Ik heb een content.php vanuit waar ik een ajax.php aanhaal bij bepaalde situaties. Normaal zou ik alle javascript code in de header plaatsen, echter als de ajax.php nog niet is aangeroepen zijn bepaalde objecten nog niet in beeld en werkt het geheel niet. Vandaar dat een specifieke javascript code in de ajax.php staat.
Echter kan het ook voorkomen dat de ajax.php meerdere malen wordt geladen. Wat er dan gebeurt, zie ik via de console log, dat de javascript code meerdere malen wordt afgevuurd. Dus voor iedere keer hjet laden van de ajax.php een keer extra. Is er een manier om dit te voorkomen of vast te stellen of bepaalde javascript code al actief is?
Om het probleem nog wat meer duidelijk te maken, de volgende code staat als voorbeeld in de ajax.php:
Wat ik dan in de console zie bij bijvoorbeeld een enkele klik:
Het lijkt alsof er verschillende instanties naast elkaar leven en dus acties spuwen.
Echter kan het ook voorkomen dat de ajax.php meerdere malen wordt geladen. Wat er dan gebeurt, zie ik via de console log, dat de javascript code meerdere malen wordt afgevuurd. Dus voor iedere keer hjet laden van de ajax.php een keer extra. Is er een manier om dit te voorkomen of vast te stellen of bepaalde javascript code al actief is?
Om het probleem nog wat meer duidelijk te maken, de volgende code staat als voorbeeld in de ajax.php:
code:
1
2
3
4
5
| <script> var handledCount = 0; console.log('aantal:' + handledCount); handledCount++; </script> |
Wat ik dan in de console zie bij bijvoorbeeld een enkele klik:
code:
1
2
3
| aantal:1 aantal:1 aantal:1 |
Het lijkt alsof er verschillende instanties naast elkaar leven en dus acties spuwen.
[ Voor 23% gewijzigd door Erhnam op 09-04-2013 20:34 ]
http://www.xbmcfreak.nl/