Toon posts:

Standaard Windows (7) fonts herstellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik werk als ontwerper op een Windows 7 systeem en vanmiddag bleek dat ik een Helvetica font nodig had. Een beetje dom is het wel, puur uit gemak heb ik het hele Helvetica mandje in de Windows font map gemieterd.
Met als gevolg, dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.tomvanderbeek.nl/meuk/hell-vetica1.png

Afbeeldingslocatie: http://www.tomvanderbeek.nl/meuk/hell-vetica2.png

Wat ik geprobeerd heb:
  • Alle Helvetica bestanden geprobeerd te verwijderen uit de Windows Font map: op enkele Helvetica bestanden na, kreeg ik het meeste in een paar klikken verwijderd.
  • De Helvetica bestanden welke niet verwijderd konden worden, geprobeerd als Administrator te verwijderen: niet gelukt
  • Uitvoeren geopend (als Administrator) en doormiddel van cd en cd.. mezelf naar de font map begeleid, op deze manier geprobeerd de bestanden te verwijderen: toegang geweigerd
  • Omdat ik de Windows installatie cd niet voor handen had, heb ik Windows 7 gedownload, met de hoop daar in de standaard Windows 7 map te vinden, waarmee ik hoopte de bestanden te kunnen overschrijven: niet gelukt.
  • Google afgestruind naar de oplossing
  • Binnen Windows gezocht naar een herstelknop
Deze Hell-vetica bestanden laten zich niet verwijderen:
  • Helvetica Neue
  • Helvetica Neue LT
  • Helvetica FB Schuin
  • Helvetica FE Schuin
Heeft iemand nog een idee wat ik kan proberen, behalve een nieuwe installatie van Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt het lettertype dus verwijderd? En nu zoek je de bestanden weer? Of wil je ze juist verwijderen en lukt dat niet?

Ik zie ze (geen enkele Helvetica) niet in de fonts map? Dus neem al snel aan dat het niet een standaard letter type is? Hierdoor is het ook mogelijk dat je ze dus zelf standig hebt gekoppeld aan een desktop theme. Waar weer op volgt kies een andere theme en mogelijk kan je ze dan verwijderen??

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd Helvetica in zijn totaal te verwijderen, maar dat lukt niet. Bovenstaande vier Helvetica's laten zich niet verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veilige modus / andere theme al geprobeerd? En verder zou je denken dat het verder geen brood eet om ze wel te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft echt met Helvetica te maken. Voor de installatie van dit walgelijke font had ik geen problemen. Het punt is, ik werk met deze computer als ontwerper. Fontkeuzes zijn voor mij van wezenlijk belang, het is daarom extra vervelend dat dit font zich niet laat verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar je kan toch via themes ook het lettertype kiezen? Dit werkt zover ik weet altijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat niet alleen om Google Chrome bijv. Later zag ik ook dat het font was aangepast in diverse programma's, zoals Spotify en Grabit. Maar het is inmiddels gelukt, doormiddel van het programma FontExpert van Proxima. Door het font te unloaden / deactiveren is de plaag te bestrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Gewoon van de instalatiedisk halen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:53

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2013 @ 19:04:
Het heeft echt met Helvetica te maken. Voor de installatie van dit walgelijke font had ik geen problemen. Het punt is, ik werk met deze computer als ontwerper. Fontkeuzes zijn voor mij van wezenlijk belang, het is daarom extra vervelend dat dit font zich niet laat verwijderen.
Om eerlijk te zijn begrijp ik niet helemaal waarom je een font zou moeten kunnen verwijderen, nouja...een van de default Windows fonts in ieder geval. Eh....zonder het verwijderen hou je toch ook keuze genoeg over?
Pagina: 1