Rampage IV Formula ziet maar 12 van de 16gb

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoggyX
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-07 13:02
Beste mensen,

Ik heb sins begin Maart een vreemd probleem met mijn systeem. Namelijk dat hij maar 12 van de 16 GB ziet in windows en de bios. In cpu-z daar in tegen zie ik de volle 16gb aan ram. Ik heb de ram modules al eens verplaatst van banken maar blijf met het zelfde probleem zitten hebben jullie misschien tips waar dit aan kan liggen ?

Groetjes Doggy

http://www.plaatjesdump.n...8308954af3644914f2bf6.png

[ Voor 9% gewijzigd door DoggyX op 10-04-2013 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-07 20:53
vaag probleem inderdaad. ik zou denk ik 1 latje in alle 4 de banken 1 voor 1 testen.lijkt me toch dat 1 van de latjes of 1 van de banken niet helemaal lekker meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoggyX
Zal ik morgen na school eens alle banken 1 voor 1 testen. kijken of dat wat op levert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Heb je de nieuwste BIOS? Dit kan helpen de geheugen werking te verbeteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoggyX
Heb de aller laatste versie er op staan had hem ook nog eens een keer naar een oudere versie geflasht maar dit had geen baad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcjeurissen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-07 19:08
Heb hetzelfde probleem, hij herkent nu 24gb van de 32gb.
Was eerst maar 16gb maar naar het opnieuw bevestige van de cpu 24gb?
Denk dat een geheugen channel niet werkt.
misschiens een pin scheef op moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra88
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-07 04:17
Dit topic heb ik twee weken geleden ook aangemaakt. Zelfde probleem, zag maar 12 van de 16. Alles geprobeerd. Helaas moet ik jou het advies geven om het bord RMA te sturen naar Asus of naar de winkel waar je hem kocht. Hij zag namelijk ook de volle 4 banken in cpu-z, ook de 4x4 set gestopt in de rode banken voor quad channel. Bleef maar 12gb zien.

4Launch testte mijn bord en daar werkte hij ook niet (zij probeerde verschillende merken). Kreeg een nieuw bord. (r1.02) Daar zag hij wel gelijk de 16gb in windows. Wat je zal kunnen proberen, (geeft Asus ook als advies) cpu opnieuw monteren. Helaas mocht dit bij mij ook niet baten.

Op diverse Amerikaanse fora's zul je dit probleem ook tegenkomen. (overclockers.com ROG forum etc).
Succes!

[ Voor 28% gewijzigd door Dijkstra88 op 11-04-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoggyX
Dan gaan we dat eens proberen zo niet dan ga ik ook maar eens met de shop contact op nemen waar ik hem van heb gekocht. Heb de ram 1 voor een er in gedaan en alle banken getest maar dit heeft niet geholpen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoggyX
Zo toch maar een RMA aangevraagd. Cpu er uit gehaald en er weer netjes in gedaan maar nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Ik denk dat de RMA niet veel gaat opleveren behalve dat het een natuurlijke, niet nader gespecificeerde, beperking is en dat je hier helaas mee moet leren leven of een ander setje kan proberen. Misschien kan je zelfs een kortings bon krijgen voor een nieuwe aankoop aangezien je hierdoor gedeeltelijk gedupeerd bent en het niet geheel volgens het boekje werkt. Het zal uiteindelijk komen door of een chipset limitatie of een BIOS deficiëntie en dat laatste dient natuurlijk nader onderzocht te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Ik had een keer dat ik 6x al het gegeugen er in en uit moest doen met de uit en aan methode voordat het systeem de modules herkenden,.

Zit er een miniscuul stofje in ofso . Het is EXTREEM gevoelig

[ Voor 30% gewijzigd door A87 op 15-04-2013 22:49 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Pagina: 1