Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janao
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 13:15

Janao

Dog Clubbing Cat

Topicstarter
Ik heb laatst een MSI HD6970 Lightning TwinFrozr III gekregen van een collega.
nou is dat op zich best een gave kaart (ik weet, hij is al wat ouder) maar de kaart heeft een probleempje.

er zit normaliter een schakelaartje op de PCB zodat je van Bios kan wisselen.

Afbeeldingslocatie: http://www.dominionwaves.nl/pictures/Tweakers.net/11_msi_pinr_big.jpg

maar die ontbreekt bij mij.

Afbeeldingslocatie: http://www.dominionwaves.nl/pictures/Tweakers.net/2013-04-09_19.31.37.jpg

nou was ik daar wel van op de hoogte toen ik deze kreeg dus dat is het probleem niet.
maar nou wilde ik graag die video kaart weer aan de praat krijgen en dat zou volgens mij moeten kunnen door die contactpuntjes kort te sluiten.

nu wil ik alleen zeker weten (en ik hoop dat iemand mij daar mee kan helpen) welke contact puntjes ik moet verbinden.

ik gok dat ik gewoon (zie onderstaande foto) puntje 1 en 2 en puntjes 3 en 4 kan verbinden (volgens mij zijn puntjes 1 en 3 ook gewoon het zelfde pinnetje

Afbeeldingslocatie: http://www.dominionwaves.nl/pictures/Tweakers.net/2013-04-09_19.31.37-2.jpg

ik hoop dat iemand mij gerust kan stellen voor ik aan het solderen ga. O+

ik heb al gezocht op internet, maar ik kan niet veel meer vinden dan "hey dit knopje is awsome!"

I am not responsible for any harm or damage to you or your computer caused by the above message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-07 16:32
Zover ik kan zien heb je hier met een ON - ON - ON switch te maken. Waarvan alleen de onderste 4 pinnen zijn vast gesoldeerd, de bovenste 4 zijn geknipt.
Dus wat je zegt is goed, als je 3 en 4 verbind dan doet hij het gewoon :)

Maar de andere stand ben ik niet zeker van, omdat het lijkt alsof de 4e pin aan de rechter kant met niets verbonden is.

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/MSI/HD_6970_Lightning/images/biosswitch.jpg

Maar met 3 en 4 verbinden zit je gewoon safe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janao

Janao

Dog Clubbing Cat

Topicstarter
als ik het dus goed begrijp heeft de schakelaar dus origineel 8 pinnetjes die geschakeld kunnen worden maar daar hebben ze er gewoon de bovenste rij vanaf geknipt.

en zijn pin 1 en 3 dus niet met elkaar verbonden

maargoed, ik zal vanavond eens een soldeerstift warm maken, ik zal je het resultaat melden.

I am not responsible for any harm or damage to you or your computer caused by the above message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janao

Janao

Dog Clubbing Cat

Topicstarter
Goed, het is gelukt om de video kaart aan de praat te krijgen.

het was nog even schrikken want de contactpuntjes die smolten toen ik de soldeerbout er tegen aan hield.
maar na wat prutsen zit er nu een niet onaardige verbinding tussen.

hierdoor wilde de video kaart weer werken maar toen stuite ik op een heel ander probleem met deze kaart.
hij word gewoon bijzonder warm. |:(

als ik in windows zit dan is de temperatuur redelijk normaal (+/- 55 graden)

(let wel: ik heb een 120mm fan in de bodem van mijn kast, een 140mm fan in het zijpaneel en een 140mm fan aan de voorkant van de kast die allen frisse lucht in de ruimte onder de video kaart blazen.)

maar als ik EvE-Online opstart, dan schiet de temperatuur omhoog naar 80+ graden en als de GPU 83 graden aantikt dan crashed de driver.
Hierdoor zakt de temperatuur eventjes naar 70 graden maar klimt snel weer op naar 80+ graden en crashed weer. :'( dit gebeurd zo'n 5 keer en daarna houd hij er helemaal mee op.

na wat onderzoek op internet las ik een stukje over dat de cooler door z'n eigen gewicht wat scheef zakt waardoor deze geen goed contact maakt met de GPU. 8)7

dus nadat ik met een touwtje de cooler weer recht trok bleef de kaart inderdaad wat cooler en kwam eigenlijk niet meer boven de 72 graden des ondanks is de driver toch nog een aantal keer gecrashed (niet zo vaak en zoveel als eerst) dus dat geeft mij te denken dat de video kaart al een aardige opdonder gehad heeft.
alleen als ik AL mijn fans op VOLUIT laat blazen dan blijft de kaart onder de 70 graden en is er mee te gamen.
maar aangezien dat het geluid geeft van een straaljager die 2 straten verderop aan het opstijgen is, is dat niet echt een optie...

overigens werd door de warmte die geproduceerd werd door de video kaart, de rest van het systeem ook bijzonder warm. zelfs zo warm dat mijn CPU begon te klagen

al met al, heb ik besloten om deze video kaart niet te gaan gebruiken...
wat best jammer is, want op papier is deze kaart veel beter dan mijn huidige video kaart.

[ Voor 1% gewijzigd door Janao op 12-04-2013 08:39 . Reden: toevoeging details ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07 14:24

Fordox

00101010

je kunt hem nog proberen te reseaten.
koeler opnieuw monteren met verse pasta :)

en onderklokken/ondervolten is ook nog een optie.

[ Voor 24% gewijzigd door Fordox op 12-04-2013 09:32 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.