Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Ik heb hier gezocht, maar niets gevonden.

Ik ben met meerdere abonnementen over aan het stappen naar Tele2 (gefaseerd).

Nu stuit ik op enkele verontrustende meldingen op het Tele2 forum:

Verdwenen minuten en data op de eerste dag:
https://forum.tele2.nl/ab...-data-bel-verbruik-17431/

Diverse soortgelijke meldingen, met name over data:
https://forum.tele2.nl/mo...verbruik-bijhouden-17283/

https://forum.tele2.nl/ab...k-tele2-klopt-niet-16626/

Zo zijn er VEEL meer, check het tele2 forum: https://forum.tele2.nl/mobiel-internet-182/

Hier denkt iemand een verklaring te hebben, namelijk dat Tele2 ook data afrond:
https://forum.tele2.nl/mo...-hoog-dataverbruik-17313/

Het zal toch niet?????
Als dat zo is, dan moet daar maar eens wat aandacht aan worden besteedt lijkt me....

Anyway, iemand met ervaringen hier?

[ Voor 3% gewijzigd door albino71 op 10-04-2013 10:26 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Dat verschilt per provider, meeste ronden het af op de KB aan het eind van de dag als ik het goed heb.

Staat er niets op de tarieven pagina van jouw abonnement.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Op de door jou genoemde manier afronden lijkt me prima.

Als Tele2 voor elke data sessie op hele megabytes gaat afronden is er een probleem.

Ik heb even gekeken, maar niets over afronding kunnen vinden.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 11:54
Volgens mij ronden ze wel af, en dat op mb's maar om de hoeveel tijd weet ik niet, ben ik ook benieuwd naar.

Lees net op de tele2 forum, dat ze soort van met kb's afronden.

[ Voor 23% gewijzigd door crobo op 13-04-2013 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:09

mvh

State Governor

Ik heb sinds 1 mei een abonnement (500 MB) en vanochtend kreeg ik een SMS van Tele2 dat ik al >50% verbruikt heb. 3Gwatchdog en mijn telefoon zeggen beide dat ik op ~140 MB zit. Als het een factor 8 was geweest zou het bits/bytes kunnen zijn maar een factor 2 lijkt me gewoon te wijzen op een fout van Tele2. Hiervoor had ik Ben met af en toe een internetbundel. Daar klopte 3Gwatchdog gewoon met het daadwerkelijk verbruik.

De rest van de maand dus alleen maar emails binnentrekken en dan hopen dat er een gespecificeerde factuur is. Ik verwacht dus per 1 juli weer een abonnement bij een andere aanbieder te hebben :)

De live chat medewerker zegt ook gewoon heel simpel 'de Tele2 app is de enige die je kunt gebruiken' *medewerker sluit af, terug naar de robochat.

Edit: abonnementen lopen van 16 tot 15 dus vandaag zit ik weer op 0%

[ Voor 4% gewijzigd door mvh op 16-05-2013 10:21 ]

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesie50
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-07 16:10
Vanaf februari ben ik van Vodafone naar Tele2 gegaan met mijn abo. Elke maand zit ik over mijn internetbundel heen. Ik gebruik bij Tele2 meer dan het dubbele aan data, terwijl mijn gebruik hetzelfde is gebleven. Zelfs als mijn mobiele data uitstaat kost het mij MB's. Het kan dus niet de afronding op hele MB's zijn. Er is iets fout bij hun meting, maar dit willen ze niet erkennen (bewust???)
Ik zou dus iedereen aanraden om NIET over te stappen naar Tele2,
Ik zit te overwegen om mijn abonnement af te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10 16:27
Ik heb dus exact hetzelfde probleem. Volgens Tele2 heb ik nu 250 MB verbruikt, maar mijn telefoon zelf berekent 168 MB. Mijn broer heeft ook hetzelfde probleem. Ik hoop dat dit snel wordt gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-08 18:38
Zijn er ook Tweakers-leden die dit niet meemaken bij Tele2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:17

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb van 2 vrienden toevallig hetzelfde gehoord.. klinkt mij als een 'Kassa' (of misschien zelfs 'Opgelicht' ;)) case ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-10 22:56
DukeBox schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 12:01:
Heb van 2 vrienden toevallig hetzelfde gehoord.. klinkt mij als een 'Kassa' (of misschien zelfs 'Opgelicht' ;)) case ?
TROS Radar?

Mijn abbo bij TELE 2 gaat de 27e in, gelukkig wel 1500MB maar dit slaat toch eigenlijk nergens op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJDarkByte
  • Laatst online: 08-10 14:41
Geen ervaringen van mensen hier nog? Ben eigenlijk wel benieuwd, aangezien ik ook twijfel om over te stappen door dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mijn schoonouders eerste rekening 900 euro data... aparte was alleen dat de telefoon nog niet binnen was en ze op een 3310 aan het bellen was. leg dat maar eens uit aan je klanten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
Nuhvok schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 01:47:
Geen ervaringen van mensen hier nog? Ben eigenlijk wel benieuwd, aangezien ik ook twijfel om over te stappen door dit probleem.
Same here. Zie Tele2 als m'n potentiële provider maar tot nu toe lees ik geen geruststellende berichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-07 23:06

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Same here. Huidige aanbieding met Samsung S3 bij Tele2 is erg gunstig. Ik zit al jaren bij Vodafone en dat werkt (meestal) als een trein.

In betreffende Algemene Voorwaarden en FUP's kan ik niks vinden over afronding.

[ Voor 35% gewijzigd door PaPa op 11-05-2013 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJDarkByte
Verwijderd schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 16:47:
bij mijn schoonouders eerste rekening 900 euro data... aparte was alleen dat de telefoon nog niet binnen was en ze op een 3310 aan het bellen was. leg dat maar eens uit aan je klanten...
Wat?! Serieus? Dat gaat echt helemaal nergens over :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
Ik vraag me ook af hoe dit probleem nog niet op nationale tv is gekomen. Op verschillende fora regent het klachten: kassa, zelfs de forum van Tele2 zelf zit vol met horrorverhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nuhvok schreef op zondag 12 mei 2013 @ 12:43:
[...]

Wat?! Serieus? Dat gaat echt helemaal nergens over :o
ging het ook niet en de medewerker maar volhouden dat een nokia 3310 uitstekend 3G aankon.....

ik moet toegeven dat ik nog nooit zo gelachen heb na dat gesprek :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:17

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Om hoeveel data ging het eigenlijk ?
Als provider kom je gewoon niet meer geloofwaardig over met dat soort antwoorden en rare (be)rekeningen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:00
IJburger schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 11:50:
Volgens de Tele2 app heb ik 144 mb van mijn 500 mb verbruikt met nog 2 dagen te gaan. Gegevensgebruik geeft zelf 136 mb aan. Dus dat van mij klopt wel aardig. Ik zal het even in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarrFire
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:46
Ik heb ook nooit problemen gehad. Ik heb een Galaxy Y. Nog nooit over de bundel (500mb) heengegaan.
Abonnement loopt sinds februari 2012. Vorige periode (april) voor het eerst een SMS gehad dat ik over de helft was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh

mvh

State Governor

Vandaag zit ik op 86%, ten opzichte van mijn vorige 56% is dat een toename van 145 MB. 3Gwatchdog meet een toename van 78 MB.

Het is het kortste abonnement ooit voor mij; ik heb inmiddels een abonnement bij een andere provider aangevraagd. Ben ik ook meteen van dat idiote roaming binnen Nederland af :)

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJDarkByte
Die roaming binnen Nederland vind ik ook nog steeds vreemd. Ik weet dat HollandsNieuwe dit ook had (heb het allemaal fijn uit moeten zoeken voor m'n vader :P), maar dat hoeft nu NIET meer. Het kan dus wel zonder, kost ze alleen wat meer moeite verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh

mvh

State Governor

Misschien moet ik ze nog even twee dagen geduld geven. Ergens in de kleine lettertjes staat dat ze vanaf de 15e van de maand rekenen, in dat geval klopt het 2x zoveel datagebruik wel. Als ze nu op de website gewoon getallen zouden geven in plaats van percentages... want 100% van 500 over een maand is iets anders dan 100% van 250 over een halve maand :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-10 12:45
ik kreeg gisteren een sms dat ik over de helft van mijn bundel van 500MB zat, volgens 3G watchdog zit ik nu op 270MB, dus dat klopt wel aardig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Ik krijg nu trouwens helemaal geen inzicht in mijn verbruiksgegevens.
Niet via de app en niet via mijn tele2.

Met 3 nummers gecheckt, maar niets.

Ze zullen er toch niet mee bezig zijn he, om het op te lossen...
Of ben ik te hoopvol?

Verder kun je wel aangeven dat je je factuur per email wil ontvangen, maar ook dat werkt niet.
Beetje prutswerk, zo lijkt het.

Zoveel klachten m.b.t. het datagebruik komt niet uit de lucht vallen natuurlijk. Er is dan iets aan de hand.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 12:38

SomerenV

It's something!

Ik zit sinds eind maart bij Tele2 en ben alweer een tijdje door m'n 1GB heen. Kan zijn dat het komt doordat het m'n eerste maand is en ik nog niet het volledige aantal MB's/minuten krijg, maar... Net even gekeken en m'n eerste maand (deelabonnement of hoe het ook heet) heb ik 150MB verbruikt in ongeveer 17 dagen.

Voorheen zat ik bij T-Mobile en had ik 3G Watchdog op m'n Desire Z staan. Ik kwam echt zelden boven de 300MB uit, en dat met Spotify (grotendeels offline sync maar soms een nummer streamen), Facebook, Instagram, Whatsapp, af en toe wat opzoeken op internet en nog wat andere zaken. Nu heb ik een Lumia 920, doe ik niet veel meer dan ik eerst deed en knal ik in een paar dagen (!!!) al over de 1GB heen. Mobiel internet staat nu uit en ik zit uitsluitend op wifi. Helaas geen data-teller om alles zelf bij te kunnen houden. Nu maar hopen dat het geen extra kosten met zich mee gaat brengen.

29-4 09:23
Beste klant, u heeft de helft van uw databundel verbruikt.

29-4 09:23
Beste klant, uw databundel voor deze factuurperiode is op.

lolwut? :X In 14 dagen tijd 1GB er doorheen? Het kan door een persoonlijke fout komen, maar aangezien me dat nog nooit is gebeurd lijkt me dat nu ook sterk. We shall see.

[ Voor 15% gewijzigd door SomerenV op 14-05-2013 22:30 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBraunNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-02 22:09
Ik heb er ook last van. De eerste dag had ik 16 MB verbruikt terwijl ik mobiel internet alleen heb aangezet om de instellingen te checken. Dit heb ik gedaan door google.com te openen in Safari.

Nu heb ik volgens Tele2 250 MB verbruikt en volgens de teller op de iPhone heb ik 200 MB gebruikt. Upload en download gecombineerd. Dan is er 45 MB door Tele2 zelf bij opgeteld. Dat is 1/5 wat er is 'ingehouden'.

Maar misschien zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-10 10:35
Ik ben zo te zien dus een van de weinige die dit niet meemaakt. Dataverbruik is gewoon hetgeen in ook uit mijn diverse meters haal. Het is nu wel even wat lastig bekijken, omdat ik net ben overgestapt van SIM-only naar nieuw abo + toestel (dus ook weer nieuwe meting)..

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook hetzelfde verhaal.

Op 6-5-2013 jl. overgestapt van Simyo (KPN netwerk) naar Tele2. Gisteren morgen kreeg ik tot mijn verbazing een sms van Tele2 dat ik mijn databundel (1500 mb) heb verbruikt. Dat is dus al na 8 dagen. Heel opmerkelijk omdat ik met mijn vorige bundel (1000mb) bij Simyo toch echt (aantoonbaar) een maand verder kon met exact hetzelfde toestel en ongewijzigde instellingen. Dit betekent dat mijn verbruik van grofweg 32mb/dag opeens is geexplodeerd naar 188 mb/dag. Dat is bijna een factor zes!! Dat betekent dus twee dingen. De teller van Tele2 converteert elke mb naar 6mb's. Of de databundel is 250mb ipv 1500mb.

Aangezien dit natuurlijk opvalt ben ik op het internet gaan zoeken naar vergelijkbare ervaringen. Alleen al de zoekterm "Tele2" icm "Hoog dataverbruik" resulteert in een dossier waar een landelijke ondezoekscommisie U tegen zegt. Allemaal dezelfde verhalen van gebruikers die bij overstappen zonder verandering van gebruik opeens worden geconfronteerd met torenhoog verbruik en dito kosten. Kassa heeft er zelfs een televisieuitzending aan gewijd. Zie ook de Kassa site voor reacties.

http://kassa.vara.nl/zoek...&search=discussies&id=153

Dit soort praktijken verwacht je niet van een bekende provider als Tele2. Ik vraag mij dan ook af hoe kan het zijn dat Tele2 hier nog steeds mee door kan gaan? Als je leest hoeveel klanten er keihard worden gedupeerd dan vind ik dit onbegrijpelijk. Waar is de OPTA in deze kwestie?

Heb na de sms melding direct mijn data uitgezet om extra kosten te voorkomen. Die blijft voorlopig uit staan tot ik meer weet. Gezien de reacties op de fora en de site van Kassa betekent dit niet dat ik geen hoge kosten kan verwachten. Uit alle reacties kan je ook opmaken dat het ook weinig zin heeft contact te zoeken. Tele2 verschuilt zich achter hun klantenservice (oftewel Danielle) die zegt dat ze het vervelend vindt, vraagt allerlei gegevens door te sturen, geeft gebruikstips, verwijst naar de verbruiks-app maar legt uiteindelijk de ongespecificeerde- en dus onaantoonbaar hoge verbruikskosten neer bij de klant omdat ze geen inzage mogen hebben mbt privacy. Oftewel Tele2 kan alles in rekenig brengen wat ze willen.

Ik ga het hier iig niet bij laten. Als er al een reactie komt van Tele2 verwacht ik er één die lijkt op bovenstaande. Ben benieuwd. Hoor graag reacties van andere "gedupeerde" Tele2 klanten.

Wordt vervolgd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 15:52
Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:03:
Hier ook hetzelfde verhaal.

Op 6-5-2013 jl. overgestapt van Simyo (KPN netwerk) naar Tele2. Gisteren morgen kreeg ik tot mijn verbazing een sms van Tele2 dat ik mijn databundel (1500 mb) heb verbruikt. Dat is dus al na 8 dagen. Heel opmerkelijk omdat ik met mijn vorige bundel (1000mb) bij Simyo toch echt (aantoonbaar) een maand verder kon met exact hetzelfde toestel en ongewijzigde instellingen. Dit betekent dat mijn verbruik van grofweg 32mb/dag opeens is geexplodeerd naar 188 mb/dag. Dat is bijna een factor zes!! Dat betekent dus twee dingen. De teller van Tele2 converteert elke mb naar 6mb's. Of de databundel is 250mb ipv 1500mb.

Aangezien dit natuurlijk opvalt ben ik op het internet gaan zoeken naar vergelijkbare ervaringen. Alleen al de zoekterm "Tele2" icm "Hoog dataverbruik" resulteert in een dossier waar een landelijke ondezoekscommisie U tegen zegt. Allemaal dezelfde verhalen van gebruikers die bij overstappen zonder verandering van gebruik opeens worden geconfronteerd met torenhoog verbruik en dito kosten. Kassa heeft er zelfs een televisieuitzending aan gewijd. Zie ook de Kassa site voor reacties.

http://kassa.vara.nl/zoek...&search=discussies&id=153

Dit soort praktijken verwacht je niet van een bekende provider als Tele2. Ik vraag mij dan ook af hoe kan het zijn dat Tele2 hier nog steeds mee door kan gaan? Als je leest hoeveel klanten er keihard worden gedupeerd dan vind ik dit onbegrijpelijk. Waar is de OPTA in deze kwestie?

Heb na de sms melding direct mijn data uitgezet om extra kosten te voorkomen. Die blijft voorlopig uit staan tot ik meer weet. Gezien de reacties op de fora en de site van Kassa betekent dit niet dat ik geen hoge kosten kan verwachten. Uit alle reacties kan je ook opmaken dat het ook weinig zin heeft contact te zoeken. Tele2 verschuilt zich achter hun klantenservice (oftewel Danielle) die zegt dat ze het vervelend vindt, vraagt allerlei gegevens door te sturen, geeft gebruikstips, verwijst naar de verbruiks-app maar legt uiteindelijk de ongespecificeerde- en dus onaantoonbaar hoge verbruikskosten neer bij de klant omdat ze geen inzage mogen hebben mbt privacy. Oftewel Tele2 kan alles in rekenig brengen wat ze willen.

Ik ga het hier iig niet bij laten. Als er al een reactie komt van Tele2 verwacht ik er één die lijkt op bovenstaande. Ben benieuwd. Hoor graag reacties van andere "gedupeerde" Tele2 klanten.

Wordt vervolgd!!
Je bundel wordt ververst op de 15e, dus de periode tussen de 6e (ingang van je bundel) en de 15e heb je recht op een gedeelte van de bundel. Vandaar dat je nu dus door je data heen bent. Eerste rekening zal ook maar gedeeltelijk zijn. (Geen persoonlijke ervaring met Tele2, maar wel met Vodafone.)

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Mcdeath schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:12:
Je bundel wordt ververst op de 15e, dus de periode tussen de 6e (ingang van je bundel) en de 15e heb je recht op een gedeelte van de bundel. Vandaar dat je nu dus door je data heen bent. Eerste rekening zal ook maar gedeeltelijk zijn. (Geen persoonlijke ervaring met Tele2, maar wel met Vodafone.)
Ik zie niet hoe dit relevant is?

Bij Simyo (KPN) was het gebruik 32mb en nu bij Tele2 ineens 6x zoveel. Dan klopt er iets niet.
Hij had in die 9 á 10 dagen recht op ca. 500mb en die gaat met een gemiddeld gebruik van 32mb per dag niet op.

Daarnaast zijn er inmiddels zoveel vergelijkbare verhalen dat het niet anders kan dan dat Tele2 de boel bedonderd of de boel niet voor elkaar heeft en de klant hiervan gewoon de dupe is.

Ik heb inmiddels mijn twee abo's bij Tele2 en heb nog geen problemen.
Als dat wel gebeurt ben ik er zo weer weg, omdat Tele2 dan niet de diensten levert die ze aanbiedt.

T Mobile is toen door Yoep van 't hek aangepakt....

Kom er maar in Yoep. :)

[ Voor 0% gewijzigd door albino71 op 15-05-2013 21:25 . Reden: J = Y ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh

mvh

State Governor

Ik heb vandaag ook weer 0% dataverbruik, dus het is inderdaad een bundel van de 16e tot de 15e van de volgende maand. Hadden ze dat meteen duidelijk gemaakt, in plaats van het ergens in sticky op het forum te verstoppen, dan waren ze me niet zo gauw weer kwijt geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik heb er geen last van. Sinds begin maart overgestapt naar Tele2. Simonly met 500MB bundel. Gebruik een Nokia Lumia 920. Zit wel het grootste deel van de tijd op WiFi (werk, thuis, bij vriendin & vrienden ook WiFi).

Kreeg wel in mijn eerste maand tegen het einde van de abbonementsmaand een SMS dat mijn MB's op waren. 3G uitgezet en alleen WiFi gebruikt. Even later op afrekening gekeken en er stond dat ik 477MB had verbruikt. Bij mij gaat alles dus wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Zou het toegenomen dataverbruik niet kunnen komen door het vele reconnecten wanneer je op 3G zit? Heb in de 5 dagen dat ik bij Tele2 zit extreem veel reconnects, en 'unable to load page' ellende. Reboots, vliegtuigmodus aan/uit, maakte allemaal geen drol uit, via 3G was ik per whatsapp zo goed als onbereikbaar. Zit nu op 2G (gebruik mobiel voornamelijk voor whatsapp) en WiFi waar mogelijk. Toch wel een beetje jammer, want op rustige momenten (zondagochtend vroeg) haal ik behoorlijke up en downloadsnelheden (wel met een ping van bijna 2 seconden).

Schrok me eergister ook het leplazarus toen ik een smsje kreeg dat ik op de helft van mn bundel zou zitten, terwijl ik maar 100 mb verstookt had in de 5 dagen. Toen ik op hun site ging snuffelen stond bij de veelgestelde vragen dat ze de eerste maand een bundel naar verhouding geven tot de 16e.

Wat me vooral tegenviel was dat het 5 dagen duurde voor ik me kon aanmelden voor MijnTele2...

Ik zal er maar mee moeten leren leven, ik betaal nu de helft van wat ik bij KPN kwijt was :P

[ Voor 23% gewijzigd door BdK9001 op 16-05-2013 10:32 ]

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Even buurten, was voor een nieuw abbo aan het kijken en de fora overal die volstaan overal kreeg ik het toch wat benauwd van.

Nu zag ik echter dit bericht langskomen op gsmacties:
Update 17-5: we hebben zojuist contact gehad met Tele2. Het probleem is uitgelegd en het wordt intern bij de juiste afdeling(en) neergelegd. Zodra er wat meer bekend is bij Tele2 wordt er opnieuw contact opgenomen. Er werd in in ieder geval positief gereageerd op ons initiatief om contact op te nemen met de provider.
Kennelijk heeft al dat geklaag overal op het internet wel zin. Vraag me af hoe ze dit richting de mensen die daadwerkelijk financieel problemen hebben gekregen gaan oplossen, want lijkt er dus sterk op dat het wel een intern probleem is.

[ Voor 3% gewijzigd door Xanaroth op 20-05-2013 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-10 23:34
Neig ook sterk naar het afsluiten van een abo bij Tele2, maar deze hele kwestie weerhoudt me er nog enigszins van. Ondertussen nog nieuwe bevindingen ten aanzien van het hoge/incorrecte dataverbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abz87
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-10 21:06
Heeft iemand al wat meer informatie binnen (of gekeken op de specificaties)? Ik ben heel benieuwd, aangezien mijn klanten geen last hiervan hebben. Heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Ik heb niet zozeer last van vreemd datagebruik, dat lijkt allemaal wel in orde.

Wat wel vreemd is, is dat mijn tweede factuur te hoog is, en wel 5,-.
Bij het abonnement van mijn moeder staat een factuur nog als zijnde niet betaald, terwijl dat wel is gebeurt.

Het lijkt er wel op dat er veel mis is/gaat bij Tele2.
Zal ook wel weer allemaal goekomen, maar vlekkeloos is het zeker niet.

Als je het forum ook ziet, dan schrik je wel van de vele fouten.
Tel daar bij op de webmedewerkers die daar dan weer met weinig daadkracht (net als een telefonische heldpdesk) op reageren en dat alles bij elkaar opgeteld geeft niet echt vertrouwen.

Maar goed, ik zit er nu. Of ik er langer blijf en of ik nog meer klanten aanbreng dat hangt af van de ontwikkelingen t.a.v. de lopende problemen.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-10-2023
deblaauwn schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:51:
Vandaag zit ik op 86%, ten opzichte van mijn vorige 56% is dat een toename van 145 MB. 3Gwatchdog meet een toename van 78 MB.

Het is het kortste abonnement ooit voor mij; ik heb inmiddels een abonnement bij een andere provider aangevraagd. Ben ik ook meteen van dat idiote roaming binnen Nederland af :)
Dit is makkelijk uit te leggen. Tele2 heeft geen eigen netwerk maar koopt het in bij t-mobile. Dus zit je eigenlijk op het t-mobile netwerk. Dus 'roam' je daar. Vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Inmiddels zijn we wat verder met de verschillen....

Moeders nota bleek inderdaad betaald. Dit was dus een hick-up in "mijn tele 2".
Staat nu weer goed.

Bij mij was de oorspronkelijke order verwerkt met het vinkje bij onbeperkt SMS á € 5,- aan. Ik ben keurig, zoals afgesproken, gebeld door een tele2 medewerker, die mij zeer netjes te woord stond. Hij gaat het oplossen en wat teveel is berekend wordt met de eerstvolgende factuur verrekend.

Nog even onder voorbehoud natuurlijk; maar als het zo gaat dan is het prima, en snel opgelost wat mij betreft.

[ Voor 6% gewijzigd door albino71 op 24-06-2013 19:38 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-10 17:34

TVL

Heb daar net een abonnement afgesloten voor 1 jaar maar ik vind het een dramatisch slecht bedrijf en heb nu al heel veel spijt dat ik daar een abonnement heb afgesloten. Na dit jaar ben ik zo snel mogelijk weg hier.

Ik kan me niet aanmelden voor "mijn Tele2" de app werkt ook niet. Ik kan dus mijn dataverbruik niet zien dus
houd ik mijn hart vast voor wat komen gaat. Dit is een probleem dat zich al ruim anderhalve maand voordoet. Op het forum van Tele2 regent het ook van de klachten. Geholpen wordt je er ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAR_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-10 14:17
De mijn tele2 app heeft kort bij mij gewerkt, nu niet meer dus. (na de update werkte hij niet meer, kreeg hier ook een sms voor)
Op de website van tele2 werkt de mijn tele2 wel gewoon en daar kan je zien hoeveel je verbruikt hebt.

Het datagebruik klopt toch wel heel aardig, heb 100 min/sms en 1000mb sinds mei. De nieuwe maand begin niet op de 1e van de maand maar pas de 14e of 15e dacht ik.

Ook is mijn R van roaming niet meer tezien terwijl ik gewoon kan internetten (kan zijn dat me s3 een update heeft gehad)

[ Voor 11% gewijzigd door RAR_ op 27-06-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
RAR_ schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:07:
De mijn tele2 app heeft kort bij mij gewerkt, nu niet meer dus. (na de update werkte hij niet meer, kreeg hier ook een sms voor)
Op de website van tele2 werkt de mijn tele2 wel gewoon en daar kan je zien hoeveel je verbruikt hebt.

Het datagebruik klopt toch wel heel aardig, heb 100 min/sms en 1000mb sinds mei. De nieuwe maand begin niet op de 1e van de maand maar pas de 14e of 15e dacht ik.

Ook is mijn R van roaming niet meer tezien terwijl ik gewoon kan internetten (kan zijn dat me s3 een update heeft gehad)
Even afmelden in de app en dan aanmelden met je telefoonnummer, alleen de eerste 0 even weghalen.

Te koop....

Pagina: 1