Toon posts:

Phillips 7008 of 8007

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk een keuze te moeten gaan maken tussen de 46/47inch 7008 (nieuw model) en de 8007 van Phillips.

De 8007 kost 1350,- en de 7008 (via omweg) 1149,- euro. Van beide tv's spreekt het design me erg aan, maar wat is kwalitatief gezien de beste keuze? Verkoper gaf aan dat de nieuwe phillips tv's kwalitatief minder zijn dan de het voorgaande jaar. Zei dat het dezelfde modellen waren als LG en ondersteunde dit door aantal uiterlijke kenmerken aan te wijzen. Is er werkelijk sprake van achteruitgang of kan ik beter voor nieuwste model gaan 7008 die normaal gesproken ook nog stukje duurder is?

De smart en 3d functies van de TV zijn niet zo belangrijk, de beeldkwaliteit en design staan voorop. Wat zijn de belangrijkste verschillen waarop ik mijn keuze moet baseren?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zou zeggen geen van beiden. Philips is tegenwoordig geen Philips meer. Ze hebben hun tv activiteiten overgedaan aan het Chinese TP Vision, welke er nog wel de oude merknaam op mogen zetten. De kwaliteit is niet meer die van vroeger. Zeker met het door jou genoemde budget kun je stukken betere tv's kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Bij verkoper kom ik dan op Samsung uit maar de 2012 lijn vind ik niet mooi en de 2013 lijn te duur. Maat televisie mag niet groter zijn dan 46/47 inch anders had me Panasonic wel wat geleken maar 50inch is gewoon te groot

• S1NN3D
  • Niet online
Met jou budget zou je ook naar de nieuwe Panasonic 42" ST60 en GT60 kunnen gaan kijken liggen (bijna) in de winkels. Is iets kleiner maar zijn wel top tv's.

Verwijderd

Topicstarter
Vanavond in winkel wezen kijken, helaas waren nieuwe modellen nog niet binnen. Van de oude modellen hing er een showroommodel van de VT50 van 50inch, voor 1250,-

Bij tweede winkel hing er geen enkele plasma van Panasonic, maar in het magazijn stonden nog ST50 modelen maar alleen in 50inch variant. Design is stuk minder dan de VT maar prijs van €850,- is wel erg aantrekkelijk. Daarnaast kreeg ik nog korting op een playbar waardoor ik voor 1450,- klaar ben. Prijstechnisch volgens mij erg interessant. Vraag me nu alleen nog af of de overgang van 32inch naar 50inch niet te is, zeker op een kijkafstand van 3,5m.

• S1NN3D
  • Niet online
De VT50 is imho de beste tv van 2012. De ST50 is de tv met de beste prijs/kwaliteit-verhouding. In beide gevallen zul je een topaankoop kunnen doen. Of 50 inch te groot is voor je kijkafstand is persoonlijk. Het is iets aan de grote kant maar aan de andere kant, went dit waarschijnlijk best snel.

In je laatste post heb je het ook over een Playbar. Een soundbar is sowieso overrated qua geluidskwaliteit en zal alles behalve een volwaardige vervanger zijn van een audio installatie. Ja, het zal beter klinken dan het geluid van de tv maar het blijft behelpen. Voor hetzelfde geld kun je ook betere spullen kopen. Houdt er ook rekening mee dat een Playbar niet kan om gaan met DTS en de nog betere varianten van dit formaat.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:48:
Vanavond in winkel wezen kijken, helaas waren nieuwe modellen nog niet binnen. Van de oude modellen hing er een showroommodel van de VT50 van 50inch, voor 1250,-

Bij tweede winkel hing er geen enkele plasma van Panasonic, maar in het magazijn stonden nog ST50 modelen maar alleen in 50inch variant. Design is stuk minder dan de VT maar prijs van €850,- is wel erg aantrekkelijk. Daarnaast kreeg ik nog korting op een playbar waardoor ik voor 1450,- klaar ben. Prijstechnisch volgens mij erg interessant. Vraag me nu alleen nog af of de overgang van 32inch naar 50inch niet te is, zeker op een kijkafstand van 3,5m.
Als de ST50 nieuw in doos staat en inderdaad voor die prijs te krijgen is, zou ik daar niet over nadenken en het doen. De ST50 is ook in mijn ogen de beste televisie van 2012 als je kijkt naar prijs / kwaliteit verhouding. Qua beeldkwaliteit heb je ook niet eens een televisie die veel onderdoet aan de VT50 van Panasonic wat door velen gezien wordt als de beste televisie van dat moment.

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Ik heb gister de Philips 42pfl7008 binnen gekregen, en ik ben tot dusver zeer tevreden over het apparaat. Ambilight bevalt goed, het design is mooi een het beeld zeker ook!

Verwijderd

Topicstarter
Ben er bijna uit, keus is nu nog tussen (nieuwe) 50VT50 en de 50ST60. De ST50 is afgevallen wat vind het design niet mooi genoeg, vrees dat ik er spijt van ga krijgen. Wat betreft prijs ontlopen ST60 en VT50 het elkaar nauwelijks iets? Kan alleen nog geen review vinden van de ST60. ST60 kost 1199 en de VT50 1239.

Heb nog geen review van de ST60 gezien maar verwacht dat VT50 beste keus is, en design is zeker mooier.

Nog wel packagedeal gehad icm playbar maar die kan ik bij de VT50 ook krijgen. Vraag overigens nog wel af of het nodig is een wandsteun van 100,- te kopen. Tv hoeft alleen vlak tegen de muur te hangen?

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
HDTVTest heeft een professionele review over de ST60.

Verwijderd

Topicstarter
Beslissing genomen en de 50VT50 besteld.Wel flinke stap vanaf 32inch maar zal vast wel wennen. Nu nog wel op zoek naar juiste muurbeugel? Iemand suggestie voor niet onnodig dure (vaste) beugel?
Pagina: 1