Advies kleine surround boxen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:41
Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een goedkoop surround setje om aan te sluiten op mijn pioneer vsx-527.

Na een beetje rond gekeken te hebben op de pricewatch kwam ik de volgende setjes tegen.

Jamo A 101 HCS 5
Pioneer S-HS100
Boston Acoustics SoundWare XS
Boston Acoustics A2310HTS

De eerste 2 zijn rond de 250€
en de andere rond de 500€

Ze moeten vooral klein zijn (eisen van de vrouw) :)

Wat zouden jullie aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wat ben je van plan om met het setje te gaan doen?

Als het gaat op het kijken van films/series is het al stukken sneller goed. De Boston Acoustics SoundWare XS worden volgens mij in reviews best aardig beoordeeld.

Wanneer ook het fatsoenlijk luisteren van muziek op je wensenlijstje staat, moet je setjes met kleine speakers vermijden. Die gaan allemaal door de mand en kunnen geen goede kwaliteit leveren. Dat is dus wel iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
Het is de bedoeling om vooral films en series. Muziek zal af en toe wel eens gespeeld worden maar echt luid gaat het nooit staan. De vraag is alleen of ik de effecten wel zal horen als ik de boxen niet luid zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Op een normaal niveau kun je uit elk formaat speakers de effecten horen. Daarover hoef je je niet druk te maken bij het formaat van de speakers. Zoals gezegd is het voornaamste waarmee je rekening moet houden het feit dat er bij kleine speakertjes qua muziek niet veel geluidskwaliteit zal zijn. Hiervan moet je jezelf dus niet veel voorstellen. Het zal allemaal best hard kunnen en behoorlijk kunnen bonken, maar mooi zal het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
Het gaat echt niet over hard muziek spelen.
Meestal kijk ik film als de kinderen liggen te slapen en dan ga ik echt niet alles open zetten.
De vraag is of het prijsverschil wel te verantwoorden is ofwel 250€ of 500€ en of je echt het verschil gaat horen. zit nu echt te twijfelen of ik voor pioneer of jamo moet gaan of ineens maar boston acoustics te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Het prijsverschil tussen de setjes is inderdaad een kwestie van het dubbele. Maar voor een setje speakers is het nog altijd een relatief bescheiden bedrag. Voor films en series zal het allemaal wel prima zijn. Koop dan wat je mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
Bedankt voor de info. Volgende stap is overleg met de vrouw welke ze mooi vindt :)
Pagina: 1