UPS voor router en 2 mini-servers.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svsoke
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10-2023

svsoke

U cheeze?

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een UPS die mijn router en 2 mini-servers (een van 35W en een van 70W) zou kunnen beveiligen tegen corruptie bij data-uitval.
Ik ben deze al tegengekomen: http://tweakers.net/price...ng-es-8-outlet-700va.html
Maar kan niet helemaal vinden of deze mijn beide servers kan laten uitschakelen zodra hij een bepaald batterijniveau heeft bereikt. De router mag gewoon blijven draaien en uiteindelijk uitvallen, die zal dus ook niet op een master aansluiting komen te zitten.

Is er iemand die mij hiermee zou kunnen helpen?

Alvast bedankt!

"what if we all die?" "Then my boot will find your ass in hell!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Of voor iedere server een aparte UPS, vanwege de management / shutdown software van APC.

Of een UPS met netwerkaansluiting, die via SNMP aan meerdere machines kan doorgeven dat ie over $tijd uit moet.

Welk OS draaien die servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 18:58

job

Het model wat jij wilt aanschaffen kan standaard maar 1 pc/server afsluiten (via de usb poort). Als je echter gebruik maakt van Apcupsd dan kan je Apcupsd gebruiken om via je lan de andere server af te sluiten.

Lees eerst de pagina van Apcupsd om te zien of jouw specifieke model ondersteund wordt, en wat je moet doen om de boel werkend te krijgen. Het is veel command-line werk.

edit: de snmp optie is inderdaad ook een goede oplossing.

[ Voor 42% gewijzigd door job op 09-04-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svsoke
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10-2023

svsoke

U cheeze?

Topicstarter
Anoniem: 63975 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:41:
Of voor iedere server een aparte UPS, vanwege de management / shutdown software van APC.

Of een UPS met netwerkaansluiting, die via SNMP aan meerdere machines kan doorgeven dat ie over $tijd uit moet.

Welk OS draaien die servers?
Dat klinkt inderdaad handiger. Ze draaien allebei op windows (eentje gewoon 7, de ander server 2008).
Is het mogelijk om via de router dan dat commando te geven? Ik het een netgear met dd-wrt die custom scripts toelaat :) Zou ideaal zijn.

En anders idd via snmp gooien (ken nog wel iemand die zou kunnen helpen, denk ik...)

Ik het al het een en ander gewerkt met UPS-en, maar nog nooit het management gedeelte ingesteld....

"what if we all die?" "Then my boot will find your ass in hell!"