1150 euro gaming PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-06 13:48
Hallo,

Ik heb nog wat rond gesnuffeld voor Game PC onderdelen. Even voor af, zijn de hoogtes van de behuizing inclusief ondersteuningen of zonder? Dit maakt voor mij veel uit bij deze behuizing, anders past het PC namelijk niet op mijn bureau onder de eerste schap. Als iemand een andere goede behuizing weet, dan hoor ik dat graag.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 266,92€ 266,92
1ASRock Z77 Extreme4€ 111,95€ 111,95
1XFX Radeon HD 7970 Black Edition Double Dissipation€ 347,50€ 347,50
1Western Digital Green WD20EARX, 2TB€ 81,-€ 81,-
1Cooler Master K280€ 32,96€ 32,96
1Cooler Master Hyper 412S€ 31,95€ 31,95
1Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10€ 103,80€ 103,80
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,40€ 15,40
1XFX ProSeries 850W XXX Edition€ 108,40€ 108,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.099,88

Ik kom met deze build uit op een totaal prijs van 1155,57 euro, iets goedkoper als de vorige samenstelling waar ik aan dacht, wat neer kwam op 1200 euro.

Ik vind deze samenstelling geweldig qua performance, maar het enige waar ik me zorgen over blijf maken is die koeling van het systeem. Zal dit systeem zonder overclocken goed gekoeld blijven? zo ja, zou dit goed overclockbaar zijn met 3/3 fans en deze custom CPU cooler?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-07 09:04
Ja, je koelers zijn goed genoeg ;) Je hebt hier een complete overklok PC gemaakt ;) .

MAAR (ja ja, een maar...), waar is je SSD? Zo'n pc zonder SSD... Hier even een lijstje waar de PC die een SSD heeft:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 184,82€ 184,82
1MSI Z77A-G45€ 96,90€ 96,90
1Gigabyte GV-R797OC-3GD€ 365,99€ 365,99
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 78,95€ 78,95
1Corsair Carbide 500R Black€ 98,50€ 98,50
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 56,70€ 56,70
1XFX Pro 550W€ 52,20€ 52,20
1Intel 330 180GB€ 166,50€ 166,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.147,91

- i5 is goed genoeg voor gaming, deze is aangepast
- Overkill voeding aangepast
- Case is persoonlijk, maar deze vind ik stukken mooier
- Beter gekoelde HD7970 gekozen
- 16GB RAM zwaar overbodig, 8GB is genoeg ;)
- Mooi grote SSD ingevoegd. Anders gewoon de 128GB Crucial M4 of de 256GB daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-07 13:21
Sandert98 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 19:29:
Ja, je koelers zijn goed genoeg ;) Je hebt hier een complete overklok PC gemaakt ;) .

MAAR (ja ja, een maar...), waar is je SSD? Zo'n pc zonder SSD... Hier even een lijstje waar de PC die een SSD heeft:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 184,82€ 184,82
1MSI Z77A-G45€ 96,90€ 96,90
1Gigabyte GV-R797OC-3GD€ 365,99€ 365,99
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 78,95€ 78,95
1Corsair Carbide 500R Black€ 98,50€ 98,50
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 56,70€ 56,70
1XFX Pro 550W€ 52,20€ 52,20
1Intel 330 180GB€ 166,50€ 166,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.147,91

- i5 is goed genoeg voor gaming, deze is aangepast
- Overkill voeding aangepast
- Case is persoonlijk, maar deze vind ik stukken mooier
- Beter gekoelde HD7970 gekozen
- 16GB RAM zwaar overbodig, 8GB is genoeg ;)
- Mooi grote SSD ingevoegd. Anders gewoon de 128GB Crucial M4 of de 256GB daarvan.
Dit. Die kast die je hebt in je eigen build kan echt niet, imo, bij zo'n budget. Daar moet wat beters omheen! Daarnaast is je 16GB RAM overkill en _moet_ je een SSD hebben. :) Je kan nog een 10tje besparen op je RAM door voor Kingston te gaan (HyperX) en als het toch echt te duur is, ga dan voor een 7950 i.p.v. 7970, daar kun je nog zeker een tijd mee vooruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-07 16:43

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Je zegt een game pc, maar dan heb ik nog wat verbeterpuntjes voor je:

CPU: Deze i7 is eigenlijk hetzelfde als een i5 3570k alleen dan heeft deze nog hyperthreading, iets wat door het gros van de games, zo niet alle, niet wordt ondersteund. Sterker nog, in sommige games liggen de prestatie's iets lager door deze hyperthreading. Nou zou je die bij deze i7 uit kunnen zetten, maar waarom dan niet meteen een i5 nemen :P ?

Moederbord: Een dergelijk systeem met één videokaart heeft geen baat bij een moederbord van 120 euro, neem liever een bordje van MSI dat ook nog eens gemaakt (certified) is voor overclocking. Ze hebben nu geloof ik ook een speciaal game moederbord waarbij je betere drivers hebt voor je netwerkkaart, etc.

HDD: Als je de HDD wilt gebruiken voor games zou ik tenminste een 7200rpm schijf nemen en dus geen 5400rpm schijf, ook zou ik er een 120GB SSD (een crucial M500) aan toevoegen om toch een super 'snappy' pc te krijgen.

Behuizing: Tsja, deze is wel erg goedkoop maar dan heb je kwalitatief ook niet echt veel soeps. Besteed liever tenminste 50 euro aan je behuizing om zo gewoon iets te hebben wat goed bij je past in plaats van waar alles gewoon in past.

Geheugen: Een game pc heeft nou niet bepaald zoveel nodig, 8GB is eigenlijk al overkill. Heeft dit nog een speciale reden of was je hier niet van op de hoogte?

Voeding: De 550w variant van die voeding is meer dan zat voor die pc plus superdikke overclock.

En ja, dat systeem zou best overclockbaar zijn 8) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphion
Ik heb het een beetje doorgelezen en het blijkt daar ik omver geschoten word om een i5 3570K te nemen ipv een i7 3770K. Ik snap dat de I7 3770K overkill is, maar is deze niet veel beter geschikt voor gamen in de toekomst? Ik wil misschien nog youtube filmpjes maken ( games ), is er veel verschil met het recorden en het bewerken van video's tussen de i5 3570K en de i7 3770K?

Wat de ram betreft, de kingston hyper x 16gb ram is goedkoper volgens tweakers, maar als je het koop van een redelijk goed bedrijf, dan kom je al gauw op hetzelfde bedrag uit.

met ssd, daar heb ik geen ervaring mee. een vriend van mij heeft ook zijn eigen pc in elkaar gezet en heeft geen ssd gekozen. Ik zou zelf in principe ook niet weten waar dat ssd goed voor is voor die prijs. dit kan als nog later in de pc worden gezet zonder al te veel moeite denk ik zo.

Ik snap ook dat er wordt gezegd dat de voeding overkill is, ik ben dan ook van plan dit systeem voor een lange tijd te behouden en een overkill voeding is naar mijn mening nooit echt slecht.

De behuizing vind ik zelf wel aardig, want het heeft dust filters fan mogelijkheden en past als het goed is net onder mijn bureau plank. zijn er nog andere behuizingen die aan deze eisen voldoen? ja? laat het me gerust weten.

Het moederbord weet ik erg weinig van.

Als laatste de videokaart. Is die Gigabyte GV-R797OC-3GD echt een stuk cooler? is er veel verschil met de gene die ik heb uitgezocht?

p.s. dit is mijn eerste ''self build'' en ik heb vrij weinig verstand van dit hele gebeuren. sorry.

Bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphion
het enige wat ik eigenlijk wilde weten is of het mogelijk is om de i7 3770K in dit systeem flink kan overclocked als ik 3/3 fans gebruik en de gekozen cooler. Voor als iemand het weet tot hoeveel ghz zou het dan safe zijn te overclocken? zou de MSI Z77A-G45 die in dit topic werd aangeraden een betere prestatie leveren bij oveclocked als de gene die ik heb uitgezocht?

[ Voor 21% gewijzigd door Delphion op 10-04-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-07 16:43

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Delphion schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:50:
p.s. dit is mijn eerste ''self build'' en ik heb vrij weinig verstand van dit hele gebeuren. sorry.
Niet lullig bedoeld, maar neem het gegeven advies dan wat serieuzer... Zeker als 3 tweakers een i5 aanraden en jij het zelf blijkbaar niet gegoogle'd hebt dan heb je weinig poot om op te staan wanneer je zegt dat jij toch misschien wel een i7 nodig zult hebben. Dat heb je namelijk niet:
Afbeeldingslocatie: http://www.pcgameshardware.com/screenshots/original/2012/04/Test-Ivy-Bridge-DT-Battlefield-31.png
Eén van de vele voorbeelden.

Edit: En qua editting, verwacht ik niet dat jij je echt gebottleneckt gaat voelen met een i5 tov een i7 en zeker als je daar het prijsverschil bij optelt.

[ Voor 10% gewijzigd door RoofTurkey op 10-04-2013 21:14 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphion
Ik neem het ook serieus. het is alleen dat ik er ook wel wat over nagedacht heb en er blij mee ben met wat ik heb gekozen, maar dan toch vaak andere dingen worden aangeraden. begrijp me niet verkeerd ik waardeer dat ook echt wel, maar het is niet wat ik vroeg op dit forum.

:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-e
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-12-2024
Leuke build maar keep in mind dat als je ooit nog eens een Crossfire 7970 erin wilt doen, 550 net op 't randje / net niet genoeg is.

Ik dacht dat AMD zeker 600 watt aanrade voor een crossfire setup.
Dit is wel alleen als je er aan denkt aan crossfire te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Erik-e schreef op woensdag 10 april 2013 @ 21:54:
Leuke build maar keep in mind dat als je ooit nog eens een Crossfire 7970 erin wilt doen, 550 net op 't randje / net niet genoeg is.

Ik dacht dat AMD zeker 600 watt aanrade voor een crossfire setup.
Dit is wel alleen als je er aan denkt aan crossfire te beginnen.
Ooit eens crossfire = nooit crossfire.
Dan koop je beter om de 2 jaar een nieuwe gpu.. (de frametijden (niet te verwarren met fps) worden ook alleen maar slechter met crossfire/sli)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-e
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-12-2024
SmokingCrop schreef op woensdag 10 april 2013 @ 23:19:
[...]

Ooit eens crossfire = nooit crossfire.
Dan koop je beter om de 2 jaar een nieuwe gpu.. (de frametijden (niet te verwarren met fps) worden ook alleen maar slechter met crossfire/sli)
Heb ik inmiddels ook veel over gehoord, ik dacht 't alleen even te laten weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:24

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Delphion schreef op woensdag 10 april 2013 @ 21:38:
Ik neem het ook serieus. het is alleen dat ik er ook wel wat over nagedacht heb en er blij mee ben met wat ik heb gekozen, maar dan toch vaak andere dingen worden aangeraden. begrijp me niet verkeerd ik waardeer dat ook echt wel, maar het is niet wat ik vroeg op dit forum.

:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?
Antwoord op je vraag: ja.

Daarnaast... <insert alles wat al gezegd is>

Als je zoiets post krijg je daar opmerkingen over, neem ze ter harte, want mensen weten hier over het algemeen wel waar ze over praten. ;)
Zeker als je niet weet wat een SSD is of doet zou ik dat maar eens rap gaan onderzoeken. :)
Je moet natuurlijk niets, maar ik zou een gegeven paard niet in de bek kijken. Dit alles kan juist heel leerzaam zijn.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphion
Ik heb SSD gegoogeld en zie dat deze inderdaad erg nuttig kunnen zijn. Ik heb ze nog nooit gebruikt en ben het voorlopig niet van plan. Maar ja een pc kan altijd uitgebreid worden, dus misschien koop ik er dan later nog een. :)

Bedankt iedereen, ik denk dat ik voor dit systeem ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrutalCoding
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-11-2024
Mag ik vragen wat je uiteindelijke build is? En vergeet niet dat, als je een SSD later aanschaft, dat je op je SSD dus Windows op wilt installeren want dan werkt het booten etc allemaal een stuk (ja echt een heel stuk!) sneller!
Dat betekend dat je eigenlijk heel Windows moet verliezen op je HDD en dus weer een gloednieuwe op je SSD moet doen, waarom niet direct eentje aanschaffen? Je PC zal in iedergeval sneller opstarten dan die van je vriend, mischien dat hij dan ook overtuigd is om een SSD aan te schaffen. Niet geschoten is altijd mis..

Ga je puur video editen? Of ben je meer van het gamen en ..weleens... een video'tje monteren van gameplay etc? Ik zelf doe ook wel wat 3D renderen, video editen en uiteraard photoshoppen maar ik heb ook voor die i5 gekozen. Het is je eigen keus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-07 15:29
Delphion schreef op donderdag 11 april 2013 @ 00:12:
Ik heb SSD gegoogeld en zie dat deze inderdaad erg nuttig kunnen zijn. Ik heb ze nog nooit gebruikt en ben het voorlopig niet van plan. Maar ja een pc kan altijd uitgebreid worden, dus misschien koop ik er dan later nog een. :)

Bedankt iedereen, ik denk dat ik voor dit systeem ga.
Voor welk systeem ga je dan?
Dat met de nutteloze i7, overkill voeding, duur mobo, overkill ram, trage HDD en zonder SSD?

Elk modern systeem heeft nu een SSD, daar kan je niet meer onderuit, zeker niet nu de prijs per GB al een pak gezakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:56
je pc zal veel sneller aanvoelen/zijn met een i5 icm een SSD, tov i7 en een gewone HD

i7 is alleen nodig als je (vaak) programma's gebruikt die de hypertreading functie ondersteuren

besparen op je RAM en CPU en dan een SSD erbij lijkt me een voor de hand liggende optie

[ Voor 19% gewijzigd door TiezZ_BE op 13-04-2013 16:21 ]

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:23
Haha ik ga ook nog even een poging doen: neem in godsnaam een SSD! als je dat niet doet loop je zo veel performance mis! je hebt het over youtube-filmpjes maken en dergelijke: read/write times zijn zo veel kleiner bij een SSD t.o.v. een 5400 rpm HDD'tje.
Het editen gaat veel sneller en je zit simpelweg veel minder lang te wachten achter je pc.

[ Voor 18% gewijzigd door JDillinger op 13-04-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 09:59
Waarom niet verder gegaan in je oude topic?:
1200 euro Gaming PC

Daar kreeg je trouwens nagenoeg exact dezelfde adviezen als in dit topic. Je vraagt om advies, dat wordt je hier ruimschoots geboden en het zijn echt zinnige adviezen. Niet zomaar wat random adviezen om jouw gekozen build de grond in te stampen, eerder om zoveel mogelijk waar voor je geld te krijgen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 17:01

Zarif

Professional Commenter

Een SSD later kopen slaat nergens op, want je moet je besturingssysteem daarop installeren. Ik start Win8 binnen 10 à 15 seconden op. Dat gaat met je hardeschijf echt niet lukken. Systeem van Sandert98 ziet er goed uit. Alleen snap ik niet waarom hij voor die SSD kiest en niet voor de betrouwbare m4 met zelfs 256GB aan opslag.

Om een Full HD YouTube filmpje te maken heb je ook geen i7 voor nodig. Sommige games presteren zelfs slechter met een i7 dan met een i5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
Delphion schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:50:
Ik heb het een beetje doorgelezen en het blijkt daar ik omver geschoten word om een i5 3570K te nemen ipv een i7 3770K. Ik snap dat de I7 3770K overkill is, maar is deze niet veel beter geschikt voor gamen in de toekomst? Ik wil misschien nog youtube filmpjes maken ( games ), is er veel verschil met het recorden en het bewerken van video's tussen de i5 3570K en de i7 3770K?

Wat de ram betreft, de kingston hyper x 16gb ram is goedkoper volgens tweakers, maar als je het koop van een redelijk goed bedrijf, dan kom je al gauw op hetzelfde bedrag uit.

met ssd, daar heb ik geen ervaring mee. een vriend van mij heeft ook zijn eigen pc in elkaar gezet en heeft geen ssd gekozen. Ik zou zelf in principe ook niet weten waar dat ssd goed voor is voor die prijs. dit kan als nog later in de pc worden gezet zonder al te veel moeite denk ik zo.

Ik snap ook dat er wordt gezegd dat de voeding overkill is, ik ben dan ook van plan dit systeem voor een lange tijd te behouden en een overkill voeding is naar mijn mening nooit echt slecht.

De behuizing vind ik zelf wel aardig, want het heeft dust filters fan mogelijkheden en past als het goed is net onder mijn bureau plank. zijn er nog andere behuizingen die aan deze eisen voldoen? ja? laat het me gerust weten.

Het moederbord weet ik erg weinig van.

Als laatste de videokaart. Is die Gigabyte GV-R797OC-3GD echt een stuk cooler? is er veel verschil met de gene die ik heb uitgezocht?

Bedankt,
1: Het valt te betwijfelen of hyperthreading in de toekomst goed beschikbaar zal zijn voor games. Tegen de tijd dat dat misschien een beetje opkomt, is je PC allang verjaard. Recorden is absoluut 0% increase met de 3770K, misschien dat bij het bewerken het een fractie sneller gaat, maar ook dit betwijfel ik.

2: Je zou kunnen zeggen dat de 16GB goedkoper uitkomt, maar wat is goedkoper als je het nooit gaat gebruiken? Alleen als je serieus aan fotobewerking bijvoorbeeld doet kan dit soms handig zijn.

3: Ik heb zelf ook geen SSD, aangezien ik kon kiezen tussen een betere videokaart of een SSD (en ik denk dat ik in dat geval de goede keuze heb gemaakt). Die keuze hoef jij niet te maken! Als ik jou was zou ik er zeker minimaal een ~120GB SSD ingooien. Een SSD blijft wel een luxeartikel en geen noodzakelijk item, maar ik denk dat het je gebruikers evaring met bijvoorbeeld edditen een stuk vergroot.

4: Het is zeker wel een overkill voeding, zelfs met 2 videokaarten hou je nog een zooitje power over wat niet gebruikt wordt. Ik heb zelf een paar maanden geleden voor de volgende voeding gekozen: pricewatch: Corsair Enthusiast TX750M , maar dit was met een speciale reden: 1: Ik wil nog een 2de videokaart erbij, 2: Hij was te koop voor 70 euro (aanbieding/foutje van de website).

5: Sorry, maar je stopt dit systeem niet in een kast van 30 euro, anders weet ik je te vinden :+ . Ik hou het ''standaard'' op een kast die heel vaak wordt aangeboden op tweakers: pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black . Ik heb hem zelf ook nu een maand en ik ben er echt meer dan tevreden mee. De 2 fans koelen super goed, ERG stil (fancontroller op laag/med hoor ik hem gewoon niet, fan controller op high hoor ik een zacht geruis, lekker ruim, elegant en twee zeer goede stoffilters onderaan (voor de voeding) en aan de voorkant. Ik heb de filter gisteren voor het eerst schoongemaakt en er was bijna geen stof te vinden binnenin de kast, terwijl de filter wel een spinnenweb leek.

6: Moederbord is hetzelfde bord die ik heb, prima ding :)

7: De videokaart heb ik ook, maar dan de 7950 versie. Super stil, super koel en bovendien erg snel. Topkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Ik ben het ook helemaal eens met KetchupFTW hierboven.

Ik ook zal proberen je over te halen een i5 te kiezen boven de i7.
Dit bespaard je €100. Je hebt er meer aan om deze €100 in iets anders te investeren. Een SSD haalt veel en veel meer voordeel uit je PC dan een i7 tegen over de i5. Als ik met met mijn Pentium er een SSD bij stop is mijn PC een stuk sneller dan een PC zonder SSD en een i7 bij gewoon gebruik. Aangezien de PC het meest gebruikt wordt voor gewoon gebruik (denk hierbij aan internetten en alles wat je opstart en aanklikt) is het verstandig om voor een SSD te gaan. Het maakt de hele PC een stuk sneller. Alleen een HDD is het onderdeel dat de hele PC ophoudt eigenlijk, ook wel de bottleneck genoemd.

Met gamen heb je ook meer aan een betere videokaart dan een i7. Het verschil daarmee is niets. Met een overklokte i5 zal je in de toekomst ook amper verschillen zien tussen de i5 3570k en de i7 3770k.

Het komt er op neer dat je €100 betaald voor iets waar je eens in de maand/2maanden of misschien nog wel minder vaak gaat gebruiken. En dan ben je met wachten zo'n 2-4 seconden eerder. Of je nou 56 of 60 secondes moet wachten. Het is die €100 extra niet waard. En het komt er eigenlijk op neer dat het geld verspilling is.

Investeer die €100 in een (grotere) SSD (capaciteit) en/of voor een betere videokaart.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:44
KetchupFTW schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:41:
[...]
1: Het valt te betwijfelen of hyperthreading in de toekomst goed beschikbaar zal zijn voor games. Tegen de tijd dat dat misschien een beetje opkomt, is je PC allang verjaard. Recorden is absoluut 0% increase met de 3770K, misschien dat bij het bewerken het een fractie sneller gaat, maar ook dit betwijfel ik.
Hier ben ik het niet mee eens, je ziet nu al dat de i7 het (bij nieuwe games) soms beter doet dan de i5, daarnaast heb je voor het recorden/streamen wel degelijk wat aan de extra threads.
(echter een amd fx8350 zou dit beter doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Heb je misschien bronnen? Ik heb hier echter nog niet echt iets over gelezen. Ik heb het nog serieus gevolgd sinds far cry 3, toen waren er geen games waarbij de i7 beter was dan de i5 bij gaming. Behalve Bf3 waar dit verschil minimaal is.
De AMD FX8350 presteert vaak slechter dan de i5. De i7 en i5 staan altijd met een gedeelde plaats bovenaan van wat ik weet.
mitsumark schreef op maandag 15 april 2013 @ 17:37:
[...]

Hier ben ik het niet mee eens, je ziet nu al dat de i7 het (bij nieuwe games) soms beter doet dan de i5, daarnaast heb je voor het recorden/streamen wel degelijk wat aan de extra threads.
(echter een amd fx8350 zou dit beter doen)

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

De vraag blijft natuurlijk of de gameprestaties op een i7 zoveel beter worden dat het E100 meer waard is.

Ik zou voor de i5 gaan en bijv een M4/M500/840pro SSD erin gooien. Veel nuttiger imho.

(In werkelijkheid zou ik wachten en over 2 maanden een haswell i5 kopen)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
adviezen zijn duidelijk hier:

de i7 is te duur tov i5
ssd is een must als je een snelle pc wilt hebben (en snel wilt houden) en die koop je dus niet later.
Kast tja hoop dat hij niet teveel rammelt, goedkoop moet ergens vandaan komen (ziet er wel prima uit, lees reviews).
Ram 8gb is mooi 16 is beter, windows gooit het bij mij ook altijd netjes vol zodat progs ed 2e keer sneller opstarten. is wel gemakkelijk te upgraden later, zeker geen must.
voeding zou ik voor de 550w seasonic gold gaan, beste wat er nu te koop is imo (voor een goede prijs).
stille videokaart is wel een must, aangezien hij op het bureau staat?!
cpu koeler prima, totdat je meer als een beetje wilt overklokken.

Nukezone FTW

Pagina: 1