hard drive values veranderen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietertjeeuh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-07 19:02
Hallo ik heb zojuist windows 7 opnieuw geinstalleert maar kwam erachter dat ik blijkbaar op drive C: 200 gb heb en drive D: 731 gb het is allebij op 1 harddisk ik wil graag die 731 gb op drive C: hebben en 200 op drive D: is hier een oplossing voor?

mvg,
Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:13
Het is gemakkelijk op te lossen via de in Windows 7 ingebouwd tool: Disk Management.
Te vinden onder: Control Panel -> System and Security -> Administrative Tools -> Create and format hard disk partitions.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMike261
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-11-2021
Dacht inderdaad dat het mogelijk was om de toegewezen drive letters te veranderen via Disk Management.
Hoewel ik niet weet of je dit zomaar kunt doen bij de partitie waar je Windows vanaf draait.

Het is hierbij wel zo dat de Windows installatie dan ook achter de D drive komt te staan.
En ik weet niet wat de impact hiervan is met betrekking tot registry etc waardoor je installatie omzeep gaat.

Aangezien je net opnieuw Windows hebt geinstalleerd is het misschien makkelijker om het opnieuw te doen?

Alternatief is een programma als Partition Magic om de grote van je parities aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znisses
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-02-2023
Zoals aangegeven kun je met disk management dit te doen maar dan zou ik wel de D: partitie resizen naar 200 Gb en de vrije ruimte aan je C: partitie toevoegen. Ik weet niet hoe solide windows7 omgaat met veranderende drive letters maar ik verwacht daar een boel problemen mee.

Misschien dat een dedicated partition manager beter maar disk management van windows zou het gewoon moeten kunnen.

Just another cog in the murdermachine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

MadMike261 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:17:
Alternatief is een programma als Partition Magic om de grote van je parities aan te passen.
Partition Magic is een bejaard product en mag absoluut niet meer voor recente Windows versies gebruikt worden. En veranderen van de drive letter van de drive waar Windows op staat is niet een goed idee. Dat gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:13
Ik doelde eigenlijk gewoon op de ene partitie kleiner maken, en de vrij gekomen ruimte toevoegen bij de andere partitie? Niks met drive letters aanpassen, want voor een C schijf is dat idd om problemen vragen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:35

TheVMaster

Moderator WOS
Znisses schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:25:
Zoals aangegeven kun je met disk management dit te doen maar dan zou ik wel de D: partitie resizen naar 200 Gb en de vrije ruimte aan je C: partitie toevoegen. Ik weet niet hoe solide windows7 omgaat met veranderende drive letters maar ik verwacht daar een boel problemen mee.

Misschien dat een dedicated partition manager beter maar disk management van windows zou het gewoon moeten kunnen.
Helaas gaat dat niet werken. De 'vrijgekomen ruimte' van je D partitie staat 'aan het eind' en is niet zondermeer aan je C schijf toe te voegen. Misschien kun je je disk nog omzetten naar 'dynamisch', waarna het misschien wel mogelijk is..
Pagina: 1