Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:24
[Nexus 7] OTA update werkt niet

Ik heb sinds enige tijd een Nexus-7 (32GB).
Er zit Android versie 4.1.2 (Build JZO54K) op. Kernel versie 3.1.10-g52027f9, Jun 28 2012.
De OTA (Over-the-air) update werkt niet.

Om de zoveel tijd geeft hij aan dat er een systeemupdate beschikbaar is naar versie 4.2.2
Als ik deze installeer, dan gaat hij updaten en alles lijkt goed te gaan.
Na reboot echter staat er nog steeds dezelfde versie op.
De melding dat er een systeemupdate is verdwijnt dan een poosje, maar na een paar dagen komt deze weer terug.

Ik heb via google op dit probleem gezocht en kwam iets tegen dat je google services framework moest stoppen en de data ervan moet verwijderen.
Dit heb ik gedaan. Ik zie dan dat de datum van de laatste update teruggezet wordt naar 1-1-1970, en dat de update opnieuw gedownloaded wordt.
Als ik vervolgens de update probeer te installeren, dan heb ik weer hetzelfde probleem.

Ik heb ook geprobeerd de factory settings terug te zetten.
Ook dan wil het apparaat niet updaten.

Weet iemand de oplossing voor dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Manual install werkt ook niet?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
Je bedoelt via de factory image restore?
Dit heb ik (nog) niet geprobeerd. Ik wil graag dat de OTA updates blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
Uiteindelijk is het wel gelukt door eerst de factory image van v4.2.1 te flashen.
Daarna kwam de melding dat er een update naar 4.2.2 beschikbaar is, ed die lukte wel !!
Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-07 21:33
had je misschien iets in de systeempatitie aangepast (stock browser/flash player toegevoegd bijvoorbeeld)? OTA updates werken alleen als je systeem partitie helemaal stock is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
Niet bewust, maar iets van flash player zou kunnen.
Zou ik in dit geval dan "fastboot erase system" kunnen doen, en dan de OTA weer proberen?

[ Voor 28% gewijzigd door dik_voormekaar op 15-04-2013 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383608

Hoi,
Ik heb hetzelfde probleem, OTA updates werken bij mij ook niet, en ik kan geen oplossing vinden op internet.
Als leek met Android telefoons weet ik niet hoe dat flashen werkt. Zou iemand me uit kunnen leggen hoe ik mijn probleem kan verhelpen?

Volgens ‘Nexus Update Checker’ heeft mijn nieuwe Nexus 4 deze software:
Android OS version: 4.2.1 (occam-userdebug 4.2 dev-keys)
Product code: occam
Indirectly updated by Google - Not offical firmware

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-01 09:52
Heb je die telefoon 2e hands overgekocht? Zo ja, dan staat er nog iets van een custom rom/kernel op. Zo nee is het best vreemd dat er unofficial firmware op staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Heb je toevallig een keer gehad dat de update gedownload werd en deze tussentijds afgebroken werd? Ik heb dit 2 keer gehad namelijk op een HTC telefoon. De update staat dan corrupt op je telefoon en daardoor werkt de installatie niet hoe vaak je ook blijft downloaden; de corrupte versie blijft er staan.

Oplossing hiervoor was om na downloaden van de OTA aan te geven dat je niet wilde installeren en de OTA wilde verwijderen. (even uit blote hoofd want is half jaar geleden). Dan werd namelijk wel de corrupte versie verwijderd en deed ie nadien wel goed downloaden.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Pagina: 1