Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511504

Topicstarter
Beste mensen,

ik ben nieuw hier en in de wereld van fotografie. Ik heb reeds workshops gevolgd voor fotograferen en ben hier enthousiast mee bezig, maar ik wil me er nu iets verder in verdiepen. We hebben een kleintje op komst en het lijkt me geweldig als ik zelf op een mooie manier haar op de gevoelige plaat vast kan leggen. Eerst wilden we een fotoshoot na haar geboorte doen, maar wat is er eigenlijk leuker om het zelf te proberen!

Vandaar dat ik me nu wat aan het verdiepen ben in portret/ studio fotografie.
Ik heb een 450D body en ik ben inmiddels ook in het bezit van een Canon Lens EF 50mm 1:1.8 II lens 52mm.
Ik heb begrepen dat dit en vast brandpunt lens is en zeer geschikt is voor portretfotografie.

Nu heb ik van mijn ouders een flitssetje gehad (simpel en echt om te beginnen) bestaande uit wit doek, zilver/ goud paraplu, synckabel, flitser (slave) met modellight en het setje zou ik moeten aansluiten op de camera met een met Sync kabel.
Maar op de camera heb ik (volgens mij?) geen directe aansluiting voor de synckabel, dus ik ben aan het kijken welke mogelijkheden er zijn om het setje wel aan te sluiten op de camera.

Op internet lees ik dat het wellicht met een hotshoe adapter moet kunnen. Die zou dan wel de aansluiting hebben voor de synckabel.
Nu zie ik iemand hier in de buurt (nog ongebruikt) het volgende verkopen: Yongnuo RF-602/C Wireless Flash Trigger Set voor Canon.

Is dit wat ik nodig heb om mijn flitsset aan te kunnen sluiten op mijn camera? Of moet ik hier iets heel anders voor hebben?
Wie kan mij helpen/ adviseren?

Alvast bedankt.

m.v.g.
Kim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-06 09:11
Anoniem: 511504 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 19:45:
Beste mensen,

ik ben nieuw hier en in de wereld van fotografie. Ik heb reeds workshops gevolgd voor fotograferen en ben hier enthousiast mee bezig, maar ik wil me er nu iets verder in verdiepen. We hebben een kleintje op komst en het lijkt me geweldig als ik zelf op een mooie manier haar op de gevoelige plaat vast kan leggen. Eerst wilden we een fotoshoot na haar geboorte doen, maar wat is er eigenlijk leuker om het zelf te proberen!

Vandaar dat ik me nu wat aan het verdiepen ben in portret/ studio fotografie.
Ik heb een 450D body en ik ben inmiddels ook in het bezit van een Canon Lens EF 50mm 1:1.8 II lens 52mm.
Ik heb begrepen dat dit en vast brandpunt lens is en zeer geschikt is voor portretfotografie.

Nu heb ik van mijn ouders een flitssetje gehad (simpel en echt om te beginnen) bestaande uit wit doek, zilver/ goud paraplu, synckabel, flitser (slave) met modellight en het setje zou ik moeten aansluiten op de camera met een met Sync kabel.
Maar op de camera heb ik (volgens mij?) geen directe aansluiting voor de synckabel, dus ik ben aan het kijken welke mogelijkheden er zijn om het setje wel aan te sluiten op de camera.

Op internet lees ik dat het wellicht met een hotshoe adapter moet kunnen. Die zou dan wel de aansluiting hebben voor de synckabel.
Nu zie ik iemand hier in de buurt (nog ongebruikt) het volgende verkopen: Yongnuo RF-602/C Wireless Flash Trigger Set voor Canon.

Is dit wat ik nodig heb om mijn flitsset aan te kunnen sluiten op mijn camera? Of moet ik hier iets heel anders voor hebben?
Wie kan mij helpen/ adviseren?

Alvast bedankt.

m.v.g.
Kim
toon volledige bericht
Beide kan. Hotshoe adapter is goedkoper en ook wat zekerder. Je weet zeker dat de flitsers afgaan als je een foto maakt.
Ding schuif je op je hotschoe, en de kabel steek je in de adapter.
Nadeel van het snoer is dat je camera vastzit, en dat als je over het snoer struikelt de kans groot is dat je de camera mee trekt.

De triggersetjes, de goedkope, zijn in mijn ervaring wat minder zeker. Ze werken meestal prima maar ik heb wel een paar keer gehad dat de flitser niet afging.
Maar daartegen staat dat je wel veel bewegingsvrijheid hebt.

Ik had deze:
http://www.fotokonijnenbe...igital-flash-trigger.html

Ik zou wel even nagaan of alles goed samenwerkt met je flitsers. Misschien dat andere hier meer ervaring hebben.

Aangezien Cameranu ze ook verkoopt,
http://www.cameranu.nl/nl...canon/h2764_19194_151244/

Zou ik hun bellen en vragen of alles goed synchroniseert.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-06 17:47
Dat setje wireless flitsers ondersteunt geen TTL, dat kan lastig zijn, je moet de hele set dan handmatig instellen waarschijnlijk.

Ik gebruik zelf die van Cactus, ook zonder TTL, en ik mis dat vaak. Als je studioflitssetje gewoon werkt via TTL, zou ik de hotshoe oplossing nemen.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-06 00:05
Die van Yongnuo zijn wel betrouwbaar. Ik heb die zelf ook, nooit een misser gehad. Gaat door muren heen (heb ik weleens een leuke grap mee uitgehaald).

[ Voor 29% gewijzigd door Universal Creations op 10-04-2013 23:02 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-06 07:49

Metten

ik hou het graag simpel

ChaserBoZ_ schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:26:
Dat setje wireless flitsers ondersteunt geen TTL, dat kan lastig zijn, je moet de hele set dan handmatig instellen waarschijnlijk.

Ik gebruik zelf die van Cactus, ook zonder TTL, en ik mis dat vaak. Als je studioflitssetje gewoon werkt via TTL, zou ik de hotshoe oplossing nemen.
Studioflitsers doen vrijwel nooit TTL (alleen de hele dure doen dat) en dat krijg je al helemaal niet via een normale synckabel dus dat zou niet uit moeten maken.