Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Help, complete Blu-ray noob!

Pagina: 1
Acties:

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:35
Hallo mede tweakers,

Het moest er maar eens van komen, een blu-ray speler. Maar wat een keuze en wat een opties!! 8)7

Vroeger ging ik naar de winkel voor een dvd speler en dan was het simpel. Regio vrij moest het ding zijn en klaar.

Met Blu-ray zijn het allemaal smartboxen geworden. Ik wil gewoon mijn DVD's en mijn (eerste) gekochte blu-ray schijfjes regio vrij bekijken. Maar ja, dat staat niet tussen de specs, dus hoe weet je nou of de speler regio vrij is?

Ook zie ik staan 3D Blu-ray. Moet je daar verplicht een 3D tv voor hebben? Ik heb geen 3D tv, wel een recente platte tv. Kan ik normale Blu-ray schijfjes bekijken met een 3D blu-ray speler op een niet 3D tv?

Help :S

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:46
Regio vrij klinkt me als iets dat je niet zult aantreffen bij de fabrikanten die zich aan de voorwaarden voor gebruik van de blu-ray licenties houden, dus moet je mogelijk voor bij de meer obscure merken kijken.

3D blu-ray is frame (volledig beeld) sequential over hdmi 1.4 en werkt enkel op 3D geschikte tv's: er worden twee frames uitgestuurd waar normaal 1 te zien is, om beide ogen van verschillende beelden te voorzien met het 3D effect ten gevolg. Normale blu-rays werken prima op een 3D blu-ray speler aangesloten op een normale tv.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:58

FeaR

In GoT we trust

Een speler die regiovrij is voor Blu-ray zal je niet snel tegenkomen, voor DVD's zijn ze dat over het algemeen wel. Er was ooit een Kruidvat Blu-rayspeler van Hiteker welke simpel regiovrij te maken was. Van Oppo weet ik ook dat deze met een speciale module kan bestellen zodat je regio's kan wisselen. Echter weet ik niet of het budget tot een Oppo reikt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zoals hierboven al was geschreven zijn regiovrije blu-ray spelers vrij zeldzaam. Het lijkt me dus niet handig om dit op je wensenlijstje te hebben staan.

Wat betreft 3D, als je een 3D-TV hebt en 3D-blu-ray speler, kun je 3D schijfjes kijken. Ontbreekt één van deze elementen dan kun je wel gewone blu-ray schijfjes spelen. Geen probleem dus.

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:35
Alle drie bedankt voor de antwoorden, ik ben een stuk wijzer geworden d:)b