Mediaplayer of PC aansluiten? Wat beste oplossing voor TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511321

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede, betaalbare mediaplayer.
Maar heb hier 0,0 % verstand van.
Gelukkig heb ik wel verstand van computers :*)

Ik had de eminent 7282 gekocht omdat ik dacht dat het een recent
apparaat was. Stond op vergelijkingssite als model van feb.2013.
Niet dus. Een 2011 model. :')
Bevat de Realtek chipset RT1185.
Bij navraag bleek dat er nog een Realtek chipset RT1186 is, die sneller zou zijn.
Over de 100 euro.

Wat geeft nu de beste blueraykwaliteit voor films die ik vanaf mijn HDD wil afspelen? :?
Een Mediaplayer of kan ik net zo goed een pc aansluiten aan mijn tv en VLC gebruiken
of iets dergelijks?

Iemand tips of uitleg? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 505102

Persoonlijk zou ik gewoon een mediaplayer kopen, bijvoorbeeld de Western Digital WD TV Live. Alleen wat bedoel je met Blu-Ray kwaliteit? Gewoon 1080p of echte Blu-Ray bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedoel echt blueray films van 20gig of meer...
Mijn tv kan prima 1080p aan, maar merkte toch dat het beeld een beetje haperig was bij die mediaplayer,
of dat het geluid niet synchroom liep met het beeld.
Ik wil graag een recente mediaplayer..maar die kastjes zien er allemaal hetzelfde uit.
Model uit 2011 lijkt me toch wat verouderd :/
Realtek 1186 chip beetje recent?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 511321 op 09-04-2013 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb ondertussen een goede mediaspeler gevonden denk ik :)
Realtek 1186 kan 3D-films aan dus heb hier wel vertrouwen in.
Trouwens mediaspeler van een Nederlands merk. Ga verder geen reclame maken..
ook als beste reviewed maart 2013 op een consumentensite, dus redelijk recent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Ik heb zelf al anderhalf jaar een acryan hd 2 en ken er alles op afspelen geen haperingen bij blu ray , heb zelf de star wars serie geript op de hdd ruim 24 gb per film en speelt ze perfect af.
Jammer alleen is dat de firma ac ryan in NL niet meer bestaat.
Ik lees goede dingen over de popcorns en de dune's de community's zijn ook vrij groot dus is zat over te vinden ze zijn helaas wel wat duurder.
Een htpc is ook erg makkelijk heb tijden een eigengemaakte pc gebruikt die ik opgebouwd heb uit een e 5200 core duo 2 gb ram en een nieuwer low profile video kaartje en daar dan xbmc op werkte ook perfect.
Ik kan niet zeggen wat de beste kwaliteit had kon het verschil niet echt merken.
Voordeel van een media player vind ik de maat en mijn vrouw kan het ook bedienen ;)

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-06 08:03
Popcorn is inderdaad wat duurder, en als je geen geavanceerde ''extra functies'' wil, is een ACRyan of Eminent, WD Live TV ook prima voor je. Alles zal 1080p content vloeiend afspelen, er zit geen mega groot verschil tussen de 1185 en 1186 chip, gewoon een nieuwe versie maar dat betekent niet meteen dat de oudere versie geen HD zou kunnen weergeven. Gebruik zelf een eminent, versie van vorig jaar geloof ik maar speelt BluRay rips ook prima af, hetzij zonder menu maar dat doen maar weinig mediaplayers zeker in dat budget.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390011

Ik ben naar winkels geweest en heb me laten informeren over de Xstreamer Sidewinder 3 (ca.Eur 150,-), Popcorn A300 (ca.Eur 230,-) en Medi8er 10003D (ca. Eur 200).

Huidige opstelling:
Panasonic 3D TV (alleen Divx zelfstandig afspelen), Onkyo 708 reciever, blu ray speler (aangesloten op Onkyo). Onkyo aangesloten via 1 HDMI kabel op TV. Home cinema werkt perfect. Ook kan ik 3D films via blurayspeler, via onkyo afspelen op TV.
Al mijn muziek en films staan op (wat oudere) PC (en films op heleboel dvd's). Gebruik vooral Itunes (synchroniseren ipad en ipod). Ipod kan ik aansluiten op Onkyo. Films via DVD schijf en afspelen via Buray speler.

.

Wat ik wil:
alle muziek en (3D) films van allerlei verschillende formaten die ik digitaal heb, streamen via Onkyo naar TV. Zowel normale DVD kwaliteit als bluray (3D) kwaliteit zodat ik niet meer met DVD schijfjes hoef te werken. Ook direct via onkyo toegang tot muziek. En ook niet dat ik PC aan moet zetten. Wel wil ik muziek via tunes blijven synchroniseren met ipod.
Ik ben zover dat ik dus via netwerk laat doen. Dus op een NAS oid (?) of even in mijn eigen worden: een externe harde schijf waar ik allesop wil plaatsen. Deze harde schijf aansluiten op modem (in meterkast) (ziggo); media player verbinden met modem (in meterkast) en (in woonkamer) Media player op Onkyo aansluiten (hdmi). (dus mediaplayer zou dus media op NAS/harde schijf moeten vinden). En afspelen maar zou ik zeggen: als het om muziek gaat direct via de Onkyo; als het om (3D) films gaat du op TV
Omdat alles in een kastje komt te staan is het uiterlijk niet zo belangrijk.
Via PC (wat dus media zou moeten vinden op de NAS/harde schijf die aangelsoten is op modem) zou ik ook nog muziek via itunes moeten kunnen afspelen en latsen synchroniseren met ipod ed.
Budget (EUR 200-250)

Vragen:
Gaat wat ik wil zo werken of is dit wat simpel geredeneerd?
Welke mediaplayer is beste? Moeten mediaplayer en schijf geintergeerd zijn of maakt dit niet zoveel uit?
Qua functionaleit weet ik wel wat ik wil, maar waar moet ik op letten bij technische specificaties van mediaplayer (bijv. snelheid,geheugen of wat maar dan ook)?
ZIjn bovengenoemde mediaplayers geschikt of zijn er andere (betere)? Alle advies is welkom!
Alvast bedankt!
Pagina: 1