Oude pc onderdelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burakius
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-12-2024
Halllo beste mensen,

Ik zoek onderdelen voor een verouderde computer. Echter is het nogal moeilijk om te vinden op het internet.

Ik heb namelijk een pc met een moederbord : Intel Q57 express chipset.

De onderdelen die ik hiervoor nodig heb zijn: RAM geheugen en een (platte) hardeschijf.

Is er ergens een site ofzo waar ik zulke spullen kan vinden?

Wil deze graag helemaal opbouwen voor mijn oom. Dank julie wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:55

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

jazeker is die er! http://tweakers.net/aanbod/ hier staan wel HDDs op en RAM geheugen kun je wel meer vinden. (eventueel ook nieuw), want 't is gewoon DDR3 Ram, zoek in je support list van het betreffende moederbord (welke is 't precies?) op welke geheugentypes het ondersteund.

die HDD kun je ook gewoon nieuw kopen! wat bedoel je met een platte hardeschijf?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burakius
NLBUURMAN schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 20:53:
jazeker is die er! http://tweakers.net/aanbod/ hier staan wel HDDs op en RAM geheugen kun je wel meer vinden. (eventueel ook nieuw), want 't is gewoon DDR3 Ram, zoek in je support list van het betreffende moederbord (welke is 't precies?) op welke geheugentypes het ondersteund.

die HDD kun je ook gewoon nieuw kopen! wat bedoel je met een platte hardeschijf?
Dat is een MS-7557 ver 1.0 :O

Nooit aan gedacht eigenlijk om de support list te bekijken. Heb wel al geprobeerd wat op te zoeken, echter is het moeilijk te vinden.

Platte HDD bedoel ik mee, dat het moeilijk is om een HDD erin te zetten. Is nogal weinig ruimte. Ik ga het eens proberen met een oude HDD hier, maar het is even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als er weinig ruimte is kun je ook een 2.5" HDD of evt SSD pakken. Die krijg je meestal wel weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burakius
Dit is wat ik er over gevonden heb: http://www.ctechinfo.net/boards/msi/columbus.php

Ik weet dat het een i5 heeft, echter niet precies welke :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:43
Als 'platte' HDD kan je eventueel een recente 40 of 80 gb drive proberen. De laatste series bevatten slechts 1 platter voor de hele drive. Hierdoor zijn ze de helft dunner dan een normale HDD.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burakius
Nou heb in ieder geval gevonden dat het dus inderdaad ddr3 geheugen heeft. Nu nog ergens vinden hoeveel MHZ dit ding aankan. En dan is elk ddr3 goed? (rekening houdende met mhz).

Het is echt onmogelijk te vinden een support list...

[ Voor 13% gewijzigd door Burakius op 09-04-2013 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burakius
Pagina: 1