checken of iemand a.d.h.v. bepaalde data kan zien of iemand een schimmig verleden heeft in online zaken) die je kunt runnen of waarvan T.net het zelf automatiseert en een soort van "Achtergrondcheck: OK", een soort van tweedehands bijsluiter zullen we maar zeggen. Duidelijk geen rechten aan te ontlenen, maar we willen die check wel eens vergeten in enthousiasme of hebben er even geen zin aan.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Obiter dictum schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 20:34:
[...]

- Zaken als registratiedatum zie ik weinig in, want ik ben hier net nieuw maar wel gewoon betrouwbaar!
- Zaken als ophalen/afhalen zie ik weinig in, want in mijn studentenhuis hebben we afgesproken geen vreemden te ontvangen/ ik ben te veel van huis daarvoor/ wens geen onbekenden in huis te hebben
- Zaken als actief op V&A sinds zie ik weinig in, want ik ben al tijden Tweaker maar heb nog nooit wat verkocht, en zou dan opeens wel erg weinig kopers krijgen omdat ik nog niet zo lang actief ben

Ik vind je een beetje selectief in waar je wel wat in ziet en waarin niet, en vooral omdat je motivering daarvoor eigenbelang is...
Natuurlijk met een melding dat echt niet iedereen een oplichter is maar dat dit soort gegevens wellicht extra aandacht en moeite van de lezer behoeven
Bundin schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 17:58:
En zoals ik eerder postte, dit alles mét een disclaimer dat écht niet iedereen met een of meer flags per definitie een oplichter is. En met in het achterhoofd dat wanneer een verkoper gewoon een nette advertentie met een nette prijs maakt en daarnaast gewoon helder communiceert, het dan echt wel los zal lopen met die advertentie, al is de account nieuw of is het de eerste advertentie.
En dat jij nou toevallig geheel betrouwbaar bent doet niets af aan het feit dat in de "opgelicht door..." topics sprake is van oplichters-accounts die:
- nieuw zijn
- vaak niet meer reageren wanneer er wordt gevraagd of afhalen een optie is
- vaak geen feedback hebben op eerdere verkopen

Zelf ben ik ben nooit opgelicht en ook niet actief op V&A. Hoewel het zeker zou kunnen dat ik in de toekomst een keer opgelicht word op internet heb ik me genoeg ingelezen over scams hier, op marktplaats en elders om te weten welke checks je zelf vantevoren kan uitvoeren. In mijn post probeer ik slechts constructief mee te denken aan opties voor Tweakers om het oplichters moeilijker te maken zonder dat ze daar a. heel veel devtijd aan kwijt zijn, b. een risico lopen zelf tegen (juridische) problemen aan te lopen en c. gewone eerlijke V&A-gebruikers afschrikken/wegjagen.

Ik snap dan ook niet wat je bedoelt met "...en vooral omdat je motivering daarvoor eigenbelang is..."
Het belang dat ik probeer te behartigen is dat van de gewone gebruikers die hier aantoonbaar het risico lopen opgelicht te worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Bundin op 17-04-2013 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Bundin schreef op woensdag 17 april 2013 @ 18:07:
En dat jij nou toevallig geheel betrouwbaar bent doet niets af aan het feit dat in de "opgelicht door..." topics sprake is van oplichters-accounts die:
- nieuw zijn
- vaak niet meer reageren wanneer er wordt gevraagd of afhalen een optie is
- vaak geen feedback hebben op eerdere verkopen

Zelf ben ik ben nooit opgelicht en ook niet actief op V&A. Hoewel het zeker zou kunnen dat ik in de toekomst een keer opgelicht word op internet heb ik me genoeg ingelezen over scams hier, op marktplaats en elders om te weten welke checks je zelf vantevoren kan uitvoeren. In mijn post probeer ik slechts constructief mee te denken aan opties voor Tweakers om het oplichters moeilijker te maken zonder dat ze daar a. heel veel devtijd aan kwijt zijn, b. een risico lopen zelf tegen (juridische) problemen aan te lopen en c. gewone eerlijke V&A-gebruikers afschrikken/wegjagen.

Ik snap dan ook niet wat je bedoelt met "...en vooral omdat je motivering daarvoor eigenbelang is..."
Het belang dat ik probeer te behartigen is dat van de gewone gebruikers die hier aantoonbaar het risico lopen opgelicht te worden.
Maar het werkt niet. Als je registratiedatum zonder karma/postcount weer zou geven dan krijg je hetzelfde als wat er op Marktplaats gebeurt; accounts worden gemaakt, in de vriezer gestopt en een paar jaar later verkocht aan malafide figuren zodat er staat "al x jaar actief!".

Wat ik bedoel met eigenbelang is dat je alleen zaken opnoemt die in je straatje passen, maar de zaken waar je wél iets mee kunt doen (postcount/karma) omdat ze iets kunnen zeggen over het account anders dan dat het bestaat doe je af als niet zinnig omdat jij een lurker bent.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Check mijn profiel maar.

Eigenbelang... juist ja. Nee dus, maar wel oog voor de gehele doelgroep van Tweakers. GoT en FP-reacties zijn slechts onderdelen van de hele site en er zullen ongetwijfeld veel mensen zijn die vooral consumerend lid zijn.

En op een paar punten die ik wél aandroeg zou ik zelf ook geflagd worden: ik ben niet eerder actief geweest op V&A en heb dus ook geen V&A feedback. Hoppa, twee flags bij Bundin. Zou ik dat erg vinden? Nope.

En het probleem van accounts in de vriezer heb ik ook al aangestipt in een eerdere post:
Bundin schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:23:
[...]

Toevoeging:
Postcount en karma hebben weinig tot niets te maken met V&A. Van een hele serie positieve verkopen gaat postcount niet omhoog (karma weet ik niet zeker, is beetje black box). Je advertentie-count en feedback gaan echter wel omhoog. Dat zijn dus indicatoren die je kan gebruiken om te meten of iemand goed zaken doet op V&A. Die lurker kan nooit van de door jou aangedragen flags afkomen, tenzij hij ook op GoT/FP actief wordt. Iets waar hij misschien helemaal geen behoefte aan heeft. Dat is niet heel vriendelijk richting een (schat ik in) behoorlijk deel van de geregistreerde users.

Daarnaast: je wil niet het risico lopen dat oplichters hun accounts gaan oppoetsen met een hoop onzinposts voordat ze bezig gaan op V&A. Dan heb je op twee plekken vervuiling.

[ Voor 74% gewijzigd door Bundin op 17-04-2013 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:54:
[...]

je moet je eigen rekeningnummer opgeven , andere rekening nummers die daarna worden opgegeven zijn ongeldig... oid...
Denk nou eens na. Hoe moet Tweakers nu weten dat dat rekeningnummer bij jou hoort.

Dat 'oid' van jou word dan wel heel breed denk je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Bundin schreef op woensdag 17 april 2013 @ 18:20:
[...]
Toevoeging:
Postcount en karma hebben weinig tot niets te maken met V&A.
Waarom zouden V&A en de rest van de site 2 gescheiden gedeelten moeten zijn?
Ik ken zat mensen op GoT die ik "vertrouw" zonder dat ik ooit 1 V&A ding van hun gezien heb.

Een V&A rating is zo omhoog te stuwen (zie marktplaats en ebay etc, dump 100 goedkope baggerartikelen neer en je rating is hoog, gooi daarna een duur ding erop en je hebt je winst binnen) Een totale site-indicatie (karma / postcount) is heel wat moeilijker omhoog te stouwen, omdat daar moderators op de FP over waken en moderators op GoT etc.

Hooguit zou ik dan zeggen maak 2 indicators, V&A indicator en een site-indicator, zodat je dan de mensen die enkel voor V&A komen als betrouwbaar kan markeren, maar ook de huiskamermeubels die 1 dingetje willen verkopen.

Je hebt meer info dan enkel V&A, gebruik die dan ook ipv dat het net zoals op MP onmogelijk wordt om een iphone te verkopen als je niet eerst 100 andere dingen verkocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
[...]

Ik geef dan gewoon een bestaand rekeningnr op, bij iedereen die reageert op mijn ads stuur ik wel een mailtje : Excuses, bij t.net hebben ze het verkeerde rekeningnr ingegeven, ze zijn daar nog mee bezig. Maar kan je ondertussen toch de betaling sturen naar rek nr....

En t.net ziet daar niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

[...]

En hoe zou dit precies helpen? Dat is een van de makkelijkste manieren om te foppen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Uiteindelijk blijven het allemaal lapmiddelen, zie ook zeef in "Opgepast: gebruiker w vrolyk"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Het mooiste zou zijn als je feedback score al in het overzicht bij de ad's staat. Kan je goed zien wie er een goede score heeft. Of een zoekfunctie op het aantal sterren feedback
Pagina: 1