Gaming Laptop (Budget 1200,-)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een laptop waar ik goed mee kan gamen. Ik speel voornamelijk spellen als SimCity, Diablo 3, Guild Wars 2. Ik hoef deze niet persé op Ultra settings te kunnen spelen, maar een goede gameperformace is wel een vereiste. Voor de rest doe ik er gewoon dagelijkse dingen op als internetten, office en downloaden etc.

Verder
- Minimaal 15'6 inch. 17 inch mits niet te zwaar.
- i5 of i7 processor
- Opslag minimaal 500 GB
- SSD (geen vereiste, maar wellicht kan iemand mij overtuigen, want ik heb er weinig ervaring mee)
- Minstens 8GB ram
- Full HD scherm resolutie
- Niet al te zwaar
- Goed design is niet het aller belangrijkst, maar mooi meegenomen.

Laptops waar ik nu naar kijk zijn onder meer de Inspiron 15R SE, Inspiron 17R SE en Asus N56VZ
. Vraag mij of of de GPU's in deze laptops goed genoeg zijn voor bijv Guild Wars 2 en SimCity.
Iemand die mij hierin van advies kan voorzien/betere opties weet?

Alvast bedankt!
Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:53
Lenovo Y500, heeft GT650M met GDDR5, dat sneller is dan het DDR3 video-geheugen in de N56VZ. De videokaart in de 15R SE is langzamer dan die in de Y500. De 17R SE heeft ook de GT650M met GDDR5, maar die is dus 17,3". De Y500 heeft ook een mSATA poort, daar kun je een SSD inzetten.
Dit is het goedkoopste model: pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH
Goede SSD: pricewatch: Crucial m4 mSATA CT128M4SSD3 128GB
Of de 256GB versie daarvan.

[ Voor 16% gewijzigd door MartijnLoarne op 09-04-2013 16:04 ]

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karakartal
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11-2023
De lenovo y500 sli pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500 (MBG3DMH) is toch wel beste keus omdat spellen zoals Guild Wars 2 en SimCity een sterke grafische kaart nodig hebben. Een enkel 650m zal niet genoeg zijn om zulke spellen op high aan te kunnen maar met een dubbele 650m zal dit wel lukken.

Wat je ook kan doen is de Dell 17R SE aanschaffen en dan de 650m die er in zit overklokken. De gt 650m is flink overklockbaar vandaar. De dell is ook nog eens goedkoop te krijgen met kortingtrucjes. [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2

Als je toch liever een 15 inch wil is de Asus N56VZ ook nog een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bass500
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-05 16:56
Heb zelf sinds oktober vorig jaar de 17R SE . Voornamelijk gekozen aangezien met alle korting erbij het een van de goedkoopste laptops met 3e generatie i7 en GT650M GDDR5 2GB is. Ben erg tevreden, draait de meeste spellen waaronder SimCity, Diablo 3 en GW2 erg goed. Daarnaast is 'ie erg goed over te clocken zoals hierboven gezegd, heb zelf de koelpasta vervangen door iets betere en hij staat een cooling pad, is nu met gemak over te clocken tot 1GHz zonder hoge temperaturen.

Enige nadeel is echter een probleem met de BIOS en de turboboost in de GT650M. De standaard clock snelheid van de GT650M is 745MHz, tijdens het gamen gaat deze omhoog tot 835MHz. Echter als de GPU te heet wordt clockt deze zichzelf terug naar 745MHz waarna de turboboost niet meer aangaat tot de laptop opnieuw opgestart wordt. Behoorlijk hinderlijk en Dell heeft hiervoor nog geen oplossing. Wel kan je de clocksnelheid standaard op 835MHz (of hoger) zetten, dan doet dit probleem zich niet voor.

Daarnaast is het zeker geen lichtgewicht laptop, weet niet het exacte gewicht maar weegt iets meer dan de gemiddelde 17 inch denk ik. Kwaliteit ervan is verder wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor jullie reacties.
Voor mijn gevoel neig ik steeds meer naar de Y500. Qua mogelijkheden in uitbreiding geeft deze iets meer vrijheid dan de 17R SE.
Ik zou in dat geval in principe kunnen kiezen voor de middelste variant van 999 euro. Die heeft dan geen dubbele GPU, maar die zou ik eventueel later kunnen aanschaffen.
Begrijp ik het ook goed dat ik dan de 16 GB SSD zou kunnen vervangen voor een grotere? Is dit een beetje simpel te doen of moet ik dan heel dat ding uit elkaar halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 21:20
Dit is ook een leuke laptop voor een mooie prijs!

http://www.medion.com/nl/...E+X7819+laptop/30015502A1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:30
Ik zou niet snel 1200 euro uitgeven aan een Medion. De specs zijn goed (hdd niet, maar ach..) maar als ik de foto's zo eens bekijk dan lijkt het niet echt een heel degelijk product. En hoe zit het met de koeling? Kwaliteit van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Het lijkt heel erg op de behuizing van mijn oude Republic of Gamers laptop. En die was steviger en betere kwaliteit dan het eruit zag. Ik denk dat de barebone beter is dan de clevo.. Maar volgens mij zijn er inderdaad betere behuizingen (steviger/kwalitatiever) te vinden dan de medion in die link..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:41:
Begrijp ik het ook goed dat ik dan de 16 GB SSD zou kunnen vervangen voor een grotere? Is dit een beetje simpel te doen of moet ik dan heel dat ding uit elkaar halen?
Zou iemand nog op bovenstaande kunnen reageren? Dus 1. kan ik de 16 GB SSD vervangen door een grotere? en 2 Is dit een beetje te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:30
Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:39:
[...]

Zou iemand nog op bovenstaande kunnen reageren? Dus 1. kan ik de 16 GB SSD vervangen door een grotere? en 2 Is dit een beetje te doen?
Met een beetje google en youtube kom je al een heel eind. Misschien heb je hier wat aan.

Pagina: 1