Traag wifi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403235

Topicstarter
Hallo,

Ik heb op de 1e etage een slechte internet verbinding, Ik ben woonachtig in een boerderij en de afstand van de wifi is dus lang.

Het modem(Linksys EA2700) staat op de begane grond, aan de andere kant van het huis.

Nu de vraag: Wat zou de beste optie zijn om dit te versterken?

Ik heb zelf gelezen over de volgende 2 opties: Homeplug of Wifi extender.

Heeft iemand een tip waarmee ik voor max. 70 euro mijn wifi kan versterken?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 403235 op 10-04-2013 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Heb je hier al eens gekeken:?
Tweakers Pricewatch | Netwerk | Accesspoints | RangeExtenders

[ Voor 34% gewijzigd door Equator op 11-04-2013 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
Ik heb bij vrienden van mij een extender geplaatst van Linksys: Linksys RE1000 Wireless-N Range Extender zodat hun zoon op zolder zijn playstation of xbox (geen idee) kon gebruiken. De installatie is heel simpel, je hebt er alleen laptop of desktop voor nodig.

Waar ik ondertussen wel achter gekomen ben is dat je dit moet doen met een laptop of desktop die een goede internet verbinding heeft. De eerste keer had ik mijn eigen laptop mee en toen was het in 5 sec gefixed. De laatste keer probeerde ik het met hun eigen laptop en desktop en in beide gevallen niet voor elkaar gekregen. De desktop heeft draadloos internet via een dongle die vervolgens de installatie van de extender in de weg zit en de laptop was zo verouderd en traag dat hij niet eens deamon tools wou draaien om het programma wat je op hun site kan downloaden wou afspelen.

Je kan trouwens ook even kijken of switchen van wifi kanaal al verbetering oplevert. Als het erg druk is op een wifi kanaal wordt het signaal gehinderd waardoor het zo ie zo al minder sterk is. inSSIDer is daar een handige tool voor.

[ Voor 0% gewijzigd door Miss_80 op 11-04-2013 16:40 . Reden: typo stuk = druk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403235

Topicstarter
Ik ga zometeen naar de mediamarkt en dan koop ik een Homeplug ( http://nl.hardware.info/p...eplug-plus-switch-500mbps ).

Een probleem zou kunnen zijn omdat ik in een groot huis woon, dat er meerdere kanalen zijn en deze dus niet matchen...

In dit geval ga ik kijken naar een Wifi extender. Ikzelf hebt huis een iMac,Macbook en een snelle Desktop pc, dus dat zal goedkomen in dat geval.
Tweety1 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:40:
Ik heb bij vrienden van mij een extender geplaatst van Linksys: Linksys RE1000 Wireless-N Range Extender zodat hun zoon op zolder zijn playstation of xbox (geen idee) kon gebruiken. De installatie is heel simpel, je hebt er alleen laptop of desktop voor nodig.

Waar ik ondertussen wel achter gekomen ben is dat je dit moet doen met een laptop of desktop die een goede internet verbinding heeft. De eerste keer had ik mijn eigen laptop mee en toen was het in 5 sec gefixed. De laatste keer probeerde ik het met hun eigen laptop en desktop en in beide gevallen niet voor elkaar gekregen. De desktop heeft draadloos internet via een dongle die vervolgens de installatie van de extender in de weg zit en de laptop was zo verouderd en traag dat hij niet eens deamon tools wou draaien om het programma wat je op hun site kan downloaden wou afspelen.

Je kan trouwens ook even kijken of switchen van wifi kanaal al verbetering oplevert. Als het erg stuk is op een wifi kanaal wordt het signaal gehinderd waardoor het zo ie zo al minder sterk is. inSSIDer is daar een handige tool voor.