Slechte internet verbinding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik zit nu al een paar maanden met dit probleem dus ik waag het maar eens op, hopelijk dat iemand mij kan helpen.

Ik heb hier een machine met Windows 7 erop met de volgende specs:
i7 3930K
MSI X79A-GD65 (8D)
16GB DDR3
128GB Samsung 830
Gainward GeForce GTX 680

En sinds de aanschaf van dit systeem is mijn verbinding met het internet vreselijk slecht.
Ik heb een UPC 120/10 verbinding, maar als ik nu een speedtest (verschillende gebruikt UPC/Ziggo/Reggefiber) doe haal ik: 50/10

Ik ben er achter gekomen als ik mijn netwerkkaart uitschakel en weer inschakel en ik weer een speedtest doe soms de snelheid nog lager is of zelfs hoger. Nu herhaal ik dus telkens het in en uitschakelen van de netwerkkaart tot ik enigsinds de snelheid behaal van mij internet verbinding. Maar dan nog is dit natuurlijk verselijk irritant en zou niet mogen zo mogen zijn.

Hieronder staat hoe mijn huidige netwerkverbinding eruit ziet:
Internet (UPC 120/10) > Modem (Cisco EPC3212) > Router (Netgear WNDR3700) > Switch (Asus GigaX 1008) > Switch (Asus GigaX 1005) > PC

Ik heb al verschillende drivers voor mijn onboard NIC geprobeerd, maar dit hielp niks.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:23

D4NG3R

kiwi

:)

Juiste drivers geïnstalleerd? Je geeft aan verschillende drivers voor je onboard NIC te hebben geprobeerd. Terwijl er maar een juiste is.. Controleer ook de driver van je Chipset. Of deze geïnstalleerd en up-to-date is.
Andere systemen aan dezelfde kabel, op dezelfde poort hebben hier geen last van?

[ Voor 34% gewijzigd door D4NG3R op 10-04-2013 15:21 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
D4NG3R schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:18:
Juiste drivers geïnstalleerd? En dan niet alleen van je netwerkkaart, maar ook van je Chipset.
Andere systemen aan dezelfde kabel, op dezelfde poort hebben hier geen last van?
Ja driver is juist kan niet missen met een Intel kaart, zelfde geld voor de Chipset.

En andere systemen halen direct de max snelheid, maar het is alweer even geleden dat ik dit getest heb dus dat ga ik zodra ik thuis ben voor de zekerheid nog even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Iets meer inzet en info over hoe en wat zou toch wel handig zijn. Nu meld je alleen dat je een behoorlijk complex netwerkt hebt maar verder totaal niks getest hebt? Dit verwacht je wel zeker van een PRO-ITér! De snelheid van je machine is nou net het enige wat niet belangrijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 06:00
Hang je pc eens rechstreeks aan de router met een korte utp kabel en kijk eens wat er dan gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
EricJH schreef op donderdag 11 april 2013 @ 01:26:
Hang je pc eens rechstreeks aan de router met een korte utp kabel en kijk eens wat er dan gebeurt.
Ik zou niet weten wat dat voor een nut heeft en ja ik snap dat je wilt helpen, maar ik heb net 2 verschillende laptops aan de UTP kabel verbonden als waar normaal mijn pc aanzit en beide laptops halen beide 110Mbit/s download en 9Mbit/s upload.
Doe ik vervolgens de UTP kabel weer in mijn pc en draai ik de test opnieuw haal ik: 66Mbit/s download en 9Mbit/s upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FabiandJ schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 17:20:
[...]

Ik zou niet weten wat dat voor een nut heeft en ja ik snap dat je wilt helpen, maar ik heb net 2 verschillende laptops aan de UTP kabel verbonden als waar normaal mijn pc aanzit en beide laptops halen beide 110Mbit/s download en 9Mbit/s upload.
Doe ik vervolgens de UTP kabel weer in mijn pc en draai ik de test opnieuw haal ik: 66Mbit/s download en 9Mbit/s upload.
Juist dan is het interessant om te weten of het probleem alleen gebeurt achter beide switches, of ook rechtstreeks aangesloten.

Wat ook in me opkomt: heeft die PC toevallig ook een WiFi adapter? En wat gebeurt er als je die uitschakelt voor een speedtest?

Tenslotte nog een vraag: je zegt dat sinds aanschaf de internetverbinding vreselijk slecht is. Met 50 a 60Mbps heb je een prima verbinding, alleen tikje trager (wat je echt alleen in grote downloads merkt) - dus wat is er muv tegenvallende speedtestscores nog meer mis mee? De symptomen die je ervaart kunnen allicht wijzen richting wat het achterliggend probleem is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyVi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-07 15:11
Gewoon een andere nic er in, kost maar een paar tientjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als dat het probleem is...

Heb dit vaker gezien met PCs met zowel WiFi als Ethernet NICs, als je WiFi niet disablet probeert Win7 ze beide te gebruiken. Geen succes. Maar goed, dat merk je alleen als lagere bandbreedte, niet "slechte internet verbinding" - totdat TS verheldert wat z'n symptomen exact zijn kunnen we daar weinig over roepen.

[ Voor 34% gewijzigd door dion_b op 13-04-2013 19:48 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie4nl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-02 14:39
Het verhaal klopt niet met deze oplossing maar kijk het eens na.

Op de cisco router>>Security>>Firewall
http://192.168.1.1/Security.asp (als default)

Staat SPI Firewall Protection: uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Anoniem: 195780 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 17:30:
[...]

Gebruik je misschien Firefox??
Zo ja, probeer dan eens een andere browser, Speedtest en Firefox liggen elkaar niet zo best.
Ik gebruik Firefox ja, ik heb net ook Internet Explorer en Chrome geprobeerd maar alle drie de browsers geven hetzelfde resultaat.
dion_b schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 18:43:
[...]

Juist dan is het interessant om te weten of het probleem alleen gebeurt achter beide switches, of ook rechtstreeks aangesloten.

Wat ook in me opkomt: heeft die PC toevallig ook een WiFi adapter? En wat gebeurt er als je die uitschakelt voor een speedtest?

Tenslotte nog een vraag: je zegt dat sinds aanschaf de internetverbinding vreselijk slecht is. Met 50 a 60Mbps heb je een prima verbinding, alleen tikje trager (wat je echt alleen in grote downloads merkt) - dus wat is er muv tegenvallende speedtestscores nog meer mis mee? De symptomen die je ervaart kunnen allicht wijzen richting wat het achterliggend probleem is.
Ik kom later nog even terug op wat de speedtests doen als ik mijn pc dichterbij de router plaats.
Verder heb ik geen WiFi adapter in mijn pc zitten. En voor jou is misschien een 50 a 60Mbps een prima verbinding, maar schijnbaar eis ik dat toch iets meer van mijn verbinding plus dat ik voor 120Mbps betaal dan wil ik dit ook halen. En uiterraad heb ik ook getest of mischien de download snelheid alleen tegenvalt via de speedtests en om heel de browser uit te schakelen als probleem heb ik ook verschillende public FTP's geprobeerd, maar hier treed hetzelfde probleem op vanaf mijn pc, gebruik ik een andere pc/laptop haal ik mijn maximum snelheid.
eddie4nl schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:24:
Het verhaal klopt niet met deze oplossing maar kijk het eens na.

Op de cisco router>>Security>>Firewall
http://192.168.1.1/Security.asp (als default)

Staat SPI Firewall Protection: uit?
Ik heb geen Cisco router he, ik heb een Cisco modem van UPC waar je verder niks op in kan stellen. Of bedoel je misschien mijn NetGear router? Daar zie ik namelijk wel dat SPI Firewall Protection op enabled staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie4nl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-02 14:39
FabiandJ schreef op zondag 14 april 2013 @ 10:09:
Ik heb geen Cisco router he, ik heb een Cisco modem van UPC waar je verder niks op in kan stellen. Of bedoel je misschien mijn NetGear router? Daar zie ik namelijk wel dat SPI Firewall Protection op enabled staan.
Welk IP krijgt je netgear op de wan port? Mijn Cisco EPC3212 van UPC routeerd namelijk wel (IP 192.168.1.1 username password leeg)
Zet de SPI firewall eens uit, NAT is voldoende

[ Voor 4% gewijzigd door eddie4nl op 14-04-2013 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Begin eens met uitsluiten van je interne netwerk componenten. Je geeft al aan dat twee laptops aan je router redelijk in de buurt komen van de gewenste snelheid. Dan zou ik het eerder zoeken in de rest van de keten voordat ik de router/modem ga aanwijzen.

Enige goede test zou zijn de PC rechtstreeks aan het modem te hangen om zo de snelheid te testen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:27
FabiandJ schreef op zondag 14 april 2013 @ 10:09:
[...]

Ik kom later nog even terug op wat de speedtests doen als ik mijn pc dichterbij de router plaats.
Verder heb ik geen WiFi adapter in mijn pc zitten. En voor jou is misschien een 50 a 60Mbps een prima verbinding, maar schijnbaar eis ik dat toch iets meer van mijn verbinding plus dat ik voor 120Mbps betaal dan wil ik dit ook halen. En uiterraad heb ik ook getest of mischien de download snelheid alleen tegenvalt via de speedtests en om heel de browser uit te schakelen als probleem heb ik ook verschillende public FTP's geprobeerd, maar hier treed hetzelfde probleem op vanaf mijn pc, gebruik ik een andere pc/laptop haal ik mijn maximum snelheid.

[...]
Ik vermoed dat je niet begrijpt waar wij naar toe willen. dion_b zegt niet dat je maar genoegen moet nemen met 50Mbps maar vraagt waaraan je het merkt. Uiteraard als je een groot bestand download maar merk je ook traagheid bij een website bezoeken? Daar zou je namelijk met 50Mbps niet zoveel last van moeten hebben. Tenzij er veel errors/dropped packets zijn.

Antwoord geven op deze vraag helpt wellicht bij het troubleshooten. :)

Paar tips van mijn kant:

- Ik zou trouwens als eerste even een andere kabel proberen (naar dezelfde switch als waar hij nu in zit). Ik snap dat andere computers geen last hebben met dezelfde kabel, maar even voor de zekerheid.

- Ook zou ik wireshark eens installeren en die laten meelopen tijdens een speedtest. Vervolgens in die logs kijken of je wat vreemde dingen kan vinden.

- Probeer even te booten met een live Ubuntu iso en kijk of je daarmee hetzelfde probleem hebt. Kan je in ieder geval een verkeerde Windows driver uitsluiten.

[ Voor 10% gewijzigd door Racemol op 14-04-2013 12:49 ]

Pagina: 1