Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobby Home
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-07 19:57
Ik heb het volgende probleem

In onze huidige omgeving werken wij met een domein controller met windows 2008,
de gebruikers maken gebruik van roming profile, zodat men op meerdere pc's kunnen werken.

Nu is er onlangs een terminal server bij gekomen.
Ik heb in de active directory een aparte OU aangemaakt en de terminal server hierin geplaats.
Nu heb ik een aparte policy gemaakt die zorgt voor beperkingen voor de gebruikers.deze policy is geplaats op de OU waarin de TS zich bevind.

Het volgende probleem treed op, als ik de gebruikers die rechten hebben om in te loggen op de ts in laat inloggen, word de policy niet doorgevoerd. Het rare is als ik die gebruiker van zijn bestaande OU verplaast naar de OU waar ook de TS in staat werk het wel :? , Alleen heeft dan de gebruiker problemen met zijn vaste werkstation, dan hij deze bijv niet kan afsluiten ect.

Waarschijnlijk doe ik wat verkeerd met mijn policy's of denken jullie wat anders?

Als ik dingen extra moet toelichten geef het dan maar aan

[ Voor 3% gewijzigd door Hobby Home op 10-04-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0fragger
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07 11:26
Lees dit maar even: http://technet.microsoft....ry/cc757470(v=ws.10).aspx

Als je user policy's op een ou zet met alleen computers dan moet je de bovenstaande policy doorvoeren.
Dan krijgen users ook de policy welke in de policy van het werkstation/terminal server genoemd worden.

BTW, ik zet hem altijd op replace.

[ Voor 61% gewijzigd door n0fragger op 10-04-2013 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobby Home
Ik ga het vanavond/morgen meteen proberen, bedankt voor de super snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-07 12:49
Een GPO bevat een user en een machine deel. Je hebt user instellingen ingesteld op een OU waar alleen machines instaan. dan gebeurt er inderdaad standaard niets mee.
Als je "loopback" mode aanzet worden die GPO's wel verwerkt. Echter kan dit enorme consequencties hebben voor GPO performance. als je loopback wil gaan gebruiiken (het is voor deze situatie gemaakt) kies voor "replace" mode en niet voor "merge".

h2h,
Sem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobby Home
net doorgevoerd en het werkt top.
Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobby Home
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik als administrator wel alle rechten behoud, en alleen bij de gebruikers de policy word doorgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobby Home
na wat google kwam ik er al uit.

Oplossing staat op deze website:
http://www.grouppolicy.bi...om-a-group-policy-object/

Slotje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:44

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je een nieuw bericht post als je al de laatste was, ipv je laatste te bewerken, zou er idd een slotje op gaan. Gebruik dus de "Wijzig" functie voortaan.

Normaal gesproken worden topics niet gesloten, tenzij ze niet voldoen aan het beleid. Als een vraag is beantwoord, zakt het topic vanzelf uit het zicht.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1