Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• JoannisO
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-10 19:17
Hallo,

Ik heb een zusje die niet altijd even handig is... Ze heeft laatst haar smartphone op de grond laten vallen waardoor haar scherm kapot ging. Ze was nooit helemaal een liefhebber van haar toestel.
Ze gebruikt een oud(er), goedkoop toestel (zonder touchscreen) voor het bellen en SMS'en en gebruikt(e) haar smartphone voor het lezen van Anime, Skype en Whatsapp.
Ze heeft eerder al een goedkope telefoon in het water laten vallen.

Mijn zusje zoekt nu een telefoon die:
- Water-"proof" is
- Een modern OS heeft dat in staat is Anime te lezen en via skype en whatsapp met vrienden te chatten en natuurlijk kan internetten (Minimaal Android 2.2 denk ik)
- Een toetsenbordje heeft (zij het querty, zij het https://encrypted-tbn2.gs...aOxh2OxQOcH1LFXat3ydZJZTH zo'n ding toetsenbord)

En als het kan uitklapbaar i.p.v een vlak scherm.

De smartphone hoeft geen games te kunnen spelen.
En als het kan rond de 400 euro (of minder) kosten maar het mag meer zijn.

Ik zelf weet niet waar ik moet beginnen met zoeken en ben geen geavanceerde smartphone gebruiker (ik blijf liever bij mijn PC en laptop en een smartphone voor er bij :) ) Ik gok dat de price-range misschien wat te laag is ingeschat, maar ik heb niet genoeg verstand van de android-markt om hier een goed oordeel over te geven.

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Er zijn weinig tot geen smartphones die waterproof zijn, tenminste in je pricerange. De Xperia Z ligt ver boven je budget, Een optie is de XCover van Samsung, maar je krijgt dan niet echt waar voor je geld.

Je moet je zusje gewoon leren voorzichtiger te zijn.

http://tweakers.net/categ...LaxhaGRko6SsamxiVJsbW0tAA

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-11 20:40

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-11 18:12

MBV

Heb je voor de waterdichte smartphones geen 'hoesjes' met ingebouwd toetsenbord?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Chris Smoove schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 19:54:
Er zijn weinig tot geen smartphones die waterproof zijn, tenminste in je pricerange.
pricewatch: Motorola Defy Zwart
pricewatch: Motorola Defy+ Zwart
pricewatch: Motorola Defy Mini XT320 Zwart
En je hebt nog de Xperia V's en Xperia Go's en Samsung Xcover 2's
De Xperia Z ligt ver boven je budget.
Is via de V&A al voor dat bedrag te krijgen met dat grote aanbod, tevens mag het budget 'meer zijn'
Maar alle genoemde telefoons hebben geen fysieke qwerty :)

Waterdicht en een fysieke qwerty gaat gewoon niet samen, grote kans op water wat naar binnen komt :)
En je hebt natuurlijk verschillende soorten 'waterdicht'... Wat heb je nodig? Spatwater, altijd, 1 meter of...?

[ Voor 34% gewijzigd door CLB op 09-04-2013 23:27 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 22:23
Je kan ook Swiftkey installeren. Je hebt dan weliswaar geen 'echt' qwerty toetsenbordje, maar typo's behoren wel tot het verleden.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een Blackberry 9900 of 9790 met een waterproof case?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:24

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Kreeg 'm niet gevonden, die is tof ja :p

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-11 00:45
Even in Mobiel Aankoopadvies gezwierd

• roelke
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-11 17:01
Eventueel inderdaad een Iphone in een Ottorbox armor of defender case.
Die kunnen heel wat hebben.

I've GoT a solution

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:24
Ik heb mijn bericht hierboven wat aangepast.

Ook is de Motorola Defy Pro misschien een optie.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:42

Compizfox

Bait for wenchmarks

Misschien toch eens leren typen op een touchscreen? Kwestie van een goede IME zoals Swiftkey gebruiken.

Zoals CLB duidelijk maakt zijn er meer dan genoeg waterdichte smartphones die niet al te duur zijn :)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-11 16:01
Ik vraag me af of het zich wel loont om 400 euro uit te geven aan een telefoon die eruit ziet als een blok beton (zoals menig model hierboven genoemd). Nu weet ik niet in hoeverre ik het verhaal van "de onhandige zus" met een korreltje zout moet nemen, maar is het niet verstandiger om eerst eens te zeggen dat ze enigszins voorzichtig met haar telefoon moet omgaan? Daarbij, als ze inderdaad echt onfortuinlijk onhandig is met die dingen, dan lijkt me een uitklapbaar toetsenbord een eenvoudige plek voor schade, oftewel: toch eens heroverwegen of dat wel zo slim is.

Verder, hoe vaak komt het voor dat ze een telefoon sloopt? Is dat ding binnen een maand kapot/verzopen, of gebeurt het zeg om het jaar? Wanneer dat laatste van toepassing is zou ik zeggen: koop geen dure telefoon, neem een goedkope(re) die enigszins een stootje kan hebben en accepteer dat deze waarschijnlijk niet langer dan een jaar te gaan heeft. Koop je een telefoon van 100 euro die om het jaar stuk is, heb je nog altijd 4 jaar voordat je aan het bedrag van 400 euro zit. Met als bijkomend voordeel dat je steeds een wat meer actueel model hebt. Want ik vraag mij af of, ook al neem je een 400 euro dure zeer robuuste telefoon, of die telefoon die 4 jaar haalt (ze wil iets anders, gaat toch kapot, accu begeeft het).

Daarnaast is zo'n super robuuste telefoon wel lekker stevig, maar die dingen zijn formaat koelkast en zien er meestal niet uit (vind ik dan). Al met al lijkt het mij beter om een goedkopere telefoon (zeg 150 euro) te halen en daarbij een gelcase of hoesje te halen zodat de telefoon wat beschermt zit. In die prijsklasse heeft o.a. Sony een aantal leuke telefoons, een enkeling ook met los toetsenbord, die vaak ook nog Android 4.0 draaien. Waterdicht zijn die niet, maar dan moet je zus maar niet onder de douche gaan bellen 8)7

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Pagina: 1