Clickables(?) voor Windows / Mailprogramma's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aer0
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-08-2024

Aer0

Prutsert.

Topicstarter
Beste menschen,

Een lange tijd geleden werkte ik bij de klantservice van Ziggo, waar ik mensen onder andere moest helpen met het instellen van Windows en diverse mailprogramma's.

Bij de klantservice ging er een linkje rond naar de website van een andere partij, waar keurig netjes allerlei versies van Windows op een rijtje stonden waar je zelf kon zien hoe dat er ook alweer uitzag en waar je de gebruiker op moet laten klikken.

We zijn inmiddels een flinke tijd verder en ik zit nu ook weer vaak in de situatie dat ik mensen klik voor klik moet begeleiden in o.a. Windows XP, maar mijn geheugen laat het afweten dus het is moeilijk om de gebruiker duidelijk te vertellen waar hij moet kijken en klikken.

Dat heette volgens mij een clickable, maar tot dusver ben ik niet in staat geweest om die site (of soortgelijke) sites te vinden.

Snappen jullie wat ik bedoel en zo ja, hebben jullie enig idee waar die dingen nog te vinden zijn? Het zijn dus hele knullige simulaties van (oudere) versies van Windows.

Bij voorbaat dank! _/-\o_

EDIT: Gevonden! Op http://www.chasms.com/ kun je dit doen. Niet grafisch de mooiste, dus ik sta nog altijd open voor andere suggesties. For now, it'll do!

[ Voor 7% gewijzigd door Aer0 op 10-04-2013 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Vroeger gebruikte ik altijd een bootmenu zodat ik kon kiezen voor verschillende windows versies, maar sinds jaren gebruik ik altijd TeamViewer, de gebruiker hoeft dat alleen maar te starten, en het ID en wachtwoord aan je door te geven, daarna kun jij alles op zijn pc/laptop nakijken/goedzetten. Werkt altijd, er hoeft niks aan het modem of firewall aangepast te worden. Wel dient de internetverbinding te werken.

[ Voor 6% gewijzigd door cjdijk op 10-04-2013 12:20 ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aer0
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-08-2024

Aer0

Prutsert.

Topicstarter
Klopt, ik ben er ook een fan van (werkt ook super voor support onderweg op mijn Note).

Ik ben toch specifiek op zoek naar een online versie, in veel gevallen ben ik sneller uit met telefonisch begeleiden dan met het uitleggen waar je teamviewer vandaan haalt, om maar niet te spreken van de hel van Windows XP.