Lacie Internet Space 1TB Verbindingsmogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

• AceAlpha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik heb een Lacie Inernet Space in mijn bezit, maar deze wordt soms niet herkend op het netwerk. Als ik de schijf dan aan en uitzet dan wordt hij ineens wel weer gezien op het netwerk.

Het gaat om het volgende model: pricewatch: LaCie Internet Space 1TB

Mijn vraag is nu eigenlijk of de volgende setting dit probleem misschien kan verhelpen, maar ook of het uberhaubt mogelijk is of het werkt. In plaats van de ethernetschijf te verbinden met mijn router wil ik hem direct aansluiten op de PC via een USB to Ethernet omvormer.

Het gaat om de volgende omvormer: http://dx.com/p/usb-2-0-1...work-adapter-dongle-34691

Is het mogelijk dat deze setting werkt, of kan dit niet gewoon niet?

Cheers!

Hier staat mijn handtekening, als het goed is :P

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 16:22
direct aanlsuiten via de pc niet via de omvormer maar gewoon via de usb 2.0 poort.

Graag meer verduidelijking over niet herkend op het netwerk... kan je hem niet bereiken op ip adres? heb je een vast ip adres toegewezen aan de schijf? Is er een bepaalde periode waarin de schijf het wel doet en daarna niet meer?

[ Voor 14% gewijzigd door muppet99 op 09-04-2013 15:37 ]

Carpe Diem

Verwijderd

USB naar Ethernet omvormer benodigd softwarematige ondersteuning, die de Lacie wss niet biedt.

Ergo, dat gaat niet werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2013 15:45 ]

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
AceAlpha schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:32:
Is het mogelijk dat deze setting werkt, of kan dit niet gewoon niet?
Jazeker, dat kan. Maar daarmee wordt het geen usb schijf. Je hebt in feite gewoon een 2e netwerkkaart op je PC gemaakt, waarmee je een 2e netwerk maakt met daarin alleen de Internet Space en je PC. Of dat je eigenlijke probleem oplost weet ik niet, dat hangt ervan af waardoor dat probleem wordt veroorzaakt.

Verder zou de schijf trager kunnen worden als hij sneller kan dan 100Mbit/sec, en hij nu in een gigabit netwerk hangt.

• AceAlpha
muppet99 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:36:
direct aanlsuiten via de pc niet via de omvormer maar gewoon via de usb 2.0 poort.

Graag meer verduidelijking over niet herkend op het netwerk... kan je hem niet bereiken op ip adres? heb je een vast ip adres toegewezen aan de schijf? Is er een bepaalde periode waarin de schijf het wel doet en daarna niet meer?
Thanks voor je reactie, ik heb niks anders gewijzigd aan de standaard instellingen. Soms zie ik de schijf wel in de apparaten die aangesloten zijn binnen het netwerk en soms niet. Dit is volledig random. Ik weet zelf niet hoe ik hem via het IP adres kan terugvinden, ik weet eigenlijk het IP adres van de schijf niet.

Er zit een usb 2.0 poort op de schijf, maar deze is bedoeld om bijvoorbeeld een usb stick op de schijf aan te sluiten. Volgens mij kan ik niet via deze poort (usb to usb) de PC met de schijf verbinden. Of heb ik dit mis?

• AceAlpha
Mijzelf schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:49:
[...]

Jazeker, dat kan. Maar daarmee wordt het geen usb schijf. Je hebt in feite gewoon een 2e netwerkkaart op je PC gemaakt, waarmee je een 2e netwerk maakt met daarin alleen de Internet Space en je PC. Of dat je eigenlijke probleem oplost weet ik niet, dat hangt ervan af waardoor dat probleem wordt veroorzaakt.

Verder zou de schijf trager kunnen worden als hij sneller kan dan 100Mbit/sec, en hij nu in een gigabit netwerk hangt.
Het hoeft geen USB schijf te worden verder, zolang het maar gewoon werkt. Maar de poster voor je zegt dat het niet kan werken? Ik dacht zelf namelijk ook dat het inderdaad zou worden gezien zoals je zojuist beschreef.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
AceAlpha schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:37:
[...]

Het hoeft geen USB schijf te worden verder, zolang het maar gewoon werkt. Maar de poster voor je zegt dat het niet kan werken? Ik dacht zelf namelijk ook dat het inderdaad zou worden gezien zoals je zojuist beschreef.
Dat werkt misschien, maar het kan een zooitje worden met netwerken. Waarvoor probeer je het niet?

En dat ding heeft twee USB porten, 1tje voor een stick bijv., eentje om hem aan de PC te hangen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:48

Garyu

WW

LiquidT_NL schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:38:
[...]

Dat werkt misschien, maar het kan een zooitje worden met netwerken. Waarvoor probeer je het niet?

En dat ding heeft twee USB porten, 1tje voor een stick bijv., eentje om hem aan de PC te hangen.
Echt? Ik tel er toch echt maar één, die zoals de TS aangeeft alleen voor extra storage te gebruiken is. Je kan hem niet direct per USB aan je PC hangen.

Ik zou eerder op zoek gaan naar de reden waarom je PC het ding niet vindt. Je kan in je router-instellingen het IP-adres van het apparaat opzoeken, als deze verbonden is, ik neem aan dat het een DHCP-lease is, maar dan nog is dat adres waarschijnlijk redelijk constant, en in de orde van 192.168.X.Y te vinden.

Als je dat vervolgens in je browser intypt: http://192.168.X.Y, dan zou je op de admin-interface van de LaCie terecht moeten komen. Zo kan je via het IP-adres nog wel bij het apparaat en e.e.a. uitzoeken.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Garyu schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:47:
[...]

Echt? Ik tel er toch echt maar één, die zoals de TS aangeeft alleen voor extra storage te gebruiken is. Je kan hem niet direct per USB aan je PC hangen.
Zie nu dat ik naar de "Network Space 2" aan het kijken was, lekker hoor google :P

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• AceAlpha
Garyu schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:47:
[...]

Ik zou eerder op zoek gaan naar de reden waarom je PC het ding niet vindt. Je kan in je router-instellingen het IP-adres van het apparaat opzoeken, als deze verbonden is, ik neem aan dat het een DHCP-lease is, maar dan nog is dat adres waarschijnlijk redelijk constant, en in de orde van 192.168.X.Y te vinden.

Als je dat vervolgens in je browser intypt: http://192.168.X.Y, dan zou je op de admin-interface van de LaCie terecht moeten komen. Zo kan je via het IP-adres nog wel bij het apparaat en e.e.a. uitzoeken.
Ik ga het eens proberen. Maar alsnog blijf ik mij afvragen of de andere setting ook werkt, vooral omdat ik hem eigenlijk niet meer als netwerk schijf wil gebruiken. Maar gewoon puur als een soort van USB device die maar met één PC verbind.

Cheers!

Pagina: 1