[iPad] DVD's converteren voor XBMC?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-02 16:34
goede middag,

Ik ga op vakantie nou wil ik films/series op de ipad zetten.
Nou heb ik al verschillende players geprobeerd maar die kunnen geen dvd's afspelen

Nu is mijn vraag kan je dvd's in xbmc zetten? ik heb al zitten googlen maar niks kunnen vinden.

mvg Ron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Je moet ze gewoon even omzetten naar een ander formaat met handbrake ofzo. Handbrake heeft wel van die presets voor ipad. Nemen ze ook veel minder ruimte in ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:55
Vergeet ook niet dat je voor XBMC een jailbreak moet hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Moet ik uit je vraagstelling concluderen dat je xbmc als app op je ipad heb draaien en dat je daarmee dvd's wilt kijken? Mocht je het er nog niet op hebben staan dan moet je inderdaad eerst je Ipad jailbreaken, zoals Fire69 ook zegt. Ik heb zelf geen ervaring met XBMC op de ipad maar las het hetzelfde werkt als op een dekstop dan kan xbmc inderdaad dvd's aan. Het probleem zit hem echter in het plaatsen van die dvd's op je ipad. Volgens mij kan dat niet zonder ze om te zetten via handbrake ofzo omdat ze via itunes op je ipad gezet moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
klopt ik heb al xbmc erop staan :-)

omzetten met handbrake heb ik al geprobeerd maar dan neemt hij de ondertiteling niet mee en het duurt erg lang voor iets is omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
ronic1 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 13:12:
klopt ik heb al xbmc erop staan :-)

omzetten met handbrake heb ik al geprobeerd maar dan neemt hij de ondertiteling niet mee en het duurt erg lang voor iets is omgezet.
Ik heb het recentelijk nog gedaan voor een aflevering van een serie. Weet alleen niet meer met een programma. Volgens mij sky converter maar zou ik ff moeten nakijken en als ik thuis ben. Zou het apart kopiëren van het srt bestand niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
Allemaal bedankt voor de reacties.

Ik ga nog even stoeien met handbrake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:46
XBMC speelt letterlijk alles af; DVD iso's, video_ts mappen etc. Je hoeft dus niks om te zetten, maar moet zorgen dat je die bestanden op je iPad krijgt. Kun je doen via bijvoorbeeld SSH of een of andere tool die toegang tot het filesystem van je iPad geeft als deze gejailbreakt is.

Vervolgens ga je in XBMC naar het mapje op de iPad waar je de bestanden naartoe hebt gekopieerd en voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
kijk dat is nog beter ik ga even kijken of ik dat voor elkaar krijg :)
virofi schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:53:
XBMC speelt letterlijk alles af; DVD iso's, video_ts mappen etc. Je hoeft dus niks om te zetten, maar moet zorgen dat je die bestanden op je iPad krijgt. Kun je doen via bijvoorbeeld SSH of een of andere tool die toegang tot het filesystem van je iPad geeft als deze gejailbreakt is.

Vervolgens ga je in XBMC naar het mapje op de iPad waar je de bestanden naartoe hebt gekopieerd en voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Ik zou je DVD eerst even "converteren" (lees: verpakken) in een .mkv-container. Dit gaat supersnel met makemkv. Dan heb je fijn 1 bestand voor een complete film, en niet allerlei .vob's etc. in een map.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
Thnx,

Ik had aan virofi zijn antwoord genoeg, ik had xbmc al draaien en daar ging het perfect mee.
kost wat ruimte maar dan heb je ook wat :)
Witte schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 08:49:
Ik zou je DVD eerst even "converteren" (lees: verpakken) in een .mkv-container. Dit gaat supersnel met makemkv. Dan heb je fijn 1 bestand voor een complete film, en niet allerlei .vob's etc. in een map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:49
Of XBMC het afspeelt of niet, DVD's zou ik toch zeker even converteren. Met 5/9 gb voor 1 dvd heb je in no time je ipad vol. SD formaat in h264 zal zeker onder de 1gb blijven per schijf en kun je dus meer meenemen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
ronic1 schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:37:
Thnx,

Ik had aan virofi zijn antwoord genoeg, ik had xbmc al draaien en daar ging het perfect mee.
kost wat ruimte maar dan heb je ook wat :)

[...]
Hoe heb je uiteindelijk de bestanden op je ipad gekregen? Ik heb daar zo mee lopen stoeien. Uiteindelijk via itunes gedaan, maar dan moet je ze converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
ik heb het met i-funbox gedaan, Ik heb het in het mapje var/mobile/downloads gezet en op xbmc toegevoegd :*)
Tweety1 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 08:25:
[...]

Hoe heb je uiteindelijk de bestanden op je ipad gekregen? Ik heb daar zo mee lopen stoeien. Uiteindelijk via itunes gedaan, maar dan moet je ze converteren.
Pagina: 1