Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorig jaar juni een abonnement met een lease toestel aangeschaft, en vroeg mij af of er hier al mensen zijn die ervaring hebben met het afkopen van je telefoon aan het eind van de contractperiode?

zo ja, om wat voor toestel gaat het dan en hoeveel heb je er nog voor moeten neerleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:24
je moet rekening houden met 35% van de nieuw waarde op dit moment volgens mij......ik had een cheap ass Nokia C2-01 erbij gedaan inclusief goedkoopste abo (had los een HTC One x gekocht) en moet uiteindelijk nog 22 euro bij betalen nieuw is de nokia nog iets van 66 euro....heb hem destijds gelijk verkocht voor 45 euro.

voor mij einde verhaal bij Hi...heb jaren lang veel korting gehad bij mijn toestel en 1 jarig abo...maar die mooie tijden zijn voorbij...en zit nu bij Simyo met een abootje van 13 euro en nexus 4 los gekocht....simonly bij Hi is ook veels te duur.

[ Voor 3% gewijzigd door Michel242186 op 09-04-2013 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:48
Michel242186 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:03:
ik had een cheap ass Nokia C2-01 erbij gedaan inclusief goedkoopste abo (had los een HTC One x gekocht) en moet uiteindelijk nog 22 euro bij betalen nieuw is de nokia nog iets van 66 euro....heb hem destijds gelijk verkocht voor 45 euro.
Waarom heb je uberhaupt een telefoon erbij gepakt dan?

TS: welke telefoon heb je? De stelregel was bij overname na 1 jaar 35% van de dagwaarde als ik het me goed herinner. Na 2 jaar is het 15%.

Bezwaar maken tegen een overname bedrag kan vaak ook helpen, zeker als je bij ze verlengd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal even mijn reactie kopiëren die ik ook in een ander topic had geplaatst, maar ook hierbij van toepassing is:

In mijn ogen is het grote probleem dat die 15% niet vast staat. Dat heeft Hi zelf bevestigd:
"Zoals meerdere malen is uitgelegd kunnen wij deze niet vastleggen. Wij weten niet wat de markt gaat doen en wat een toestel over 1 of 2 jaar nog precies waard is. We gaan er vanuit dat dit ongeveer 15% bij 2 jaar is en 35% bij 1 jaar maar garanderen kunnen we dit niet."

Op een andere plek op Hi.nl zelf staat:
"Het overnamebedrag is gebaseerd op de geldende tweedehandswaarde op het moment dat je kiest voor overname en wordt maandelijks bepaald." - http://hi.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/9416
Voor een iPhone 4 wordt op marktplaats nog gemiddeld 250 geboden.

Ook een reactie het Hi-forum bevestigd dat:
"Kreeg iemand aan de telefoon die zei dat ze ook geen exact bedrag kon geven, alleen een schatting van een iphone 4 16 gb (ik heb de 8 gb). Deze SCHATTING kwam uit op 200€. "

Beide vrij hoge bedragen een stuk hoger dan 15% (70euro ongveer). Met andere woorden: 15% is wel extreem optimistisch. En omdat deze niet vast staat ben je overgeleverd aan Hi, zij kunnen dat percentage gewoon verhogen wanneer zij willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 11:37
En als je verder leest, lees je ook dat mensen dat bedrag pas horen als ze gaan verlengen of opzeggen. Als onderdeel van het paaien van de klant kan het zijn dat ze de rest 'kwijtschelden' bij verlengen en als je weggaat dat je de maximale marktplaatsprijs krijgt.

Dan heb je al dik betaald gedurende de looptijd en dan krijg je nog een schop na. Het valt me ook op hoe ze wars zijn van alle kritiek op het leasegebeuren en het boeit ze blijkbaar niet dat het klanten kost (en telco's als MTV Mobile for that matter).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.