Bekabelde range extender?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Referix
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-06 20:59
Hi Tweakers,

Ons modem staat bij ons in de meterkast op de begane grond.
Echter omdat ik op zolder slaap hebben mijn ouders pak hem beet ~10 jaar geleden een kabel naar zolder getrokken en daar een el cheapo router gedumpt.

Deze situatie wil ik nu eerst eens even gaan veranderen en wel om de volgende redenen:
- Een router op zolder is ten eerste overbodig, het modem van KPN in de meterkast dient al als router. (en voor zover ik altijd begrepen heb is een "router achter een router" concept absoluut niet handig.)
- Het apparaat dat er nu staat is zwaar verouderd en gewoon erg slecht. (moet hem zo'n beetje iedere week een reset geven omdat de verbinding weer eens is weggevallen.)
- Via het apparaat haal ik een schamele 12mbps, terwijl we eigenlijk een 80 mbps verbinding hebben.

Genoeg reden dus om dat ding op de brandstapel te gooien en met een moderne oplossing te komen.
Nu zat ik zelf te denken aan een een accespoint of range extender en heb dan ook het volgende AP'tje op het oog: http://tweakers.net/pricewatch/297653/tp-link-tl-wa830re.html

Mijn vraag is dan ook: kan ik de huidige UTP kabel die al op zolder ligt gewoon in de achterkant van deze TP-Link drukken en ben ik good to go?
Dit was mij namelijk niet helemaal duidelijk en kreeg het vermoeden dat het apparaat alleen draadloos werkt.

Als jullie een betere oplossing hebben hoor ik het natuurlijk ook graag :)
Een switch op zolder planten en alles bekabeld aansluiten is in ieder geval geen oplossing omdat ik ook over draadloze devices zoals een smartphone en tablet beschik.

Alvast hartelijk dank :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zet dan gewoon een Acces Point neer. Een Range Extender "extend" je WiFi signaal. De Ethernet poort is dus alleen om hem te configureren!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04:25
Die router die nu op zolder staat kan vast ook wel als acces point ingesteld worden.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het helpt als je vertelt welke apparatuur er nu in gebruik is. Bij voorkeur met linkjes naar de productpagina van de fabrikant. Dan weten we meer en kan men beter adviseren.

En wat je er mee wilt laten communiceren. Alleen draadloos of ook bedraad bijv.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Referix
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-06 20:59
DennusB schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:01:
Zet dan gewoon een Acces Point neer. Een Range Extender "extend" je WiFi signaal. De Ethernet poort is dus alleen om hem te configureren!
Zo'n vermoeden had ik inderdaad al ja, bedankt!
haarbal schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:02:
Die router die nu op zolder staat kan vast ook wel als acces point ingesteld worden.
Waarschijnlijk wel ja, maar ik gooi hem weg omdat hij erg oud is en ik er niet tevreden mee ben
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:09:
Het helpt als je vertelt welke apparatuur er nu in gebruik is. Bij voorkeur met linkjes naar de productpagina van de fabrikant. Dan weten we meer en kan men beter adviseren.

En wat je er mee wilt laten communiceren. Alleen draadloos of ook bedraad bijv.?
Ons modem is een ZTE H220n
Welke router er nu in gebruik is doet er niet echt toe want die ligt morgen toch in de afvalbak, maar volgens mij is het een 1 of ander Sweex ding. (Ben nu even niet thuis, vandaar)
Vanaf de meterkast naar zolder loopt gewoon een CAT-5 kabel dacht ik.
Ik wil mijn notebook, PS3, smartphone en tablet er mee laten communiceren, allemaal geheel draadloos.
-
Is het misschien een idee om een http://tweakers.net/pricewatch/251996/tp-link-tl-wr1043nd.html te kopen en die vervolgens in te stellen als accespoint?
Of is dat een omslachtige oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04:25
Die TP link zou prima moeten voldoen. Niet voor niets de poplulairste router in de pricewatch.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Die heb ik zelf ook, deze kun je in de toekomst ook gebruiken als gewone router. Sluit je kabel op een LAN poort aan (niet de wan-poort), geef het ding een ip-adres buiten je dhcp-pool (even checken in bestaande router), geef hetzelfde SSID en wachtwoord op, maar een andere kanaal en je bent klaar. Je hoeft nieteens je apparaten opnieuw te verbinden met de TP-Link. (ohja, even in AP-client mode zetten ;) )
Pagina: 1