[bug/forum] google ads in arabisch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:50
De laatste tijd verschijnen de google ads zoals gebruikt op het forum regelmatig in het Arabisch. De meeste tijd echter zijn de ads engelstalig.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OIHE2S9ueDSQN3hN1bmP7oti/medium.png
Dit treedt op met zowel google chrome (laatste stable versie) als IE 10 (laatste versie).

Nou weet ik niet in welke taal ze horen te zijn, ik neem aan in het Nederlands.
Ik heb wat zitten zoeken in mijn browser instellingen, maar kan eigenlijk niet verklaren waarom ik de reclames in deze talen voorgeschoteld krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:37
Hier ook het geval. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:10

Fiber

Beaches are for storming.

Ik denk dat de zeer geachte heren Devvers hier niet zo heel veel invloed op hebben en dat je beter bij Google kan klagen, of bij de commerciële afdeling van Tweakers.

Waarschijnlijk heeft Google in jouw postgedrag redenen gevonden om aan te nemen dat jij Arabisch spreekt. Ik heb ze zelf overigens ook wel eens gezien, maar stoor me er verder niet aan. Ze leiden eigenlijk nog minder af dan Nederlandse of Engelse advertenties... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:05

Perkouw

Moderator General Chat
Ervaring leert dat dit bijvoorbeeld ook gebeurd als je een tijd op vakantie bent geweest, in bijvoorbeeld Tunesië. Tweakers.net kan hier niet zoveel aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of blijkbaar als je de hele googleanalytics code blokkeert. Dan zie je ze ook erg vaak langskomen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ik ben nooit in Arabisch sprekende landen geweest, kom niet op arabische sites.
Blokkeer geen ads op tweakers. Blokkeer geen cookies. Heb al mijn cookies vandaag meerdere malen gewist.

Wat ik wel doe onder google chrome is gebruik maken van de 'Keep My Opt-Outs extension' van google zelf. Juist een extension die personalisatie zou moeten voorkomen. Wil die best voor een paar dagen uitzetten om de boel te testen.
IE10 gebruik ik met de default instellingen, en daar treedt het "probleem" ook op.

Wat ik wel merk is dat ik de Arabische (en Engelstalige) ads alleen tegenkom op tweakers.net. Andere websites presenteren de advertenties netjes in het Nederlands.

[ Voor 41% gewijzigd door job op 09-04-2013 15:33 . Reden: informatie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 21:31
Ik heb hetzelfde "probleem" en net zoals job:

Ik ben nooit in Arabisch sprekende landen geweest, kom niet op arabische sites.
Blokkeer geen ads op tweakers. Blokkeer geen coockies.

Wat ik wel merk is dat ik de Arabische (en Engelstalige) ads alleen tegenkom op tweakers.net. Andere websites presenteren de advertenties netjes in het Nederlands.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mMMQiJ0QDJPIUrqC2xhINckg/full.png
Het screenshot hierboven is genomen in een cleane Firefox (v20, zonder extensies dus)

[ Voor 20% gewijzigd door filenox op 09-04-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Grappig, ik vond het ook al vreemd, maar iedereen heeft dat dus in het Arabisch, ik ook.
Firefox/win 7
Misschien toch een bugje ergens?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:10

Fiber

Beaches are for storming.

Ik heb hem zelf op dit moment niet, maar continu dezelfde ad voor Isolatiebedrijven.nl en voor Solvari.nl/Spouwmuurisolatie. Ik heb op andere websites bij de Google ads volgens mij wel eens de optie gezien om zelf een nieuwe advertentie te kunnen kiezen, met een 'volgende' knop. Dat zou op zich soms wel leuk zijn en dit probleem ook min of meer op kunnen lossen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Dat het altijd dezelfde (paar) ads zijn heb ik inderdaad ook.
Pagina: 1