Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik wil op korte termijn een Asrock B75 PRO3-M aanschaffen via een webwinkel. Hierin komt een Intel G2020 CPU voor een server opstelling.
Bij Asrock zelf wordt aangegeven dat deze cpu wordt ondersteund vanaf biosversie 1.50. Hoe kom ik nu te weten welke biosversie er standaard opzit?
Heb al diverse webshops per email dit gevraagd (zij weten ook niet welke biosversie) en zij willen wel voor mij flashen, maar dan komt weer het probleem van eerst toesturen, dan retour en flashen en weer naar mij.
Ik heb maar 1 G2020 en weet ook niemand die even zijn cpu laat gebruiken. :-(

[ Voor 3% gewijzigd door Sa.Tan op 10-04-2013 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vroeger stond het nog wel eens op de chipjes met een stickertje, maar dat zie ik tegenwoordig eigenlijk nooit meer. Tenzij het dus ergens op de doos vermeldt staat kun je het alleen weten door te booten en te kijken welke bios het is. Maar dan moet je wel een CPU hebben die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Met AIDA32 of AIDA64 kan je het ook zien, en neem aan met een paas andere system tools ook wel. Vroegah stond het ook op de info sticker op de doos idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar dan moet je nog steeds booten... daar ging het juist om.
Er zijn zat tooltjes om het te bekijken, maar je kunt het in je post ook gewoon zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 15:57
Anoniem: 91626 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 17:31:
Met AIDA32 of AIDA64 kan je het ook zien, en neem aan met een paas andere system tools ook wel. Vroegah stond het ook op de info sticker op de doos idd!
Maar hoe start je AIDA32 op als je moederbord wellicht de processor niet ondersteunt? ;) Dat is namelijk het probleem van de TS-er.

@TS:
Lastig.... Als je geen processors hebt die je kan lenen blijven er weinig optie's over. Ben bang dat je dan toch het bord moet retouneren om het te laten flashen.

Je zou wellicht nog een advertentie op Tweakers kunnen plaatsen waarin je hulp vraagt van een andere tweaker (voor het switchen van CPU's).

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
En nog een bijkomende factor, daar gaat het mij om, hoe weet ik en besteld via een webshop dat ik het juiste biosversie heb, terwijl zij dat aan de buitenkant van de doos ook niet kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:46
Juist bij de Asrock B75 Pro 3-M staat de BIOS versie nog met een sticker op de BIOS chip. Ik kan het weten, want vandaag werd dat moederbord hier thuis bezorgd. Met versie 1.60 erop :)
Sa.Tan schreef op woensdag 10 april 2013 @ 17:48:
En nog een bijkomende factor, daar gaat het mij om, hoe weet ik en besteld via een webshop dat ik het juiste biosversie heb, terwijl zij dat aan de buitenkant van de doos ook niet kunnen zien.
Bij 'Opmerkingen' wanneer je de bestelling plaatst aangeven dat je zeker wilt zijn dat een een moederbord leveren met BIOS 1.50 of hoger. Anders even een mail vooraf sturen of ze uberhaupt bereid zijn om te kijken naar de sticker op de BIOS chip.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/vmr4mv.jpg

Hier rood omcirkelt is de BIOS chip. Hier word t.a.t. een sticker opgeplakt met de BIOS versie erop. In mijn geval duidelijk zichtbaar: 1.60 :)

Net de doos bekeken, zowel de doos zelf als de anti statisch cellofaan om moederbord heen hebben GEEN zegel. Dus als een webshop zegt dit niet te willen doen om zegel te verbreken, das dan gelogen ;)

Hier daadwerkelijk shot van moederbord wat hier ingebouwd zit.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/qxt252.jpg

[ Voor 84% gewijzigd door Kadett op 10-04-2013 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
Ha, dit is het antwoord waar ik wat mee kan, ervaring van een koper, bedankt!
Pagina: 1