Power LAN kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Topicstarter
Heren en dames.

Ik heb een IP TV kastje, en die zit nu via WiFi aangesloten. Werkt voor geen meter (na 30 cm beton geen signaal meer).

Kabel trekken kan / mag niet van de klant.

Enige oplossing is Power LAN.

Het IP TV kastje trekt rond de 2 Mbps, met uitschieters naar 8 Mbps bij Full HD of 3D kanalen. Niet meer!
Is getest, en gecontroleerd.

Dus als ik deze snelheid haal, is het al goed.

Ik heb wat rond gekeken, en veel reviews gelezen, maar kom er toch niet uit welke te nemen. Ik wil geen
el cheapo apparaat. De klant heeft er geen probleem mee om wat geld uit te geven, als het maar werkt.

Kunnen jullie iets adviseren, ook met name omdat het bijna 100% zeker is, dat het over verschillende groepen gaat, misschien zelfs over 3 fasen (dat moet ik nog controleren).

Dus ik heb alleen één aansluiting nodig, snelheid maximaal 8 MBps is voldoende.

Haik

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 203842 op 09-04-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik maak zelf veel gebruik van PowerLAN producten en begin er meer en meer vanaf te stappen, zeker ivm HD streams (hoeft niet eens FullHD te zijn)

Het ene moment werkt alles prachtig en heerlijk en haal je acceptabele snelheid 4/5 MB p/s (megabyte) met 2 AV200+ adapters (Devolo, Netgear, Sitecom, merk maakt niet zoveel uit het gaat om de standaard) en het volgende moment haal ik 450Kbps

Maar het moet gezegd worden: ik heb ALTIJD verbinding ;-)

Gebruik uiteraard adapters van hetzelfde merk bij elkaar, dus 2 adapters van Devolo of 2 adapters van Netgear of 2 adapters van Sitecom.

Tegenwoordig zijn er ook adapters die 500Mbps doen (Netgear) en die geven wel iets meer bandbreedte, maar ook daarvoor geldt dat het storingsgevoelig blijft.

Het heikele punt is echter gebruik over meerdere groepen en fasen, dan kan het hele zooitje in elkaar storten en geef ik je geen enkele garantie dat het betrouwbaar is.
Vertel de klant dat kabel trekken de beste optie is en dat je anders ook geen enkele garantie geeft. Gaat hij dan nog niet overstag, of lukt het niet ivm die 30 cm beton (lange boor is tegenwoordig ook zo gehuurd) , zorg er dan voor dat je bijvoorbeeld 2 switches verbindt met powerlan en trek vervolgens kabels vanaf de switches naar het iptv kastje. Zo houd je de verbinding tussen de powerlan adapters zo klein mogelijk en heb je (hopelij)k minder kans op storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:05
Gezien hierbij latency niet heel belangrijk lijkt, is het een idee om meerdere wireless repeaters te gebruiken om de afstand draadloos te overbruggen? Dat zal zeker werken, is in bandbreedte snel genoeg, alleen heeft mogelijk een wat hoge latency. Ben niet heel bekend met IPTV maar dit lijkt mij geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Als het echt 8 mbps is dan wil dat prima. De enige powerlan brug (die overigens dit jaar al 5 jaar oud wordt) die we hebben thuis (die over meerdere groepen loopt) haalt 25 mbps. Ping intern ligt rond de 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-07 10:18
Same here. Ik werk met een PowerLAN van b.g. naar 2e etage en dat is over 2 verschillende groepen. De verbinding is stabiel rond 40Mbs met een latency van 10 ongeveer. Setje is van Sitecom

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor