Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vanaf wanneer kan/moet ik mijn auto verzekeren

Pagina: 1
Acties:

• Fenergy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-11 14:08
Ik ga morgen mijn 1e auto ophalen, ik wil na de tenaamstelling er direct mee naar huis rijden, kan ik de auto nu al verzekeren? of heb ik daarbij de meldcode nodig? Of moet ik de auto terplaatse direct via internet verzekeren?

Ik kan het antwoord op deze vraag niet op google vinden, maar wellicht heeft iemand het antwoord.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:22

_Apache_

For life.

Lijkt me dat een verzekeraar dit je zo kan vertellen, bel hen eens.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:58
Als je mondeling al definitief bent overeen gekomen dat je de auto gaat kopen. Kan je nu via internet al de verzekering aanvragen. Dan krijg je een tijdelijk bewijs dat je moet uitprinten dat je verzekerd bent(dit krijg je dan uit goed vertrouwen, de acceptatie check is achteraf). Je bent vanaf dat moment verzekerd.

Mocht de koop niet door gaan, dan kan je de verzekering weer ontbinden.

Dit heb ik zo alweer 2 keer gedaan zonder problemen. :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Verwijderd

op de dag dat je de auto ophaalt kan je hem al verzekeren.
dus zodra je de gegevens doorgegeven hebt alsmede de 4 cijferige meldcode op het kentekenbewijs is je auto al verzekerd.

kijk wel op internet naar verschillende aanbieders, de één is goedkoper als de andere.
en schrijf meteen de nummer op van de gekozen verzekering, hoef je enkel de nummer te draaien en gevenens doorgeven ;)

als ik een auto koop verzeker ik hem op de dag van ophalen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2013 14:16 ]

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ligt er aan waar je hem wil verzekeren. Meldcode heb je wel nodig. Let wel dat als je een nieuwe klant bent, dat je het tijdens openingstijden regelt.

Maar is per verzekeraar verschillend, dus bel ze gewoon even vanmiddag/vanavond en vraag naar de procedure.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Fenergy
Bedankt voor de reacties, ik heb even gebeld en bij SNS is het voorlopig geregeld! Meldcode is inderdaad nodig! SNS is wel echt ruim goedkoper dan de rest €55,- p/m WA met 0 schadevrij.

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:12
Vergeet niet dat een site als independer er even over kan doen voordat ze je accepteren.

Meestal is het erg snel, en vroeger was het zelfs direct geldig. Maar dat is niet meer zo. Ze hebben normalitair eventjes nodig, om je per sms of e-mail te bevestigen dat je verzekerd bent. Maar laatste hadden ze wat langer nodig (ze konden mijn schade vrije jaren niet vinden) en toen moest ik er echt op wachten. Dat verraste me toch wel.

Dus beste kun je vandaag de meldcode achterhalen en vanmiddag nog online verzekeren. Eventueel morgen als startdatum. Bellen kan dus nog beter werken, omdat je dan direct bevestiging krijgt.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Fenergy
Ik ga me inderdaad vanmiddag nog even verzekeren bij SNS met ingangsdatum morgen, ik moet alleen nog even de meldcode zien te achterhalen.

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 15:47

reuzekind

Ik geloof in GoT

Laatste vier cijfers van het chassisnummer is de meldcode.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
reuzekind schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:25:
Laatste vier cijfers van het chassisnummer is de meldcode.
En staat tegenwoordig ook vaak los vermeld op de papieren. Hoe dan ook moet je dit dus aan de verkoper vragen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:49
Bij mijn eerste auto (vorig jaar juni) heb ik van te voren uit gezocht wat ik wilde hebben (WA + inzittendenverzekering in mijn geval) via internet, offerte gemaakt en per mail bevestiging gekregen van de offerte. Diezelfde dag s'avonds naar de auto wezen kijken. Prijs overeen gekomen, postkantoor was al dicht dus kon niet overschrijven en verzekeringsmaatschappij was na 21:00 alleen bereikbaar voor pechhulp.

Afgesproken de auto de volgende dag te komen halen. Voor ik vertrok het te betalen bedrag over gemaakt, daar aan gekomen, kentekenpapieren (en overschrijvingsbewijs / eigendomsgegevens) en auto mee, over laten schrijven op het postkantoor, bij het terug lopen naar de auto de verzekering gebeld en gezegd dat ik offerte nummertje zoveel wil laten "activeren" (vanaf dat moment ben je dus verzekerd is mij verteld, ook zonder tijdelijk papiertje) en het overschrijvingsbewijs bij de vorige eigenaar afgeleverd en naar huis gegaan

Wat betreft wegenbelasting: daar krijg je vanzelf een brief van de belasting voor zodra je overschrijving verwerkt is in het systeem.

Mijn verzekering per maand kostte toen voor 15k km per jaar, WA + inzittendenverzekering, 22 jaar oud, 0 schadevrije jaren: € 52,- ofzo. Ik heb vanwege nieuwe baan de max. km-stand omhoog moeten doen naar 15 tot 20k km per jaar: € 4,- per maand extra

Ik heb het laatst trouwens eens na gevraagd bij mijn verzekeraar: ik heb bij het afsluiten van de verzekering de km-stand op moeten geven. Stel je geeft een km-stand van 250k km op en je laat verzekeren voor 15k per jaar en je krijgt een ongeluk binnen het jaar van afsluiten. Bij het checken van de km-stand staat de teller op 270k km, dan heb je dus meer kilometers gereden dan waarvoor je verzekerd bent, en dus kans dat je minder of zelfs niks uitgekeerd krijgt als je daar recht op hebt (na dat de Verkeers Ongevallen Dienst uitgezocht heeft wat er gebeurd is enzo)

Echt controleren doen ze het niet, als je de verzekering afsluit bij 250k km en je verzekerd voor 15k per jaar, dan gaan ze er van uit dat je 3 jaar later 45k km verder bent.

Als er wat gebeurt en je valt door de mand, ben je dus fucked, hou daar rekening mee ;)

[ Voor 33% gewijzigd door FastFred op 09-04-2013 19:23 ]

• Fenergy
@hierboven:

Ik rij lang niet de 15k km die ik heb opgegeven (max 10k km ongeveer).

Ik heb gisteren al die gegevens per telefoon doorgegeven, ik hoop dat het nu goed is en dat ik verzekerd ben (ik zou binnen 5 dagen een brief krijgen met de voorwaarden e.d.).

Nu had ik nog een vraagje waar misschien iemand het antwoord op weet. Ik heb ook een bromscooter die op mijn naam verzekerd is stel dat daar schade mee wordt gereden gaat dit dan van mijn schadevrije auto jaren af?

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Er zijn verzekeraars die die schadevrije jaren accepteren. Dan moet je alleen wel je brommer weer opnieuw verzekeren met 0 schadevrije jaren. Even navragen bij je verzekeraar dus.

• Fenergy
Ja maar het ging er meer om dat als ik schade rij (terwijl beide verzekerd zijn) of dat ook negatieve gevolgen heeft voor de lopende autoverzekering.

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:12
@FastFred, bij mijn oldtimer kan ik me niet herinneren dat ik een km stand op heb hoeven geven. Terwijl je het toch over een laag kilometrage hebt. (maar 5000km)

Wat trouwens helemaal belachelijk is, is dat je je kilometrage ook moet verhogen voor kilometers buiten de gedekte gebieden. Dus als je een dikke roadtrip maakt naar verweg, buiten Europa, buiten de dekking van de verzekering dan moet je ook daarvoor het jaarkilometrage verhogen. Dus stel je doet 50dkm, en minder dan 10dkm daarvan is binnen het dekkingsgebied, dan moet je voor de roadtrip het jaarkilometrage dus op 50dkm zitten. Zou je kunnen zeggen dat dat zo gek nog niet is, behalve dan dat je verzekering dan ook een heel stuk duurder wordt (zeker in geval van een grote oldtimer), allemaal meerkosten waar je echt helemaal niks voor terug krijgt. dat je 400 of 500 euro meer gaat betalen voor iets waar je echt helemaal 0,0 voor terug krijgt.

Een tweede krommig iets in de autoverzekeringswereld is dat je je schadevrije jaren vrij snel kunt verliezen. Dus als je even een periode hebt zonder auto, langer dan een jaar, dan moet je op gaan letten welke verzekering je oude schadevrije jaren nog op pakt. Ook moet je dan mogelijk zelf aan de bak om via roydata je verzekeringsvrije jaren op te vragen en aan te geven.
Nog krommer is het feit dat een oldtimerverzekering dus schijnbaar niet als normale autoverzekering telt, en dus niet mee telt in je schade vrije jaren.
Het bovenstaande kwam ik allemaal te weten, nadat ik een tijd alleen een oldtimer had, en even geen dagelijkse auto. Dus altijd wel een verzekerde auto gereden, en toen had ik ineens problemen bij het afsluiten van een nieuwe verzekering voor een nieuw dagelijks karretje. Konden ze m'n schadevrije jaren niet meer vinden enzo. Vrij storend.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:29
Laatste keer kon ik zo regelen: Ik moest m'n auto op zaterdagmiddag ophalen. Ik had eerder die week al gebeld dat ik een auto ging kopen en wou verzekeren. Kenteken wist ik al, meldcode kon ik later doorgeven :)

Dit heeft verder ook geen risico dat je een auto verzekerd waarbij de koop misschien toch niet doorgaat. Volgens mij is er een cool-off van 7 of 14 dagen.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Fenergy schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:11:
Ja maar het ging er meer om dat als ik schade rij (terwijl beide verzekerd zijn) of dat ook negatieve gevolgen heeft voor de lopende autoverzekering.
Mea culpa, je verhaal te snel gelezen.

• Fenergy
Nou ben ik er toch nog niet helemaal uit of schade die ik met de bromscooter maak meeteld voor de tegelijklopende autoverzekering?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Fenergy schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:29:
Nou ben ik er toch nog niet helemaal uit of schade die ik met de bromscooter maak meeteld voor de tegelijklopende autoverzekering?
heel kort : nee :)

let wel, als je wellicht wat korting krijgt door de SV jaren op de scooter kan er wel een verband zijn. Je geeft echter aan met 0 jaar SV te starten op de auto dus lijken ze volledig gescheiden te zijn

[ Voor 27% gewijzigd door Ray op 10-04-2013 12:37 ]

• Fenergy
Ray schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:35:
[...]

heel kort : nee :)

let wel, als je wellicht wat korting krijgt door de SV jaren op de scooter kan er wel een verband zijn. Je geeft echter aan met 0 jaar SV te starten op de auto dus lijken ze volledig gescheiden te zijn
Top bedankt voor het antwoord! nog een uurtje dan ga ik hem halen :)
Pagina: 1