Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Google Privacy: doe de Google History check - hoe kan dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet helemaal of dit de juiste plek is, maar een privacy topic valt volgens mij ook onder beveiliging. Anders hoor ik het graag.

Google wordt nu een beetje eng. Deze link heeft mij echt kapot laten schrikken van wat Google niet over je verzameld. Dacht dat het allemaal wel zou loslopen maar het is echt schokkend eng.

www.google.com/history

Uitgesplitst per dag (!!) met volop analyse mogelijkheden tot jaren terug kun je exact zien waar je op hebt lopen zoeken, inclusief analyses en links van sites die je hebt bezocht (!!!!). Wat typte je ooit in de search en je ziet direct wat ooit de searches + resultaten op bijv. 23 juni 2008. Inloggen op je google account is blijkbaar ook niet nodig geweest. Ergens in die link staat ook hoe je de tracking van Google kunt verminderen. Blijkbaar kun je niet verwijderen, maar wordt het minder snel toegankelijk voor advertenties. Geen idee wat ze er nog verder mee doen.

Ik maak me nooit zo druk over tracking en privacy issues maar dit is wel heel erg. Nu met YouTube, Google Docs, Play en Android allemaal aan elkaar gekoppeld geeft dit een heel eng gevoel.

Maar hoe kan Google dit nu precies doen? Weet iemand hoe dit technisch kan? Niet ingelogd zijn op een google account of regelmatig cookies weggooien maakt blijkbaar ook geen zak uit.
Zeer benieuwd naar een technische uitleg hoe Google dit nu kan uitvoeren en of dit nu zomaar mag binnen de EU. Tips om je privacy te beschermen zonder nu ook gelijk paranoia te worden zijn ook welkom.

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:09
Bij Settings je historie wegmikken en het volgen uitschakelen is misschien handig? Dan neem ik aan dat je persoonsgegevens uit de databases gegooid worden. Zoekacties an sich zullen niet verwijderd worden, omdat Google daar z'n business omheen heeft gebouwd.

Addicted to silent computing

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-11 21:40

arie_papa

Running on Ubuntu

Ene Gmail laat helemaal niks zien, die andere alleen op de momenten dat ik ingelogd ben geweest. Tja wat had je anders verwacht. Volgens mij synct Chrome zelfs je bookmarks en history tussen verschillende pc's out of the box als je onder hetzelfde account ingelogd bent.

[ Voor 9% gewijzigd door arie_papa op 11-04-2013 11:58 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Verwijderd

Bij mijn weten plaats Google ook cookies door middel van zijn Google Adwords. Als je een website bezoekt waar Adwords op staan, wordt je dus ook getracked. Dit is volgens mij maar een van de vele "tricks" die Google toepast om je te tracken.

Je zou een alternatieve zoekmachine kunnen gebruiken (DuckDuckGo bijvoorbeeld) en je kan je afmelden bij alle Google diensten.

Heb je je Google account trouwens gekoppeld aan je Chrome-browser?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Staat bij mij niet aan. Het is gemaakt voor verbetering van user experience. Die search statistieken bewaren ze sowieso wel, onafhankelijk wat je hebt ingesteld en je getoond wordt.
Your history makes your Google experience better

Your history helps you find what you're looking for faster and gives you quick access to pages you've visited before.

More relevant results

Get better results and recommendations.

Smarter predictions

See improved search predictions as you type.

History on any device

Open recent searches from your computer on your phone or tablet.

☻/
/▌
/ \