AMD Crossfire met 2x Sapphire HD7870 OC Edition

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempai
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-07 15:08
Hallo,

ik heb 2 Sapphire HD7870 OC Edition gecrossfired en ik zat een beetje te spelen met settings in AMD Catalyst. Uiteindelijk kwam ik bij een informatie scherm van Graphics Overdrive, daar geeft hij aan dat mijn 2e videokaart heel weinig heeft. Hij geeft aan dat GPU Clocksnelheid 300 is (gelijk aan de 1e kaart als ik niks doe), maar een Memory clock van 150MHz ipv 1250.

Dus ik heb wat meer gezocht, en vond een leuk programma'tje genaamd GPU-Z, ik run hem, en heb wat dingen vergeleken:

Primary card:
Bus Width: 256 Bit
Bandwith: 185.6GB/s
GPU Clock: 1100 MHz Sensor: 400.0 MHz
Memory: 1450MHz Sensor: 1450.0 MHz

Second card:
Bus Width: 32 Bit
Bandwidth: 23.2 GB/s
GPU Clock: 1100MHz Sensor: 300.0 MHz
Memory: 1450 MHz Sensor: 150.0 MHz

De clocksnelheden lijken hetzelfde, maar zodra ik naar de sensoren kijk geven ze compleet andere waarde, ik snap dat de GPU Clock laag is, omdat ik weinig doe, maar de Memory Clock snelheid is raar.

Komt dit allemaal door crossfire, of is er iets mis met mijn kaart?

Bedankt :).
Mvg,
Sem Wong.

P.S.: Als er meer informatie nodig is, graag even vragen :). Dan ga ik er meteen achteraan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 474628

Is het niet zo dat ook de memory zich zelf kan terug klokken? En als dat mogelijk is lijkt me dat de tweede kaart dat wel gaat doen als je toch idle bezig bent.

Heb je al dezelfde grafieken en programmaatjes gedraaid als je wel aan het gamen bent? Dat lijkt me nuttigere informatie dan idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Je moet gewoon eens kijken wat ze onder volle belasting doen dus start Crysis3 of een andere zware game eens op en kijk daarna nog eens wat de snelheden zijn van je kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempai
Ok, blijkbaar kan de 2e kaart dus wel in die idle mode gaan, waar hij zelfs de memory clocksnelheid naar beneden duwt (gebeurd bij kaart 1 niet).

Echter veranderd de Bus Width en Bandwidth helemaal niet, ookal speel ik spellen als Starcraft 2 of Far Cry 3 of Defiance.

Enig idee wat dat betekent?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Probeer het eens met een andere driver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 474628

En tijdens die spellen, hoeveel RAM wordt er dan gebruikt? Daar heeft Catalyst toch ook grafiekjes voor? Op welke resolutie game je? Bij wijze van spreken zou Crossfire dikke overkill zijn als je gamed op een 17" monitor ;) In dat geval zou het logisch zijn dat de 2e kaart nog steeds maar half aanstaat.

Oh, en de overige specs van de PC aub, inclusief enige informatie over de resources tijdens full load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempai
Ik heb de volgende specs:

AMD FX-8150 8-core Black Edition
Sapphire Radeon HD7870 OC Edition
Gigabyte GA-990FXA-UD3 Motherboard (updated to latest bios)
16GB DDR3 RAM (weet niet welk merk meer, kan ik dat ergens vinden? :P)
128GB SSD
2TB HDD

2x 24 Inch 1920x1080 schermen

Offtopic: is er ergens een technical issues forum voor wat bredere vragen? e.g.: ik heb een probleem waar mijn computer soms zin heeft om gewoon vast te lopen zonder reden, als ik bijv. games speel of een video kijk. en dan heel soms zal hij 1 frame doorgaan waar ik heel eventjes geluid hoor en daarna staat alles weer stil.

[ Voor 5% gewijzigd door Sempai op 15-04-2013 21:00 ]

iRacing Profiel

Pagina: 1