Groot virtueel bureaublad onder 300 euro

Pagina: 1
Acties:

• Junketsu
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-02 08:58
Beste Tweakers,

Op dit moment heb ik een Acer 19" met 1280*1024, maar tijdens programmeeractviteiten zou het prettiger zijn om een groter virtueel bureaublad te hebben. Kunnen jullie mij hierbij helpen? :)

Eisen
  • Totaalprijs onder de 300 euro
  • 1920*1080 of hoger als virtueel bureaublad
  • Geschikt voor gamen (kleine inputlag, geen ghosting, etc.)
Voorkeuren
  • Beter dan normale kijkhoeken
  • Kantelen van beeldscherm (portrait/landscape)
  • Kleurechtheid wordt gewaardeerd
MogelijkhedenZijn mijn eisen niet realistisch, is een IPS paneel voor de goede kijkehoeken eigenlijk wel nodig als ik alleen programmeer/game en recht voor m'n scherm zit?

Is er een mogelijkheid om twee goedkope 21" tot 22" naast elkaar te gebruiken of wordt de tekst dan te klein?

Graag zou ik jullie advies hierin horen.

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Wat is een virtueel bureaublad?

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik zou je in ieder geval aanraden om het scherm dat je nu hebt erbij te houden. Zeker met programmeren e.d.. Ideaal als je dan je output in een apart scherm kun hebben. Gekanteld zal zo'n 19 inch ook ongeveer even hoog zijn als een 23 of 24 inch breedbeeld.

Voor programmeerwerk lijkt me de kleurechtheid onder een hoek van een IPS scherm ook niet zo heel belangrijk.

Ik heb zelf een 23 inch breedbeeld met 2048 pixels in de breedte. Dan is de tekst standaard inderdaad wat kleiner dan op de meeste monitoren, maar dat kun je natuurlijk prima oplossen door de tekstgrootte wat omhoog te zetten. Dan heb je alleen maar voordeel van de hogere pixeldichtheid.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-03 11:55

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als je veel programmeerwerk doet zou ik sowieso naar een 16:10 verhouding kijken ipv 16:9 wat tegenwoordig de trend is.

Ik heb zelf de U2412M thuis en op het werk, en doe ook veel programmeerwerk en moet zeggen dat het een heerlijk rustig scherm is om naar te kijken. De bovengemiddelde kleurechtheid en kijkhoeken zijn daarnaast mooi meegenomen.

Met de eisen die jij noemt is het een prima scherm in ieder geval.

Tesla Model Y RWD (2024)

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-02 22:01
een 19" 5:4 monitor is bijna precies even hoog als een 24" 1080p monitor trouwens. Zo'n opstelling heb ik zelf namelijk. Persoonlijk vind ik dit best fijn werken. Mocht je dus voor 1 1080p scherm gaan, kies voor een 24", dan past dit mooi naast je huidige scherm.

Voor 300 euro kun je natuurlijk ook twee goedkopere schermen halen zoals je zelf al aangeeft.

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Welk scherm je ook kiest, probeer of je 'm werkend in een winkel kan zien. Goede specs is leuk maar uiteindelijk bepalen je ogen of het een goed scherm is.

• Junketsu
Bedankt voor de alle reacties, in ieder geval. Interessant om jullie meningen zo te lezen.

@Sefyu: Simpelweg het bureaublad dat je op je computer hebt ofwel de virtuele werkruimte waar je de programma's zoals Word/Firefox/Paint over kan verdelen. Het is het bureaublad van je bureau waar je scherm op staat, maar dan dus digitaal.

@GrowMyHair, @accountabc: Interessante informatie over de 19" die bij een 24" past. Ik zal dit nog even nakijken met de afmetingen of dit bij mij ook klopt.

Tot nu toe nijg ik naar het 24" scherm omdat er dan met die 120 pixels (ofwel 0,50 eurocent per pixel :D ) toch weer een paar regels extra code op passen.

Kunnen jullie nog een aanrading geven over het gebruik van TN of IPS als je er langer naar kijkt? Wat is fijner voor de ogen, wat is jullie ervaring hiermee?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:26
accountabc schreef op woensdag 10 april 2013 @ 23:52:
een 19" 5:4 monitor is bijna precies even hoog als een 24" 1080p monitor trouwens.
Mijn Syncmaster 930BF en U2412M zijn anders niet even hoog kwa scherm hoor... oh lol 1080p monitor.. jup :)

Voor programmeren en andere office zaken zou ik ook een 16:10 verhouding aannemen. Die extra pixels in de hoogte ga je dan enorm blij mee zijn. Wel moet je dan rekening houden dat bij FullHD films een zwarte balk zichtbaar is, omdat deze allemaal 16:9 zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 11-04-2013 14:37 ]

• Junketsu
OK, bedankt, maar ik vraag me af of jullie nog een aanrading kunnen geven over het gebruik van TN of IPS als je er langer naar kijkt? Wat is fijner voor de ogen, wat is jullie ervaring hiermee?

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-10-2025

Hot Pixel

King of no pants

Ik gebruik zelf een 27" Koreaanse IPS monitor voor het progwerk.
Past zonder importkosten precies binnen je budget. Heerlijk, die 2560*1440.
Wat je vraag betreft: als beeldkwaliteit een beetje belangrijk is: vergeet TN.

• Junketsu
Ik ben benieuwd wat betreft je Koreanse (lees: niet Samsung neem ik aan ;-) ) koop, heb je een link naar een productpagina, hoeveel bedragen de importkosten en heb je nog niets van garantie o.i.d?

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-10-2025

Hot Pixel

King of no pants

Daarvoor verwijs ik je graag door naar Koreaanse IPS monitors.
Ik zelf heb één van de duurste; omdat ik die mooier vond, en omdat hij geheel van metaal was. Bij aanschaf was hij 300 euro, en daar kwam 70 euro importkosten op.
Ik zie dat je ook goedkopere hebt van 240, hoewel ik niet weet wat de prijzen nu zijn.

• Junketsu
OK, dat klinkt goed. Ik zal er later even een goede blik opwerpen.

• Junketsu
Ik heb ondertussen een Dell Ultrasharp U2711 uit de Vraag & Aanbod gepikt, net gelijk aan mijn budget en wat een heerlijk groot virtueel bureaublad :)

Bedankt nog voor het meedenken!
Pagina: 1