Thunderbolt display niet compatible?!

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-07 09:50
Wat een drama. Hoe verzin je het Apple.
Natuurlijk had ik beter onderzoek moeten doen, maar er bestaat geen display op de wereld dat bizarre eisen stelt aan een computer.....

Met alle vreugde koop ik zakelijk een Thunderbolt display voor mijn Macbook Air uit 2010. Blijkt die het niet te doen!!!! De display is alleen compatible met thunderbolt computers. Normaal gesproken kan je terug naar de winkel en even ruilen. Echter hebben ze de oude variant niet meer op voorraad en heb ik het zakelijk gekocht (dus geen ruilperiode als het product gewoon goed is).

Zo gek dat je een scherm van minstens 800/900 euro op de markt brengt wat alleen compatible is met computers vanaf 2011/2012! Probleem is dat ik naast mijn Air nog een PC heb. Die sluit ik normaal gesproken aan de monitor. Maar dat idee kan dus direct door de plee.

Sjonge jonge. Begin steeds meer hekel aan die vreemde beleid van Apple te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik wil niet heel vervelend zijn maar dit is echt je eigen schuld, Thunderbolt is een interface. Net zoals DVI, HDMI etc (Wikipedia: Thunderbolt (interface)). Het is hetzelfde als jij een BluRay zou kopen voor je DVD speler en dan boos worden dat die het niet doet.

Enige wat ik kan begrijpen is dat het een beetje raar is dat de aansluiting er hetzelfde uitziet, maar dat is bij diezelfde DVD vs BluRay ook. Het is gewoon een kwestie van iets beter uitzoeken.

Waar heb je het scherm gekocht?

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Laatst ook gehad met een PlayStation 2 controller.

Via eBay mooi transparant origineel Sony exemplaar gevonden, gekocht en ontvangen.

Blijkt het een DualShock 1 ipv DualShock 2 te zijn. Ziet er exact hetzelfde uit (voor de leek) alleen heeft geen pressure sensitive knopjes, werkt dus niet met veel PS 2 games.

Gelukkig wat minder duur dan die Thunderbolt monitor van TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Met alle vreugde koop ik zakelijk een Thunderbolt display voor mijn Macbook Air uit 2010.
Blijkt die het niet te doen!!!! De display is alleen compatible met thunderbolt computers.
Uh, logisch toch? Of had Apple beloofd dat 'ie ook zou werken op computers zonder Thunderbolt?
Het lijkt me meer dat je iets te enthousiast het scherm hebt gekocht dan dat Apple in dit geval iets fout deed ;)

Net zoiets dat je een auto aanschaft met benzinemotor ("omdat 'ie zo mooi glimt") en vervolgens klaagt dat je je oude voorraad bio-diesel er niet in kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Heel erg vervelend dat het niet werkt, maar je had het ook van te voren kunnen weten. Apple stelt zelf in de specificaties dat je een Thunderbolt-enabled Mac moet hebben. Aangezien er voor de rest weinig discussiewaarde aan dit topic zit, gaat deze op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.