Dns suffix op gprs kaart

Pagina: 1
Acties:

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-12 20:26
Beste,

Onze gebruikers krijgen als ze via gprs werken een ip van ons ( gerouteerd door providor ). Echter wordt er geen dns suffix meegegeven en is dit ook niet mogelijk. We hebben dus voor enkele servers een probleem om die te resolven.
De mogelijke oplossingen zijn de specieke server in de host-file te zetten, ofwel de dns suffix manueel toe te voegen aan de ppp adapter ofwel dit via een script doen.
Zijn er mensen die nog een andere oplossing weten ?

Groeten,

Jeroen

• Foeijonghaai
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-12 15:09
Yarisken schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:00:
Beste,

Onze gebruikers krijgen als ze via gprs werken een ip van ons ( gerouteerd door providor ). Echter wordt er geen dns suffix meegegeven en is dit ook niet mogelijk. We hebben dus voor enkele servers een probleem om die te resolven.
De mogelijke oplossingen zijn de specieke server in de host-file te zetten, ofwel de dns suffix manueel toe te voegen aan de ppp adapter ofwel dit via een script doen.
Zijn er mensen die nog een andere oplossing weten ?

Groeten,

Jeroen
connecteren op FQDN?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:26

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat voor OS draait er op die werkplekken, is wel redelijk handig om te weten... En indien het geval van Windows, welke versie en zijn de machines domain joined?

Indien ja, dan kun je de dns-suffixes gewoon via een GPO pushen...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:49
Dit is eigenlijk de enige goede oplossing. Hiermee los je ook andere issues op. Zeker in grote netwerken merk je dat je anders tegen issues aanloopt.

Andere methode is zoals hierboven al gemeld is search suffix pushen via GPO.

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-12 20:26
Hallo, sorry ik ben nog wat info vergeten. Het zijn allemaal mac pc's bijna die wel in AD staan maar waar geen policies op draaien. Connecteren op fqdn gaat spijtig genoeg niet. Het is hardcoded en van de applicatie mensen moet ik een oplossing zoeken op dns / netwerk niveau .... :-).

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

GlobalNames misschien? Zie geen informatie over de verdere infra maar is misschien een optie voor je?

http://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc731744.aspx

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik verplaats dit topic even naar Netwerken omdat ik vind dat het niet in Professional Networking & Servers thuis hoort :)
Pagina: 1