Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sip5080
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-07 12:22
Beste,

Na het afronden van mijn niveau 2&3 MSI (monteur sterkstroom installaties) is er veel vraag binnen ons bedrijf gekomen naar een persoon met kennis over communicatie technieken & IT. Ik spreek nu over termen als Routers, SIP, RTP, managed switches, H.323, wifi netwerken, subnetmask, dhcp/DNS en ga zo maar door. De toepassingen zijn o.a. telefooncentrales op basis van SIP voor kleine tot middelgrote netwerken. Ook de kennis op gebied van IT dreigt steeds groter te worden. Hierbij te denken aan uitgebreide WIFI netwerken, VPN verbindingen en algemeen netwerkbeheer. Ik mag van mijn werkgever een geschikte opleiding starten, echter is dit lastiger dan ik had verwacht.

Ik zie de volgende opleidingen als opties:
Netwerkbeheerder (alleen in niveau 3)
ICT medewerker niveau 3
En hier opvolgend een niveau 4 opleiding (toekomst)

Echter... bij de netwerkopleiding krijg je erg veel informatie over zaken als Windows Server 2008, LINUX, Cisco CCENT, actieve directory etc. Ik vraag me dus sterk af of dit geschikt is. Kan iemand mij hier meer over vertellen?

De opleidingen van ICT medewerker/beheerder lijken van alles wat te hebben, echter bij de beschrijving van deze opleiding word een verhaal verteld over hardware en software :+

En beter geschikte opleiding heb ik nog niet kunnen vinden. Ik zou graag wat advies willen inwinnen via dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-07 20:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Op basis van niveau 3/4 zul je bij ICT medewerker een meer allround gerichte opleiding krijgen. Mijn inziens is het daarom wel beter om te starten met Netwerkbeheerder om evt door te gaan naar niveau 4.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-07 16:48
sip5080 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 19:37:
Ik spreek nu over termen als Routers, SIP, RTP, managed switches, H.323, wifi netwerken, subnetmask, dhcp/DNS
Als je praat over deze termen dan denk ik toch aan Cisco. Waarom geen CCENT/CCNA en daarna CCNA voice?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.