Hallo,
ik heb 2 Sapphire HD7870 OC Edition gecrossfired en ik zat een beetje te spelen met settings in AMD Catalyst. Uiteindelijk kwam ik bij een informatie scherm van Graphics Overdrive, daar geeft hij aan dat mijn 2e videokaart heel weinig heeft. Hij geeft aan dat GPU Clocksnelheid 300 is (gelijk aan de 1e kaart als ik niks doe), maar een Memory clock van 150MHz ipv 1250.
Dus ik heb wat meer gezocht, en vond een leuk programma'tje genaamd GPU-Z, ik run hem, en heb wat dingen vergeleken:
Primary card:
Bus Width: 256 Bit
Bandwith: 185.6GB/s
GPU Clock: 1100 MHz Sensor: 400.0 MHz
Memory: 1450MHz Sensor: 1450.0 MHz
Second card:
Bus Width: 32 Bit
Bandwidth: 23.2 GB/s
GPU Clock: 1100MHz Sensor: 300.0 MHz
Memory: 1450 MHz Sensor: 150.0 MHz
De clocksnelheden lijken hetzelfde, maar zodra ik naar de sensoren kijk geven ze compleet andere waarde, ik snap dat de GPU Clock laag is, omdat ik weinig doe, maar de Memory Clock snelheid is raar.
Komt dit allemaal door crossfire, of is er iets mis met mijn kaart?
Bedankt
.
Mvg,
Sem Wong.
P.S.: Als er meer informatie nodig is, graag even vragen
. Dan ga ik er meteen achteraan.
ik heb 2 Sapphire HD7870 OC Edition gecrossfired en ik zat een beetje te spelen met settings in AMD Catalyst. Uiteindelijk kwam ik bij een informatie scherm van Graphics Overdrive, daar geeft hij aan dat mijn 2e videokaart heel weinig heeft. Hij geeft aan dat GPU Clocksnelheid 300 is (gelijk aan de 1e kaart als ik niks doe), maar een Memory clock van 150MHz ipv 1250.
Dus ik heb wat meer gezocht, en vond een leuk programma'tje genaamd GPU-Z, ik run hem, en heb wat dingen vergeleken:
Primary card:
Bus Width: 256 Bit
Bandwith: 185.6GB/s
GPU Clock: 1100 MHz Sensor: 400.0 MHz
Memory: 1450MHz Sensor: 1450.0 MHz
Second card:
Bus Width: 32 Bit
Bandwidth: 23.2 GB/s
GPU Clock: 1100MHz Sensor: 300.0 MHz
Memory: 1450 MHz Sensor: 150.0 MHz
De clocksnelheden lijken hetzelfde, maar zodra ik naar de sensoren kijk geven ze compleet andere waarde, ik snap dat de GPU Clock laag is, omdat ik weinig doe, maar de Memory Clock snelheid is raar.
Komt dit allemaal door crossfire, of is er iets mis met mijn kaart?
Bedankt
Mvg,
Sem Wong.
P.S.: Als er meer informatie nodig is, graag even vragen