[Nexus 7] OTA update werkt niet
Ik heb sinds enige tijd een Nexus-7 (32GB).
Er zit Android versie 4.1.2 (Build JZO54K) op. Kernel versie 3.1.10-g52027f9, Jun 28 2012.
De OTA (Over-the-air) update werkt niet.
Om de zoveel tijd geeft hij aan dat er een systeemupdate beschikbaar is naar versie 4.2.2
Als ik deze installeer, dan gaat hij updaten en alles lijkt goed te gaan.
Na reboot echter staat er nog steeds dezelfde versie op.
De melding dat er een systeemupdate is verdwijnt dan een poosje, maar na een paar dagen komt deze weer terug.
Ik heb via google op dit probleem gezocht en kwam iets tegen dat je google services framework moest stoppen en de data ervan moet verwijderen.
Dit heb ik gedaan. Ik zie dan dat de datum van de laatste update teruggezet wordt naar 1-1-1970, en dat de update opnieuw gedownloaded wordt.
Als ik vervolgens de update probeer te installeren, dan heb ik weer hetzelfde probleem.
Ik heb ook geprobeerd de factory settings terug te zetten.
Ook dan wil het apparaat niet updaten.
Weet iemand de oplossing voor dit probleem ?
Ik heb sinds enige tijd een Nexus-7 (32GB).
Er zit Android versie 4.1.2 (Build JZO54K) op. Kernel versie 3.1.10-g52027f9, Jun 28 2012.
De OTA (Over-the-air) update werkt niet.
Om de zoveel tijd geeft hij aan dat er een systeemupdate beschikbaar is naar versie 4.2.2
Als ik deze installeer, dan gaat hij updaten en alles lijkt goed te gaan.
Na reboot echter staat er nog steeds dezelfde versie op.
De melding dat er een systeemupdate is verdwijnt dan een poosje, maar na een paar dagen komt deze weer terug.
Ik heb via google op dit probleem gezocht en kwam iets tegen dat je google services framework moest stoppen en de data ervan moet verwijderen.
Dit heb ik gedaan. Ik zie dan dat de datum van de laatste update teruggezet wordt naar 1-1-1970, en dat de update opnieuw gedownloaded wordt.
Als ik vervolgens de update probeer te installeren, dan heb ik weer hetzelfde probleem.
Ik heb ook geprobeerd de factory settings terug te zetten.
Ook dan wil het apparaat niet updaten.
Weet iemand de oplossing voor dit probleem ?