Ik heb een vaag probleem, ik weet ook niet of het echt schijfgerelateerd is maar ik heb geen andere bekende recente installaties uitgevoerd. Mijn PC is eigenlijk nooit merkbaar traag, maar ik heb deze week één schijf vervangen door een 3TB Seagate, en nu gisteren een derde 3TB Seagate toegevoegd waardoor ik in totaal op 9TB uitkom, alledrie hetzelfde type: st3000dm001 3TB versie. De tweede, vervangende schijf gaf geen problemen, alle oude data erop gezet na getest te hebben met HD Tune Pro. Ook de derde schijf gistermiddag een test laten uitvoeren (geen quick test), ook geen block errors gevonden. Sinds gisteravond voelt m'n PC echter merkbaar traag aan. Het eerste wat ik dan doe is natuurlijk kijken bij Taakbeheer, maar m'n percentages zijn niet overdadig vreemd.
Processor: max 25%.
Geheugen: max 17% (2x verkenner, 1x Word 2013, 1x Chrome met 6 tabs, 1x 1080p.mkv draaiend, en taakbeheer open.
Schijf 0 (C:) SSD: max 1%.
Schijf 1 (D:) max 1%
Shijf 2 (E:) Momenteel losgekoppeld (lege derde schijf)
Schijf 3 (F:) 0% (Tweede schijf)
Schijven zijn niet vol:
Samsung 830: 107GB van 214 beschikbaar (20GB gereserveerd)
D: 1,37 TB van 2,72 TB beschikbaar
F: 2,72 TB van 2,72 TB beschikbaar
Ik heb nog niks in RAID staan, want ik ben er nog niet over uit of ik dat wel wil. AIDA64 Business Edition laat zien dat in IDLE de CPU rond de 40 graden zit, de drie schijven niet boven 35 graden uitkomen, en de GPU zelfs 26 graden. De kast is nog open aan beide kanten, omdat ik aan het kijken ben of het aan mijn hardware ligt.
PC specs:
Intel i7 2600k @4.25Ghz niet verder overclocked
16GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3,1600-16GB KIT
Asus GTX670 DirectCU II niet overclocked.
Samsung 830 Series 256GB
3 x Seagate 3TB ST3000dm001 7200.14
Ik merkte in het begin bijvoorbeeld met de browser, dat scrollen niet meer vloeiend gaat. Praktijkvoorbeeld: ABN.nl --> Internetbankieren. Dat visuele beweginkje zorgt voor een stotter. Het scrollen in ''Snel bankieren'' gaat ook merkbaar trager met stotteringen. Emails met afbeeldingen (zoals reclame emails) zorgen ook voor stotteringen. Zojuist even Sim City geprobeerd, maar dit is niet meer te spelen dankzij de stotteringen. In taakbeheer springt er geen enkele schijf/geheugen/CPU boven de 30%. Voordat ik met videodrivers ga klooien (Nvidia 314.07 momenteel, draait al een paar weken prima) dacht ik ik probeer het hier even, misschien dat iemand zich herkent in het probleem?
Processor: max 25%.
Geheugen: max 17% (2x verkenner, 1x Word 2013, 1x Chrome met 6 tabs, 1x 1080p.mkv draaiend, en taakbeheer open.
Schijf 0 (C:) SSD: max 1%.
Schijf 1 (D:) max 1%
Shijf 2 (E:) Momenteel losgekoppeld (lege derde schijf)
Schijf 3 (F:) 0% (Tweede schijf)
Schijven zijn niet vol:
Samsung 830: 107GB van 214 beschikbaar (20GB gereserveerd)
D: 1,37 TB van 2,72 TB beschikbaar
F: 2,72 TB van 2,72 TB beschikbaar
Ik heb nog niks in RAID staan, want ik ben er nog niet over uit of ik dat wel wil. AIDA64 Business Edition laat zien dat in IDLE de CPU rond de 40 graden zit, de drie schijven niet boven 35 graden uitkomen, en de GPU zelfs 26 graden. De kast is nog open aan beide kanten, omdat ik aan het kijken ben of het aan mijn hardware ligt.
PC specs:
Intel i7 2600k @4.25Ghz niet verder overclocked
16GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3,1600-16GB KIT
Asus GTX670 DirectCU II niet overclocked.
Samsung 830 Series 256GB
3 x Seagate 3TB ST3000dm001 7200.14
Ik merkte in het begin bijvoorbeeld met de browser, dat scrollen niet meer vloeiend gaat. Praktijkvoorbeeld: ABN.nl --> Internetbankieren. Dat visuele beweginkje zorgt voor een stotter. Het scrollen in ''Snel bankieren'' gaat ook merkbaar trager met stotteringen. Emails met afbeeldingen (zoals reclame emails) zorgen ook voor stotteringen. Zojuist even Sim City geprobeerd, maar dit is niet meer te spelen dankzij de stotteringen. In taakbeheer springt er geen enkele schijf/geheugen/CPU boven de 30%. Voordat ik met videodrivers ga klooien (Nvidia 314.07 momenteel, draait al een paar weken prima) dacht ik ik probeer het hier even, misschien dat iemand zich herkent in het probleem?
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx