[Win8] Videokaart driver blijft crashen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hi Tweakers,

Sinds een week heb ik mijn nieuwe PC in elkaar geschroefd. Hardware die er in zit is onder andere :

- Asrock B75 Pro3-M moederbord
- 2x Corsair PC3-12700 DDR3 8GB (totaal 16GB dus)
- Intel Pentium G860
- Samsung 830 series SSD
- ATI/AMD Radeon HD 7770 videokaart

De PC werkt in theorie prima, maar van het ene op het andere moment kan soms de VGA driver crashen. Dit kan in-game zijn, maar ook gewoon terwijl ik werk in Windows 8 in bijvoorbeeld Google Chrome.
Ik liep achter met mijn driver, dus die heb ik een paar dagen terug geupdate. Ook alle laatste driver versies voor het moederbord zijn geïnstalleerd maar hij blijft regelmatig crashen. Erg vervelend.
Google bied verder geen kant en klare oplossing dus vandaar dat ik hoop dat iemand weet wat ik aan deze melding kan doen :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/amjblM90frRYHFLOgRGd9N1K/medium.png

Alvast bedankt!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik heb dit probleem ook.. maar dan icm met een ATI HD3650 videokaart.

Vanmorgen eens een tijdje op internet zitten speuren en kwam er toen op uit dat het mogelijk is dat er dubbele drivers geïnstalleerd staan..

ik heb toen de instructies op http://www.makeuseof.com/...old-drivers-from-windows/ uitgevoerd en zag bij mij de beeldschermadapter 2x in het lijstje staan. De 'uitgegrijsde' adapter heb ik toen verwijderd. PC gereboot.. en tot dusver heb ik nog geen last gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:21:
Hi,

Ik heb dit probleem ook.. maar dan icm met een ATI HD3650 videokaart.

Vanmorgen eens een tijdje op internet zitten speuren en kwam er toen op uit dat het mogelijk is dat er dubbele drivers geïnstalleerd staan..

ik heb toen de instructies op http://www.makeuseof.com/...old-drivers-from-windows/ uitgevoerd en zag bij mij de beeldschermadapter 2x in het lijstje staan. De 'uitgegrijsde' adapter heb ik toen verwijderd. PC gereboot.. en tot dusver heb ik nog geen last gehad.
Bedankt voor de tip. Helaas is dit het niet, hij staat er bij mij echt maar 1x in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-10 02:28
Ik heb de melding ook ooit eenmaal per uur gehad, bleek toen incompatible met Windows Live Mail te zijn.

Maar als je de melding maar eenmaal per week krijgt dan is het normaal met ATI drivers m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSjoerd
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-09 16:07
Misschien kun je proberen om een wat oudere driver te installeren. Dit heeft mij al een keer geholpen met mijn r7970.

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de driver herinstallatie (down/upgrade) niet werkt en je ook een schone Windows installatie hebt. Moet je is naar de voeding kijken. Zorg eerste dat je de nieuwste BIOS hebt voor je mobo natuurlijk. En zorg dat je voedings kabels goed zitten (sluit alles opnieuw aan) en zorg dat niet alle stroom voor de kaart uit 1 voedings kabel tak komt. Als je kaart 2 connectoren heeft is het beter om beide stekkers van een verschillende tak af te halen. Gebruik je ook een 6pins / 8pins adapter hierop? Anders welke voeding heb je en heb je een andere voeding om te testen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2013 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:33:
Als de driver herinstallatie (down/upgrade) niet werkt en je ook een schone Windows installatie hebt. Moet je is naar de voeding kijken. Zorg eerste dat je de nieuwste BIOS hebt voor je mobo natuurlijk. En zorg dat je voedings kabels goed zitten (sluit alles opnieuw aan) en zorg dat niet alle stroom voor de kaart uit 1 voedings kabel tak komt. Als je kaart 2 connectoren heeft is het beter om beide stekkers van een verschillende tak af te halen. Gebruik je ook een 6pins / 8pins adapter hierop? Anders welke voeding heb je en heb je een andere voeding om te testen?
Het moederbord heeft UEFI (dus geen BIOS). En daar kan ik geen update van vinden. De kaart maakt idd gebruik van 6pins aansluiting. Er zit momenteel een Recom 750Watt voeding in. Dat is toch wel voldoende? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ondertussen heb ik de HD7770 omgeruild omdat ze in de winkel riepen dat het een hardware probleem kon zijn. Nu zit er een Geforce GTX660 in, en raad eens... het probleem is er nog steeds, maar nu crasht de Nvidia Kernel driver volgens Windows....

Iemand nog enig idee? Of moet ik maar gewoon terug naar Windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dat beter werkt heb je wel weer een werkende machine. Zo niet weet je nog beter dat het defect is helaas. Dan moet het ergens uit de voeding of mobo komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Heb je deze pagina van Microsoft al bekeken? Hierin staat een fix-it die jouw probleem misschien kan verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:18
rr7r schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:32:
Maar als je de melding maar eenmaal per week krijgt dan is het normaal met ATI drivers m.i.
Onzin.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 23:59:
Als dat beter werkt heb je wel weer een werkende machine. Zo niet weet je nog beter dat het defect is helaas. Dan moet het ergens uit de voeding of mobo komen.
Zijn we weer. Het is een week goed gegaan onder Windows 8, maar toen begon de ellende weer. Toch maar terug gegaan naar Windows 7 (clean install) en na het installeren van driver van Nvidia begon gelijk het gezeik weer. Gedeinstalleerd en oude versie installeren = zelfde issue.
Voedingswaarden zien er prima uit. Iemand anders nog tips/ideeën?

Pagina: 1