Laptop voor Films en Office

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarField000
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-04 13:07
Hallo Allen.

Ik ben van plan een laptop te kopen.

•Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik ga hoofdzakelijk mail, office (grote excel planningen) op de machine gebruiken. Ivm de planningen wil ik een 17".
Ik wil hem ook gebruiken voor het kijken van HD films/Series (via HDMI op TV).
Maar zou mooi zijn als het scherm ook FullHD is.
Nu doe ik dat via de PS3, media server op mijn desktop. Echter gaat dit vaak met horten en stoten omdat mijn wifi dit niet aankan.
Ik wil niet echt spellen spelen als bf3 oid, maar een simpel iets moet hij wel aankunnen.

•Wat mag je laptop gaan kosten?
Liefst onder de € 700,--

•Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Nee. Hij komt op de eet tafel , maar wil wel minimaal 17" en gewicht is niet van belang.

•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
- Asus en HP/Compaq. Goede ervaringen bij diverse opdrachtgevers.
- Ik wil ook een Intel i processor (dual core).
AMD heb ik persoonlijk slechte ervaringen mee (desktop), en na al het googelen is de snelheid van intel gewoon vele malen beter.
- Ik wil graag zo'n toetsenbord met die tussenrandjes zodat er geen troep tussen kan komen zoals normaal.

Ik heb in een winkel hier een HP Pavilion DV7 gezien met i7-2670QM processor.
750 GB, 5400 toeren HD
8 GB, 1333 RAM.
17,3 Inch.
Windows 7 Home edition.
Prijs net onder de 700.
Alleen is dit ver onder de marktwaarde dus ik vraag me af wat het addertje is.
Volgens mij import uit ?????
Maar uiterlijk is hij super (metaal achtig iets).

Als ik echter op Pricewach kijk kom ik als goedkoopste uit op een Asus N56VJ-S4006H voor € 849,--

Wat voor alternatieven heb ik bij gerenomeerde merken, (online) winkels.
En het klinkt misschien gek, maar het oog wil ook wat :).

[ Voor 1% gewijzigd door GarField000 op 09-04-2013 16:36 . Reden: FullHD toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Ik zie geen versie van de HP Pavilion DV7 met de i7-2670QM, maar dat terzijde. Het beeldscherm heeft vast een WXGAA++ resolutie. Bij films kijken is Full HD toch een must.

Met de goedkoopste versie van de Dell Inspiron 17R SE kom je wel rond de 700€ uit met kortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Laatst online: 02-05 15:00
Inderdaad, de Inspiron is de beste keuze, kijk eens in het Dell waardenbonnen topic hoe je kortingen kunt krijgen, de goedkoopste variant komt met i5, GT 650M, 6GB RAM en 500GB harde schijf, zeer nette laptop dus..;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:42
Die HP van de TS is waarschijnlijk refurbished, de processor is een 2e generatie Sandy Bridge. Over het scherm zie ik niks staan maar ik heb zo'n vermoeden dat het bagger is.

Doe gewoon de Dell 15R SE, of de 17" variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Daarnaast wil je echt geen HP DV of G serie... Deze series hebben een bouwkwaliteit, reputatie en een koeling om van te huilen, je kunt je geld inderdaad veel beter toestoppen aan Dell, en dan specifiek alleen de Inspiron 17R SE. Je krijgt gewoon veel meer waarde en kwaliteit voor je geld.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarField000
Is dell sponsor van tweakers? :).

Ik weet niet wat fefurbished is .....
Het gaat hier om een Pavilion DV7-6c95dx
Processor-kloksnelheid: 2200 MHz [ 2.2 GHz ]
Processorfamilie: Intel Core i7
Processormodel: i7-2670QM
L3 cache: 6 MB
Chipset moederbord: Intel HM65 Express
Beeldschermdiagonaal: 17.3'' HD+ 1600 x 900 pixels LED backlight
Discreet grafische adapter-model: intel HD graphics 3000

Ik zal eens kijken naar dell Inspiron 17R SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

De dell inspiron se is de goedkoopste laptop met full hd die je kan krijgen. Met de kwaliteit en specs is niets mis mee, alleen de accu is wat aan de kleine kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:42
GarField000 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 22:54:
Is dell sponsor van tweakers? :).

Ik weet niet wat fefurbished is .....
Het gaat hier om een Pavilion DV7-6c95dx
Processor-kloksnelheid: 2200 MHz [ 2.2 GHz ]
Processorfamilie: Intel Core i7
Processormodel: i7-2670QM
L3 cache: 6 MB
Chipset moederbord: Intel HM65 Express
Beeldschermdiagonaal: 17.3'' HD+ 1600 x 900 pixels LED backlight
Discreet grafische adapter-model: intel HD graphics 3000

Ik zal eens kijken naar dell Inspiron 17R SE.
In de TS geef je aan dat het mooi zou zijn als het scherm Full HD zou zijn, en zelf kom je met een 1600 bij 900 scherm aan.

Dan wordt hier iets van Dell aangeraden omdat dat beter bij je wensen past en ook nog redelijk betaalbaar is. Die HP was 1,5 jaar geleden al niet heel snel, nu kun je zoveel beter krijgen. Intel HD 3000. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarField000
Ik heb even op de site gekeken.

De gewone 17R is 700, met 50 euro korting, en speciale code nog eens korting. Totaal 616.
De 17R SE krijgt geen enkele korting, en komt op 800 euro.

Het grootste verschil is het scherm (Echt Full HD ipv 1600x900. Maar de films wil ik dan op mijn Full HD TV kijken via HDMI. En een iets andere videokaart maar dat zegt me niks.

Dan vind ik bijna 200 euro verschil toch wel veel :)

Ik ga even verder googlen op de 17R. En ff een filmpje kijken hoe het toestenbord eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarField000
ChrisLNFF schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 23:04:
[...]

In de TS geef je aan dat het mooi zou zijn als het scherm Full HD zou zijn, en zelf kom je met een 1600 bij 900 scherm aan.

Dan wordt hier iets van Dell aangeraden omdat dat beter bij je wensen past en ook nog redelijk betaalbaar is. Die HP was 1,5 jaar geleden al niet heel snel, nu kun je zoveel beter krijgen. Intel HD 3000. :F
Daar had ik niet eens op gelet :).
Maar zie post hierboven. Het verschil is toch best veel tussen de 17R en de 17R SE.
Dan denk ik dat ik prima uit de voeten kan met de 17R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

17R heeft geen full hd vriend. Neem de moeite om de dell kortings topic te bekijken. Je komt gegarandeerd rond de 700 euro uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarField000
Ik heb zitten zoeken en krijg niet de 50 euro korting van dell, en geen 5%. Verder zie ik geen korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarField000
Ff op youtube gekeken maar mooi toetsenbordje, precies wat ik wil ...
Ik ga denk ik voor de 17R i7 versie.
Bij de SE krijg ik het niet voor elkaar welke korting dan ook toe te voegen.
En dan kom ik echt niet rond de 700. Deze is nu 616.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Heb je al in de Dell kortingsbonnen topic gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:23

Quad

Doof

Chris Smoove schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 23:39:
17R heeft geen full hd vriend. Neem de moeite om de dell kortings topic te bekijken. Je komt gegarandeerd rond de 700 euro uit.
Momenteel zijn de kortingen niet sterk helaas.
Maar met EPP korting (5%) en shopkorting (7% over bedrag excl. BTW cashback) kom je een heel eind.

Je betaald aan Dell eerst €759,05 op dit moment. Via shopkorting affliatie link kan je daar dus nog zo'n €43,91 van terug.
Het is de moeite waard, deze laptop.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarField000
Thx allemaal voor de moeite ......
Ga nog heel even bedenken welke het wordt.
De 17R of 17R SE. SE zou heel mooi zijn.
Ga morgen verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:15

Umbrah

The Incredible MapMan

Laat ik heel eerlijk zijn... wat maakt de grootte van de laptop uit, als je niet voor resolutie gaat? Je excel model ziet er op een 15" met FullHD scherm er toch wel wat productiever uit dan op een 17" met 1600*900 scherm, geloof me daar in.

Stabiliteit? Tsja... AMD chippies zijn gewoon stabiel, klaar. Maandag producten heb je bij elk merk, de HP DV serie zal ik niet zo snel aanraden inderdaad... Dell... nee, ze sponsoren Tweakers niet. Ze zijn een tijd geleden echter goed gaan luisteren naar wat men wil, en spelen daar op in. Geweldige prijs/kwaliteit verhouding dus, en goede bouwkwaliteit. Ja; ze hebben ook hun rotte series gehad... Een XPS15z zal ik niet zo snel iemand aanraden. Ik zweer echter nog steeds bij m'n gewone XPS15 - 502x. Wel een intel beestje, maar goed... ik wou wat meer uitgeven.

De taken die je omschrijft, als je een Bang for Bucks AMD machine kunt vinden met goed scherm, dan zal ik niet eens nadenken over het formaat, sure, Intel is sneller... in pure calculatie. Maar wat jij zoekt, af en toe een spelletje, is AMD juist sneller, en de rest (films, excel...) is het gewoon even snel! Intel heeft nog steeds erg slechte IGP's voor "af en toe een spelletje", en dan ontkom je niet aan een laptop met dedicated AMD of nVidia videokaart, zoals de Inspiron 15R-SE.

Vind je echter iets met een AMD CPU zonder losse videokaart, dan heb je alsnog een AMD GPU... in de processor, en je hebt kans dat je geld overhoud, voor hetgeen wat je laptop WEL supersnel maakt... sneller dan dat een Intel CPU het zal doen: De SSD :).

Overigens... ik heb zelf geen AMD machines. Maar goed.

Samengevat:
* Dell is gewoon goed
* Denk na over wat je wilt: resolutie, of scherm grootte.. tenzij je slechte ogen hebt is een FullHD scherm op een 15" laptop misschien goedkoper en geeft meer werkruimte dan lager op een 17" scherm.
* AMD is stabiel en kan je een platform bieden waar je geld overhoud doordat je ineens geen laptop meer hoeft met losse videokaart
* Een SSD is een grotere snelheidsboost voor hetgeen wat je wilt.

Ik zou zeggen, denk na, en anders... koop een Dell. 15R SE of 17R SE... ik kan voor beiden instaan. Toplaptops.
Pagina: 1