Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers,
mijn vader heeft van de week een Medion pc gekocht bij de welbekende supermarkt.
Er staat vanaf fabrieks af aan windows 8 op.
Deze staat op de de C:\ schijf en de Documneten kan je op de D:\ schijf schrijven als je het pad van de map aanpast. D:\naam\Mijn documenten, D:\naam\Mijn Afbeeldingen, etc.
Nu is het zo dat de Windows herstel procedure de computer naar de fabrieks instellingen brengt.
Dit heeft mijn vader gedaan.
De standaard ruimte op de C:\ partitie is 60GB, dit is ook ruim voldoende voor Windows 8 64-Bit, deze heeft immers maar 20 GB nodig. Als je dan nog wat office programma's en dergelijke wilt instaleren dan heb je nog steeds ruim voldoende GB's.

Na de fabrieks instellingen terug op de pc te hebben gezet staat dat er nog maar een 20GB van de 60GB beschikbaar is. Er is dus 40GB weg geschreven aan data. Er staat echt alleen windwos 8 op en de standaard programma's van Medion. Als ik in het "Programma verwijderen of wijzigen" menu kijk zie ik niet meer dan noodzakelijke software op de pc. En als ik de MB,s van de standaard Medion programma's op tel kom ik op 2 GB uit.

Dit zou dus betekenen dat er circa 20GB (Windows 8) en 2GB (Medion software) op de C:\ schijf zou moeten staan. Ipv een dikke 40GB van de 60GB die de partitie groot is.

Weet iemand van jullie raad met dit "probleem"?

Groeten en alvast bedankt voor de hopelijk goede oplossing.

Ruurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 20:18
Staat er niet toevallig een 'windows.old' map op de C: schijf?
Je hebt namelijk de mogelijkheid om de oude bestanden te bewaren, en deze worden volgens mij op die manier bewaard.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 10:42
Wat Antony zegt. Mocht je er niet uitkomen, download dan even een disk analyzer. Ik gebruik zelf de disk analyzer van Glary Utilities. Hiermee kun je zien waar de verbruikte ruimte van je HD naartoe gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Doe eens een Disk Cleanup op je C-disk en kies in het volgende scherm voor Clean up system files. Welke entries staan daar en hoe groot zijn ze?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Pagefile, hibernation file om maar wat dingen te noemen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee de Windows.old map staat er niet op. Had ik idd even moeten vermelden in de rginele post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Staan de Pagefile en de Hibernation file niet in de windows installatie van zon 20 gb zelf dan?

Let even op het zogenaamde dubbelposten. Het is handiger en netter om als je zelf de laatste bent die gereageerd heeft, even je laatste post aan te passen, in plaats van het maken van een nieuwe post :)

[ Voor 52% gewijzigd door Question Mark op 10-04-2013 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:22
Tooltje downloaden in installeren; TreeSize Free van JAM. Rechterklik op je C: schijf, TreeSize uitvoeren als admin en je ziet waar het verbruik zit.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 23:36:
Staan de Pagefile en de Hibernation file niet in de windows installatie van zon 20 gb zelf dan?
nee, de standaardgrootte van die bestanden is ook nogal afhankelijk van de hoeveelheid RAM van de computer

[ Voor 56% gewijzigd door begintmeta op 09-04-2013 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMike261
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-11-2021
Crahsystor schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 23:39:
Tooltje downloaden in installeren; TreeSize Free van JAM. Rechterklik op je C: schijf, TreeSize uitvoeren als admin en je ziet waar het verbruik zit.
TreeSize is een goede tool om uit te vinden waar deze data zich bevind.
Aan de hand daarvan kun je vervolgens verder kijken wat de mogelijke oplossing hiervoor is :)

Wel belangrijk als admin te draaien om overal toegang te krijgen, al dacht ik dat TreeSize zelf voorstelt om als admin te herstarten als hij ergens tegen permissie problemen aanloopt.

Daarnaast is CCleaner een goede tool om overbodige data op je PC to vinden en op te ruimen. Wel handig om even goed de settings te controleren (simpele checkboxes) zodat je geen data verwijdert die je toch had willen houden (wachtwoorden, cookies, bestanden in download map etc.)

CCleaner zal overigens geen data verwijderen die je pc kan slopen :)
Op standaard settings zal je hoogstens wat cookies / wachtenwoorden / etc missen dacht ik.

Hibernation en pagefile zijn afhankelijk van je instellingen :) op default vaak afhankelijk van hoeveelheid RAM.
Is dus aan te passen :)

[ Voor 7% gewijzigd door MadMike261 op 10-04-2013 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 23:35:
Nee de Windows.old map staat er niet op. Had ik idd even moeten vermelden in de rginele post.
Wil je nog even reageren op BtM909 in "Windows 8, 40 Gigabyte?!"

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1