Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

kpn glasvezel alles-in-1, modem vervangen

Pagina: 1
Acties:

• tom123e
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-11 21:24
Hallo allemaal,

Wij hebben hier KPN glasvezel Alles-in-1 standaard. Dat houd in internet (100mb/s), TV en telefonie via KPN.
Nou heb ik nog al een hekel aan het modem die zei meeleveren en hoe die is dichtgespijkerd. Zelf hebben wij nu de Experiabox v8 (de Arcadyan VGV7519, dacht ik).

Mijn vragen zijn daarom; er MOET toch een mogelijkheid zijn om deze te kunnen vervangen?
Welke raden jullie dan aan of waar moet ik dan op letten? (met betrekking tot game, bereik en snelheid)
Hoe stel ik de nieuwe router in op de instellingen van KPN en hoe kom ik achter die instellingen?

Met vriendelijke groeten,

Tom

Verwijderd

Al in het KPN glasvezel topic gekeken?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2013 19:12 ]

• tom123e
Ja, daar ben ik nu mee bezig. Ik kom alleen niet tot een duidelijke oplossing..

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

tom123e schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 19:12:
Ja, daar ben ik nu mee bezig. Ik kom alleen niet tot een duidelijke oplossing..
Genoeg over te vinden in het KPN glasvezel en Tweak glasvezel topic. Aangezien er gebruik wordt gemaakt van een PPPoE verbinding zul je een router moeten hebben die hiermee en met VLAN's overweg kan of een managed switch + simpele router.

• tom123e
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 19:13:
[...]

Genoeg over te vinden in het KPN glasvezel en Tweak glasvezel topic. Aangezien er gebruik wordt gemaakt van een PPPoE verbinding zul je een router moeten hebben die hiermee en met VLAN's overweg kan of een managed switch + simpele router.
Sorry, dan heb ik nog niet goed verder gekeken!
Bedankt, zal er zo meteen eens op rond kijken.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:44

Speedmaster

Make my day...

Waar je echter niet omheen kan is het telefoonverhaal, de gegevens van KPN telefonie zijn niet vrij dus zit je altijd vast aan de experiabox voor het routeren van je telefonie.

• tom123e
Speedmaster schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 19:54:
Waar je echter niet omheen kan is het telefoonverhaal, de gegevens van KPN telefonie zijn niet vrij dus zit je altijd vast aan de experiabox voor het routeren van je telefonie.
Daar heb je inderdaad gelijk in, daar kunnen we niet omheen. Maarja die hebben we al dus dat is geen probleem.
Pagina: 1