Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lijst genereren met bedrijven die adverteren op een keyword

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zie met regelmaat advertenties van Google Ads op mijn website die spot on adverteren.

D.w.z.: als mijn website bijvoorbeeld over keukens gaat, dan zie ik een advertentie met de titel 'Nieuwe Keuken nodig?', en dan de bijbehorende reclametekst + url.

Deze bedrijven adverteren dus via Google op mijn website. Maar zou het geen goed idee zijn als ik deze bedrijven zelfstandig zou benaderen met de vraag of ze tegen vaste kosten direct (ipv via derde partij) op mijn website zouden willen adverteren?

Door de tijden heen heb ik een lijstje samengesteld met bedrijven waarvan de advertenties op mijn website langskwamen, maar ik heb zo het idee dat dit lijstje bij lange na niet compleet is.

Mijn vraag is:
Is er wellicht een vlugge manier om een complete lijst tevoorschijn te toveren met bedrijven die adverteren op een bepaalde term? Kan dit wellicht via Google Adsense/Adwords?

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik zou het hele plan eens aan google voorleggen :+

Mij lijkt het dat het toch handwerk zal zijn, ik denk dat google niet happig is om dit zomaar bekend te maken en vast heeft beveiligd.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Denk je dat die bedrijven dat zouden willen? En denk je dat ze dan minder zouden betalen voor een lead? Er moet wel een reden voor ze zijn om een rechtstreekse deal te maken/

Nu bereiken ze honderdduizenden sites via 1 systeem tegen een paar cent per klik, dat maakt het efficient en makkelijk te onderhouden. Voordat ze dan met 1 van die sites een deal maken moet er echt wat te halen zijn.

En nee, natuurlijk faciliteert Google hier niet in.

Maar je kunt het proberen :)

[ Voor 6% gewijzigd door André op 10-04-2013 16:50 ]

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
André schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:50:
Denk je dat die bedrijven dat zouden willen? En denk je dat ze dan minder zouden betalen voor een lead? Er moet wel een reden voor ze zijn om een rechtstreekse deal te maken/
[...]
Nu bereiken ze honderdduizenden sites via 1 systeem tegen een paar cent per klik, dat maakt het efficient en makkelijk te onderhouden. Voordat ze dan met 1 van die sites een deal maken moet er echt wat te halen zijn.

En nee, natuurlijk faciliteert Google hier niet in.
Het zou zelfs kunnen dat ze het verbieden.
Maar je kunt het proberen :)
Het zou zelfs kunnen dat ze het verbieden.

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Acquisitie moet gewoon kunnen. Maar zoals André zegt, het Google display netwerk is enorm groot, jouw site zal in het totale aanbod een minimaal aandeel in de vertoningen hebben.

Maar als je genoeg traffic hebt, en je biedt iemand de mogelijkheid een goede conversie gerichte banner te plaatsen kan het natuurlijk aantrekkelijk zijn. Vragen staat vrij :)

Verwijderd

Ik denk niet dat het zal lukken om de adverteerders te overhalen om een banner op jouw site te plaatsen in plaats van bij Google Adwords. Google Adwords plaatst hun advertenties namelijk nog op andere sites en - misschien wel belangrijker - boven de zoekresultaten wanneer een Google-gebruiker naar "keuken" zoekt.

Je kan proberen, niet geshoten is altijd mis, maar ik geef je niet veel kans.

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Ter vervanging van inderdaad niet. Maar als een adverteerder 100% matcht met de content op jouw site is het misschien interessant om hem te benaderen voor een vaste positie die naast zijn "normale" camapgne draait. Maar goed, dat is gewoon advertentie verkoop, een proces wat juist overbodig is geworden door alle netwerken die inventory naar adverteerders brengen.

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 21:15
Je kunt het proberen, maar acht de kans klein.
De tijd die het jou en de adverteerder kost kan het die paar cent voordeel waarschijnlijk net teniet laten doen.
Pagina: 1