sata 3 controller voor de samsung 840 pro 256Mb

Pagina: 1
Acties:

• ropaja3
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik heb nu net een Samsung 840 Pro 256 MB SSD gekocht en in mn pc geplaatst.
Ik heb een Dell Precision T3500 maar hier zit geen SATA 3 op. Ik zit nu maar op de halve snelheid van wat deze SSD schijf kan. Ik wilde dan ook een SATA 3 controller aanschaffen om het uiterste eruit te halen.
Welke controller is hier geschikt voor, voor een schappelijke prijs natuurlijk. tussen € 50,- en € 100,- in. Ben al avonden aan het zoeken naar een goede controller (PCI 2 x4)
Wie heeft er tips?

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Jup...
1 hele goede perfecte tip..
Lekker de sata-300 controller van je chipset blijven gebruiken. Want controllers tussen de 50 en 100 euro zijn ruk en zullen vaak slechtere performance geven dan je chipset controller.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Inderdaad, zeker een goedkope controller zal een goedkope chipset hebben, en hoewel je daar wellicht een wat hogere doorvoersnelheid mee haalt, liggen de accesstimes vaak ook een stuk hoger.
Gewoon lekker de 3Gbps controller gebruiken.

Verwijderd

^^ luister naar de wijze raad van de heren hierboven. :)

• ropaja3
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-12-2025
... en als er wel een goeie controller is op welke zou je dan uitkomen? Of is dan een nieuw moederbord voordeliger?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:06

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

ropaja3 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:50:
... en als er wel een goeie controller is op welke zou je dan uitkomen? Of is dan een nieuw moederbord voordeliger?
Zie de heren hierboven en.... het laatste wat jij aangeeft... een nieuw moederbord zal dan goedkoper zijn. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:16

heuveltje

KoelkastFilosoof

_Dune_ schreef op woensdag 10 april 2013 @ 17:29:
[...]

Zie de heren hierboven en.... het laatste wat jij aangeeft... een nieuw moederbord zal dan goedkoper zijn. :)
Maar dan nog is het de vraag of je het echt gaat merken in dagelijks gebruik, buiten de benchmarks om dan.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

heuveltje schreef op woensdag 10 april 2013 @ 17:32:
[...]

Maar dan nog is het de vraag of je het echt gaat merken in dagelijks gebruik, buiten de benchmarks om dan.
Nope, waarschijnlijk niet.
ropaja3 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:50:
Dan moet je toch gaan denken in de buurt van een LSI of Areca. Een nieuw mobo is voordeliger.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Ik sluit me aan bij de heren boven me weer.

Performance verschil is minimaal vaak.

Moederbord is goedkoper. Alleen is het niet direct veel goedkoper :P, want moet er komt meer bij kijken dan alleen moederbord, je hebt ook een CPU nodig...

Maar Ropaja...
Zeg eens welk gebruiksdoel jij voor ogen hebt... Waarvoor jij deze uiterst maximale performance nodig hebt.
Dan kunnen wij zeggen of je streefdoel realistisch is of niet.

[ Voor 114% gewijzigd door Swordlord op 10-04-2013 18:43 ]

Pagina: 1