Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalMess
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-09 23:09
Ik vroeg me af wat dit kon zijn.
Ik heb al een een SMC reset gedaan en een PRAM reset maar mijn USB aansluiting die het dichst bij de lader zit die werkt meestal nu 1-2x en daarna krijg ik de melding dat er USB apparaten zijn afgesloten of iets dergelijks en als ik de 2e USB poort probeert dus diegene die naast de SD slot zit werkt een USB apparaat totaal niet.

Onderhand heb ik 3 USB sticks geprobeerd en die werken in al mijn apparaten en mijn iPhone ook maar in die 1e poort werkt het 1 of 2 keer en in de 2e poort totaal niet.

Wat kan het zijn en wat kan ik doen?
Het betreft een MacBook Pro van Mid 2012 die 7 maand oud is ook heb ik AppleCare erbij, ik heb ook al contact gehad met Apple en die zegt dat ik het beste langs een service center kan gaan en dat dat kosteloos is maar dan moet ik juist wel de tijd daarvoor hebben aangezien ik pas klaar ben als die dicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een SMC en PRAM reset al hebt gedaan zit je wel een beetje aan het einde van je opties. Klinkt als een hardwarematig defect, los contactje bijvoorbeeld.

Er zit weinig anders op dan even tijd nemen om naar een servicecenter te gaan. Ze zijn ook op zaterdag open dus er is vast een moment te vinden dat het wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalMess
Is er een kans dat mijn MBP word ingenomen voor reparatie of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyalMess schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:27:
Is er een kans dat mijn MBP word ingenomen voor reparatie of iets dergelijks?
Die kans schat ik op 100% ja. Ze zullen hem in moeten nemen om (zeer waarschijnlijk) het moederbord te vervangen, daar zitten de USB poorten op gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:18
Afbeeldingslocatie: http://cdn.macrumors.com/article-new/2012/06/mid_2012_non_retina_macbook_pro_logic_board.jpg
Juistem, je USB zit aan het mainboard vast en moet dus vervangen worden wat wel even een paar dagen kan duren als ze het niet op Voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalMess
Aii dat is minder, het is wel kosteloos hoop ik aangezien ik AppleCare heb en nog normale garantie.
En ik kan beter mijn data eraf plukken voordat ik het erheen breng.

EDIT:

Oh ja ik heb zelf ook nog 16GB (2x8GB) RAM ingeplukt erin laten of..?

[ Voor 27% gewijzigd door RoyalMess op 10-04-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-09 15:02

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Dit zal inderdaad nog onder garantie vallen, en kosteloos vervangen worden. Handig is om sowieso een Time-Machine kopie te maken, en je RAM geheugen daar horen ze niet over te gaan zeuren ;)

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je ram-geheugen kan je gewoon laten zitten. Een time-machine backup is wel ten zeerste aan te raden, want apple neemt geen verantwoordelijkheid op zich voor je data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalMess
Zal dan een back up maken voordat ik erheen ga ;)

Maar vind dit erg vreemd, Apple zegt dat ik naar iCentre kan gaan omdat ze een erkend service punt zijn en zojuist hun gebeld en hun beginnen gelijk prijzen te noemen :o

Onderzoekskosten 7 tientjes en dan ook nog reparatie en vervanging van de onderdelen, gaf ook nog aan ik heb AppleCare en garantie en daarop antwoordde de mevrouw aan de telefoon dan moet u bij Apple zijn of u kunt bij ons langskomen en dan kijken we ernaar en maken we een offerte en ondernemen we pas iets als u hiermee akkoord gaat.

Erg merkwaardig dat Apple zegt ga maar langs en mevrouw de telefoniste roept gelijk al geld bedragen..

[ Voor 4% gewijzigd door RoyalMess op 10-04-2013 16:07 . Reden: Oh, "hun"? -> ze/hen :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

raar, onderzoekskosten doen ze meestal alleen na het eerste jaar. En die krijg je dan wel terug als het defect niet aan jou is aan te rekenen.

Oh, "hun"? -> ze/hen

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:51
RoyalMess schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:15:
Zal dan een back up maken voordat ik erheen ga ;)

Maar vind dit erg vreemd, Apple zegt dat ik naar iCentre kan gaan omdat ze een erkend service punt zijn en zojuist hun gebeld en hun beginnen gelijk prijzen te noemen :o

Onderzoekskosten 7 tientjes en dan ook nog reparatie en vervanging van de onderdelen, gaf ook nog aan ik heb AppleCare en garantie en daarop antwoordde de mevrouw aan de telefoon dan moet u bij Apple zijn of u kunt bij ons langskomen en dan kijken we ernaar en maken we een offerte en ondernemen we pas iets als u hiermee akkoord gaat.

Erg merkwaardig dat Apple zegt ga maar langs en mevrouw de telefoniste roept gelijk al geld bedragen..
Kwestie van toch echt even naar de Apple Store in Amsterdam gaan of anders naar de reseller waar je hem gehaald hebt (maar gek genoeg gok ik dat je hem van de Apple site hebt :P )
AppleCare is echt alleen bij Apple zelf, iCentre en andere resellers willen nog wel eens moeilijk doen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
Je kunt gewoon naar een reseller gaan. Je zei dat je AppleCare op je MacBook hebt zitten, dus Premium Resellers als iCentre zijn verplicht je apparatuur kosteloos aan te nemen en te laten repareren.

Dus wat Merethil hierboven zegt over AppleCare dat alleen bij Apple zelf zou zeggen is níet waar. (Ik werk zelf in een APR, dus kan het weten ;)

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalMess
Ik heb hem bij een webshop besteld maar wat wel apart was was dat er een pakbon bij zat van iCentre dus vermoed dat die webshop het bij iCentre vandaan heeft of iets dergelijks.

Zal is zien of ik vanavond kan binnenvallen bij iCentre. :)
Bedankt voor de reacties en hopen dat het meevalt.

[ Voor 9% gewijzigd door RoyalMess op 11-04-2013 14:43 ]

Pagina: 1