Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

bto, alienware, of..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

ik ben me al ongeveer een jaar aan het verdiepen in de laptopwereld en ik ben op een prangende vraag blijven steken, bto of alienware?
Ik ga volgend jaar op kamers studeren dus geld besparen is geen probleem :) Maar ik wil een laptop kopen die een jaar of 5/6 mee kan. (mijn laptop die nu dood is ging 5 jaar mee, dus ik hoop dat mijn volgende dat ook weer haalt als dat mogelijk is).
Wat doe ik ermee: als student natuurlijk erop typen (word e.d.), surfen op internet, filmpje kijken, enzo. Dan eens per week met de trein heen en terug naar huis (weekend). En gamen, total war serie, battlefield e.d.
met andere woorden, de bouwkwaliteit moet goed zijn en hij moet snel zijn. Na lang zoekwerk ben ik op de volgende 2 uitgekomen:
de bto 17cl47 met een 256 gb ssd, een i7 3630QM processor, 16gb ram en een AMD HD7970m gpu, en full HD gamut scherm. voor een prijs van 1700 euro
of de alienware m17x r4, met precies dezelfde specs voor 2000 euro, dus 300 meer.

http://www.amazon.co.uk/A...ienware+m17x+r4+256gb+SSD
Ik heb de link er toch even voor het idee bij gedaan, maar de alienware heeft precies hetzelfde als de bto (256gb SSD, 16gb RAM, FHD scherm, AMD 7970m, i7 3640QM)

de vraag, is hij dit waard? of hebben jullie misschien suggesties waar ik nog helemaal niet aan gedacht heb. De regel is: hoe goedkoper hoe beter maar ik weet ook dat goedkoop vaak duurkoop is en ik wil dus ook echt iets goeds hebben.

ik ben jullie eeuwig dankbaar... _/-\o_

Luuk

ps, alvast excuses voor de spelfouten, mijn laptop is kapot en ik type nu op een tablet waardoor ik best veel spelfouten tik. Heb er zo veel mogelijk uitgehaald maar er kan best nog een verdwaalde tussen zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2013 17:44 ]

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ik zou voor de Alienware gaan, je kan er nog veel kortingen vanaf krijgen, en de bouwkwaliteit is ook vele malen beter dan de BTO. De BTO heeft ook een slecht toetsenbord en de touchpads slijten heel erg snel. Je moet even het Dell Waardenbonnen topic doorlezen, daar zie je hoe je korting kan krijgen op de Alienware. De Alienware zou veel langer meegaan dan de BTO, en is ook nog eens goedkoper te krijgen ;) Je kan ook nog eens kijken naar de Lenovo Y500, dat is alleen wel een 15 incher, maar als je veel reist is daar niks mis mee, de Lenovo kan ook een SLI draaien met 2x GT650M, en is veel goedkoper dan de Alienware of BTO, hij kost 1200,-

[ Voor 22% gewijzigd door peakrever op 09-04-2013 17:50 ]

Verwijderd

Ik vind persoonlijk dat Alienware gewoon vaak te duur is voor wat je krijgt, en ik heb ook een aantal horrorverhalen gelezen over "kapot-na-een-jaar-en-geen-garantie".
Daarentegen heb ik over BTO veel goede dingen gelezen. Ik zou persoonlijk voor de BTO gaan. Maar neem wel mee in je oordeel dat een paar horrorverhalen niet alles zeggen ;)

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:52:
Ik vind persoonlijk dat Alienware gewoon vaak te duur is voor wat je krijgt, en ik heb ook een aantal horrorverhalen gelezen over "kapot-na-een-jaar-en-geen-garantie".
Daarentegen heb ik over BTO veel goede dingen gelezen. Ik zou persoonlijk voor de BTO gaan. Maar neem wel mee in je oordeel dat een paar horrorverhalen niet alles zeggen ;)
Dit is dus juist het tegenovergestelde van de realiteit. Mits je de kortingsbonnen van dell goed toepast heb je bij een alienware een goedkopere laptop dan een bto laptop (rebranded clevo garbage). Laat staan dat de bouwkwaliteit, koeling en keyboard v de alienware overigens nog een heel stuk beter en betrouwbaarder is dan de alienware...

"Kapot na een jaar en geen garantie" kan iik me bijna niet voorstellen, dell geeft de beste service van alle bedrijven die zich in nederland gevestigd hebben. Met name hun next business day service is meer dan uitstekend.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-11 16:58
Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe laptop en heb me er inmiddels behoorlijk in verdiept. Ik wil zelf een iets meer allrounder dan alleen gamen, dus flinke hdd en 17 inch. Ikzelf kom uit op 3 opties :
1. Alienware, Beste build, duurste, met name voor upgrades op de basis betaal je de hoofdprijs,met hdd en ssd en fhd scherm dik 2000 euro
2.lenovo y500 sli, heeft alles, maar geen extra ssd en helaas 15 inch. 1200 euro
3.medion erazer, lijkt iets mindere build, wel beste specs voor het geld. 1350 euro

Je kunt op zich een hdd een ram redelijk goedkoop zelf toevoegen, met name voor de Dell zinnig. Succes met je zoektocht.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:52:
Ik vind persoonlijk dat Alienware gewoon vaak te duur is voor wat je krijgt,
Misschien, als je een paar concrete prijzen noemt, krijg die uitspraak een stuk meer kracht. Als je weet wat je doet scheelt het in prijs nauwelijks.

• ChrisLNFF
  • Laatst online: 22:07
Spanky79 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 19:21:
Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe laptop en heb me er inmiddels behoorlijk in verdiept. Ik wil zelf een iets meer allrounder dan alleen gamen, dus flinke hdd en 17 inch. Ikzelf kom uit op 3 opties :
1. Alienware, Beste build, duurste, met name voor upgrades op de basis betaal je de hoofdprijs,met hdd en ssd en fhd scherm dik 2000 euro
2.lenovo y500 sli, heeft alles, maar geen extra ssd en helaas 15 inch. 1200 euro
3.medion erazer, lijkt iets mindere build, wel beste specs voor het geld. 1350 euro

Je kunt op zich een hdd een ram redelijk goedkoop zelf toevoegen, met name voor de Dell zinnig. Succes met je zoektocht.
Waarom niet de Dell 17R SE?

Verwijderd

Topicstarter
Zo, super! bedankt alvast voor alle reacties, er worden me zeker een paar dingen duidelijk. Allereerst de alienware m17x, dat wordt hem dus.Maar even een vraagje over de kortingsacties. Welk forum is dat, ik heb wel waardebonnen deel 2 gezien en daar wordt vanalles op p1 opgesomd. is dat allemaal nog actueel want bij mij werkt er geeneen, maar dit kan aan mij liggen )de shopping heb ik nog niet uitgeprobeerd). Verder, het forum telt 71 pagina's wat best wel veel is... Is dat allemaal toch goed om door te lezen of is 3/4 stierenpoep zo omschreven.
Dan nog een vraagje,
Heeft iemand ervaring met Dell's garantie als je op Amazon besteld. Als ik de configuratie die ik wil hebben op de Dell site uitvoer ben ik 2300 euro kwijt en op Amazon kost mij deze 2000 euro, dit lijkt mij dus veel aantrekkelijker.

Verder nogmaals ontzettend bedankt voor de reacties, hier kan ik echt wat mee. Dankjewel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2013 20:05 ]

Verwijderd

Als je voor €2300 een alienware samen stelt, dan doe je iets serieus verkeerd. Voor de configuratie met HD 7970m en 1080p scherm betaal je afhankelijk van de actie €1520 of ~€1400. Als je een SSD of meer RAM wilt hebben, dan haal je dat uit de pricewatch. Dat scheelt je veel geld.

Wat betreft het waardebonnen topic, aangezien er vrijwel nooit waardebonnen voor alienware zijn is alleen de topicstart van belang. Je kan de epp truuk en cashback op alienware toepassen.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, dat kan een hoop verklaren. Dus de configuratie die je bij Dell bestelt is in feite de HD7970, de Killer wireless netwerkkaart (als die zinvol is) en het Full HD scherm.
De SSD en RAM monteer je er zelf in, dat is een stuk goedkoper maar vervalt hiermee de garantie niet? en belangrijk, kan een persoon met 2 linkerhanden dat?
de epp truc ga ik nog eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Darkstone je bent geweldig!
met die app-korting bespaar ik 142 euro op het systeem. dan zit ik op 1642 euro voor amd, het full hd scherm en de killer wireless verbinding.
Super!!
resteert de vraag hoe lastig het zelf monteren is,
nogmaals bedankt!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 20:12:
De SSD en RAM monteer je er zelf in, dat is een stuk goedkoper maar vervalt hiermee de garantie niet? en belangrijk, kan een persoon met 2 linkerhanden dat?
Garantie vervalt niet als je zelf iets aanpast. Zolang je een beetje weet waar je mee bezig bent en goed kijkt hoe eea gemonteerd moet worden en niets forceert kan er eigenlijk niets fout gaan.

And I'm the only one and I walk alone.

• Spanky79
  • Laatst online: 27-11 16:58
ChrisLNFF schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 19:53:
[...]

Waarom niet de Dell 17R SE?
Te zwakke graka voor gamen vind ik. Maargoed, als je daar minder om geeft is het qua prijs natuurlijk een heel interessanten. Net als de y500 zonder SLI trouwens :)

• Mvandenberg91
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-11 09:53
Ik heb zelf net een paar weken de Alienware m17x met AMD kaart.
Zelf heb ik hier 16gb geheugen toegevoegd en een ssd van 256.
Draait als een trein nog nooit zo'n snelle laptop gehad speelt elke game op hoogste af.
Dik tevreden op youtube staan filmpjes hoe je alles zelf kan doen, mocht je er niet uitkomen stuur me een berichtje.

• hemigidius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-11-2024
Yup zelfde hier paar weken geleden m17x besteld toen de 10% korting dagen waren, samen met shopbackkorting en EPP student korting was het best een aangename prijs. En zelf nog ssd en zo er in geplaatst.

Bouw kwaliteit is zalig en wat je er mee kan doen is echt super. Hij start echt super snel op, w7 in 18 sec, w8 in 10 sec. En uit slaapstand duurt wel geteld 1 seconde xD

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het lijkt me duidelijk. Ontzettend bedankt voor de goede adviezen!!! Het wordt de alienware. Bouw ik me zelf een ssd schijf en 16g RAM geheugen in.

Nogmaals bedankt!!

Luuk

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-11 20:13
Spanky79 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 19:21:

De Lenovo Y500 klinkt mooi.
Ik heb vandaag een extra GT650M binnengekregen en deze direct geinstalleerd, maar damn echt waar, microstuttering noemen ze het ( beter Megastuttering ) ik haal in Farcry3 wel 60+FPS, maar het voelt echt als 15.
Je kunt daarom veel beter een laptop nemen met een enkele GPU die standaard al super snel is.

Zucht...

• DDuce
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04-2022
Niet om onnodige verwarring te zaaien maar het BTO argument is echt op onzin gebaseerd. Ik heb zelf afgelopen week een Xnotebook aangeschaft (BTO maar dan beter...) en was aangenaam verrast. Het enige nadeel is dat ik er geen OSX (Hackintosh) op kan draaien en hem daarom toch in de verkoop heb gedaan.

Schermen is top, toetsenbord is top en binnen 4 seconden zit je in windows.Check hier wat je voor E999,= kunt kopen: V&A aangeboden: GTX660M, Quad Core, 8GB DDR3, 128GB SSD + 17" Mat Scherm - Monster Notebook!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 22:44:
Nou, het lijkt me duidelijk. Ontzettend bedankt voor de goede adviezen!!! Het wordt de alienware. Bouw ik me zelf een ssd schijf en 16g RAM geheugen in.

Nogmaals bedankt!!

Luuk
Lees je trouwens nog wel in voor je Killer Wireless Networking card. Qua ethernet schijnt het overpriced te zijn ten opzichte van het standaard spul. Daarnaast als je al 3 antenne's of meer in je beeldscherm hebt zitten doet zo'n netwerkchip niet veel meer dan een Intel Wireless of Broadcom Wireless.

Ook zou je ervoor kunnen kiezen om over een jaar of wat nog een betere wifi-kaart te scoren, die zijn namelijk ook gewoon user-replacable.

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
DDuce schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 01:17:
Niet om onnodige verwarring te zaaien maar het BTO argument is echt op onzin gebaseerd. Ik heb zelf afgelopen week een Xnotebook aangeschaft (BTO maar dan beter...) en was aangenaam verrast. Het enige nadeel is dat ik er geen OSX (Hackintosh) op kan draaien en hem daarom toch in de verkoop heb gedaan.
hoezo zou dit niet kunnen??

en over onzin gesproken (het is een bto maar dan beter)...
het is dezelfde (chinese) barebone bij CLEVO vandaan, er gaan exact dezelfde chips in, het is allemaal precies hetzelfde,

de service van xnb ken ik niet, deze zou beter kunnen zijn, maar de notebook is 1:1 EXACT gelijk
Schermen is top
dat is het niet...... echt niet.. het is geen rot scherm, maar het is lang niet op het niveau van bijvoorbeeld de ips panels / dream color / dat soort spul.... ik durf er zelfs mijn eigen panel naast te zetten (samsung sec5044)
toetsenbord is top
ik heb gister eerst een uur of 3 aan het gamen geweest op de alienware, daarna voor nood een stuk tekst moeten tikken, en alleen mijn bto lag in de auto (zelfde keyboard als de uwe)... eerlijk waar, als ik zeg dat het alien bord echt 4x beter tikt, dan nog is het niet genoeg.... het is echt een zo enorm veel fijner keyboard dat ik echt niet anders meer wil..
en binnen 4 seconden zit je in windows
dat doet elke notebook vanaf i3 met ssd
teveel geld, voor minder kan ik een dell inspiron 17r se kopen NIEUW
of een lenovo y500 NIEUW

beide hebben full hd panels van MINSTENS de zelfde kwaliteit
beide hebben een beter keyboard (de lenovo heeft echt een top bordje)
gtx660m is een iets sneller gt650m, framerates zullen niet / nauwelijks verschillen.

[ Voor 12% gewijzigd door aron225 op 19-04-2013 06:18 ]

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Verwijderd

DDuce schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 01:17:
Doe eens wat onderzoek naar de wet koop op afstand.
Schermen is top, toetsenbord is top en binnen 4 seconden zit je in windows.Check hier wat je voor E999,= kunt kopen: V&A aangeboden: GTX660M, Quad Core, 8GB DDR3, 128GB SSD + 17" Mat Scherm - Monster Notebook!
Om dit soort mensen kan ik altijd hard lachen. Hij is geweldig, het toetsenbord is top, koeling ultiem, en iedereen die er anders over denkt zit ernaast. Binnen 2 dagen verrschijnt-ie op V&A. Los van het feit dat er kutservice wordt geboden door stelstlmatig de wet koop op afstand te omzeilen (zelfs bij sony bestaat die mogelijkheid...). Bovendien had je een inspiron 17R SE met dezelfde performance kunnen hebben voor €1300 (aakoopprijs volgens advertentie) - €800 (aankoopprijs inspiron) - €100 (aankoopprijs SSD) = €400 minder.... welke je kosteloos terug te zou kunnen sturen als hij niet bevalt.

Je begrijpt dat dit soort dingen nu niet echt bijdragen aan de algemene indruk van het merk...
Pagina: 1